Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Altijd leuk eigen gemaakte filmpjes. Season start 2019....maar wie heeft er al plannen gemaakt voor motortrips of motorvakantie? Om zelf even af te trappen; ik kom in de weekenden veel in Duitsland, doe af en toe eens lang weekend in Sauerland of Eifel. Elk jaar toertocht organiseren voor klanten en relaties van mijn werk(80-100 man) Ik ben nog lid van ander merk motorclub waar ik nog wel eens toertochtje mee rijd. En dan ga ik nog 12 dagen naar Andorra, Spaanse en Franse Pyreneeën rijden. Mooi vooruitzicht voor 2019:]
 
Altijd leuk eigen gemaakte filmpjes. Season start 2019....maar wie heeft er al plannen gemaakt voor motortrips of motorvakantie? Om zelf even af te trappen; ik kom in de weekenden veel in Duitsland, doe af en toe eens lang weekend in Sauerland of Eifel. Elk jaar toertocht organiseren voor klanten en relaties van mijn werk(80-100 man) Ik ben nog lid van ander merk motorclub waar ik nog wel eens toertochtje mee rijd. En dan ga ik nog 12 dagen naar Andorra, Spaanse en Franse Pyreneeën rijden. Mooi vooruitzicht voor 2019:]

Ik heb er al een Nederland middag toerrit opzitten, in februari kan het ook, jullie zitten hier niet op te letten zeker....:+
 
Season start 2019....maar wie heeft er al plannen gemaakt voor motortrips of motorvakantie?

Wij, mijn vrouw en ik (beide met de motor) met Hemelvaart naar Duitsland/Eifel e.o. met Duitse vrienden, Pinksteren rondrit NL , mits goed weer anders wellicht B of Dld, Bouwvak 2 weken Dolomieten en paar dagen Lux.
En een TOP eerste week van oktober met de zoons en vrienden (zonder vrouwen), totaal 6 man, met onze 2 trailers naar Burgos ( Spanje, trailers daar laten staan) en van daaruit een rondrit van 6 dagen oostelijk om Madrid via Extremadura weer naar Burgos:]:]:]:]:]:]8-) 1800-1900km.
In 2014 iets soortgelijks gedaan in Spanje ( met 4 man), maar meer oostelijk vertrokken, en dichter langs Madrid weer terug naar Noord Spanje.
De route is al klaar uiteraard !!!!!!!!!!!!!*O*:Y
Écht een GEWELDIGE ervaring, vandaar nu weer iets soortgelijks*O**O**O**O**O**O*
 
img_20190318_161225-jpg.1367396
 
Ik lees op een buitenlandsforum dat de onderhoudsinterval voor 2019 Versys 12000km is.
Dit is voor mijn 2016 Versys elke 6000km.
En daar word ik gek van:(
Als Kawasaki op hun website vermeld RIJ LANGER GA VERDER zou dat eindelijk eens tijd worden. Maar waarom pas op het nieuwe 2019 model?
 
Nou voor mij is dit geen discussiepunt, dit jaar bij 6500km alle vloeistoffen laten vervangen, bij 12000km gaat hij weer.
 
Yep die van mij moet ook alle olie en filters vervangen ,maar ik doe het lekker zelf de garantie is toch bijna om.
hou ik weer 250 eu op zak

Top, ja dat deed ik met mijn ZZR600, ZZR1100 & 2 Bandits ook elk jaar maar nu niet meer.
Wanneer gaan we naar Premium Apeldoorn op de brommer ? het weer word langzaam beter.
PS. 250 euro besparen is niet reëel, ik denk aan 80 euro materiaal en 80/100 euro arbeidsloon.
 
Premium in A'doorn zei vorig jaar tegen mij ook: elke 6000 km.
Maar ik ben " gekke Henkie" niet.
Zolang kawa 12000 km voorschrijft vind ik dát ( of 1x per jaar) genoeg.
 
Premium in A'doorn zei vorig jaar tegen mij ook: elke 6000 km.
Maar ik ben " gekke Henkie" niet.
Zolang kawa 12000 km voorschrijft vind ik dát ( of 1x per jaar) genoeg.

Goed toch, lekker zelf doen wat je wilt, niemand heeft tegen mij gezegd dat ik elke 6000km moet terugkomen, het was mijn keuze.
 
Niemand zegt ook dat jij dat niet moet doen.
Ik vertel alleen wat Premium tegen mij zei ( en zet daar vraagtekens bij omdat kawasaki 12000 aangeeft.
Zijn dus extra inkomsten voor premium.
 
Elke 6000km een check en 12000km olie , die van mij heeft bijna 6000km gebold en ik ga morgen avond naar de dealer voor de service check , ook vanwege mijn garantie maar laat er ook gelijk nieuwe olie in doen , kan nooit geen kwaad verse olie er in en dan kan ik weer een jaartje bollen .
Vandaag mijn :] uit de winterslaap gehaald , hoes er af sleutel in het contact en in 1x starten , is toch wel wat anders dan mijn 9 met carburateurs, bij deze had ik wel wat meer pogingen nodig , ook de bandjes stonden nog mooi op spanning , dus morgen de eerste rit van het jaar met de Versys , heb er zin in .
 
Laatst bewerkt:
Ik lees op een buitenlandsforum dat de onderhoudsinterval voor 2019 Versys 12000km is.
Dit is voor mijn 2016 Versys elke 6000km.
En daar word ik gek van:(
Als Kawasaki op hun website vermeld RIJ LANGER GA VERDER zou dat eindelijk eens tijd worden. Maar waarom pas op het nieuwe 2019 model?
6000km was volgens Kawa omdat veel mensen max 6k rijden per seizoen, en toch voor service moeten gaan om ook onderdelen als bijv. de remmen te controleren omdat deze bij weinig gebruik sneller vast gaan zitten.
Natuurlijk kan de olie en filter veel langer mee als 6k, dus technisch bij goed onderhoud en controles hoeft 12k zeker geen probleem te zijn, ook niet voor eerdere modellen

Gewoon 1 keer per jaar olie en filter wisselen en alles na lopen en controleren, of het nu 4k of 12k is, maakt niet zoveel uit.
 
Dus een Versys 1000 rijders mogen niet mee doen :( als test rijder

Die weten al lang dat hij goed is.:]8-)
Ze proberen natuurlijk anderen, die nog niet weten hoe goed ie is, te overtuigen.:Y

Van de ander kant, als ze "ons" nu eens zo'n SE laten rijden, stappen wij, of iig wss wel een paar/aantal, mss wel over;)
 

Dus een Versys 1000 rijders mogen niet mee doen :( als test rijder

Nee want wij hebben al een Versys 1000 🙃🙂😉

Niemand zegt ook dat jij dat niet moet doen.
Ik vertel alleen wat Premium tegen mij zei ( en zet daar vraagtekens bij omdat kawasaki 12000 aangeeft.
Zijn dus extra inkomsten voor premium.

Niet als jij je brommer niet brengt en zelf olie ververst...😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan