Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum

Bijlagen

  • 9030f3b9-ce6a-4af7-9083-9c034b08397f.jpg
    9030f3b9-ce6a-4af7-9083-9c034b08397f.jpg
    181,9 KB · Weergaven: 10
Ik ga jullie verlaten... Niet dat ik stop met motorrijden, verre van dat, maar de Versys 1000 is verkocht. Fantastische motor maar ik miste wat beleving. Hij is me wat te vergevingsgezind zeg maar.
Daarnaast vind ik hem voor woon-werkverkeer (veel filerijden) net even te groot/breed. De wat kleinere 650 welke zeker in de file wat minder ruimte nodig heeft, heeft dan ook mijn voorkeur.
Daarnaast heb ik er voor de "Spielerei" een Ducati S4R uit 2008 bij gekocht.

Qua Forum stap ik dus over naar de buren, gelukkig is er ook een 650 forum ;)

Thnx voor het leuke leesvoer, de antwoorden, info en adviezen.

Cya :]
 
Kan ook zomaar te maken hebben met het alleen maar korte stukken rijden B|, dan krijg je condensvorming omdat het vocht niet meer voldoende uit de olie verdampt.
Als je een keer een flink stuk gaat rijden, waarbij de olie echt langdurig warm blijft, is de kans groot dat het voorbij is.:Y
Hetzelfde krijg je met de benzinedamp die langs de zuigers "lekt", als gevolg daarvan "slijt" de olie veel sneller, alleen kun je dat niet zo goed zien, maar wel ruiken als de vuldop eraf draait of olie gaat wisselen.:Y

Dus lange(re) stukken rijden is altijd beter voor het blok:]*O*
Ook stationair "warm draaien" is vergif voor blok en olie. Slijtage is dan vele malen groter t.o.v. meteen rustig wegrijden.
Stationair "Warm draaien" is bijna net zo slecht als met koude motor vol gas wegrijden8)78)7

Ik vergelijk het maar zo: Als je jou op een koude winterochtend uit bed rossen, en je moet meteen naar buiten in je t-shirt en kei hard gaan rennen}:O

Daar word je ook niet vrolijk van denk ik :N-O-
nieuwe olie dan maar ,mag ook wel versys heeft nieuwe olie gehad 1000 km nu km stand is 6500
 
nieuwe olie dan maar ,mag ook wel versys heeft nieuwe olie gehad 1000 km nu km stand is 6500

Nieuwe olie ( en filter) kan geen kwaad, en zeker niet als hij de "winterstop" heeft gehad.
En éígenlijk is dat beter aan het begin van de winterstop, omdat de verontreinigingen in de olie dan ook meteen verwijderd worden, en alles voorzien wordt van een mooi vers olie laagje.:Y:t
Maar goed, alles beter dan door blijven rijden met vuile olie en vocht/condens erin:Y
 
Netjes , mooi scherm , heb je er ook al mee gereden en merk je duidelijk het verschil .

Nee, nog niet mee gereden. Ik heb het gekocht na het lezen van een zeer positieve recensie van een test waar deze ruit op gemonteerd is. Een model van 2018
 
Vind het zelf ook een heel mooi scherm , vind de prijs alleen aan de hoge kant maar volgens mij zit dit scherm nu standaard op de 2019 Versys alleen zitten hier de verstel knoppen aan de binnen kant , zou dat bij ons model ook kunnen of is dit niet mogelijk.
 
Vind het zelf ook een heel mooi scherm , vind de prijs alleen aan de hoge kant maar volgens mij zit dit scherm nu standaard op de 2019 Versys alleen zitten hier de verstel knoppen aan de binnen kant , zou dat bij ons model ook kunnen of is dit niet mogelijk.

Klopt helemaal deze zit op het model 2019. Dat met die verstel knoppen aan de zijkant werkt niet bij het vorige model.
 
Drama Frans dat Nederlandse weer in maart, pas maandag a.s. een dag droog weer, we zitten in de herfst.;(
 
Als we dan toch allemaal heppiedepeppie gaan zitten zijn (en terecht, overigens), dan kan ik niet anders dan mijn vreugde uiten over mijn 2017 :-).
B017F863-1E6A-494E-A1CF-D9F54B5E3A97.jpeg
 
Nou je kan wel een mooie motor hebben maar met dit weer is er ook weinig aan.:XB|
Maar is er hier iemand die het Comfort Gel Zadel heeft van Kawasaki zelf ?
Indien ja vertel er eens wat over ? alstublieft ?
 
Volgens mij heeft Frank een origineel Kawasaki gel zadel en ik dacht dat ik begreep dat het net niet was maar weet het niet zeker , dus moet je maar eens aan hem vragen hoe of wat .
Waarom geen bagster zadel , kan je kiezen uit 3 varianten qua inhoud zeg maar , en zelf helemaal naar je hand laten maken , verlaagd , verhoogd of kleurtje met of zonder stiksels .
Ik heb er ook 1 gehaald bij Premium motors deze winter en zit stuk beter dat mijn originele zadel die op mijn Versys zat , je kan zelf proefrijden met een zadel.

20181222_181739.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft Frank een origineel Kawasaki gel zadel en ik dacht dat ik begreep dat het net niet was maar weet het niet zeker , dus moet je maar eens aan hem vragen hoe of wat .
Waarom geen bagster zadel , kan je kiezen uit 3 varianten .

Ik heb een Bagster maar wil graag weten wat het originele comfort gel zadel doet....desnoods vergelijken betreffende comfort.
 
Nou je kan wel een mooie motor hebben maar met dit weer is er ook weinig aan.:XB|
deze voormiddag stukje gereden, veel wind, en nu wel blij dat de Versys geen pluimgewicht is. Je hebt wel wat last van zijwind, maar hij blijft toch verbazend goed z'n baan houden. Ik had in eerste instantie wel wat schrik dat ik alle kanten ging uitwaaien, ma da viel heel goed mee. Wel gereden zonder koffers, 'k denk dat met het plezier er snel vanaf zou geweest zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan