Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Zoals eerder geschreven heb ik het opbergvak aangepast. Dit was mogelijk omdat ik de taartschep eraf heb gehaald.
Aan de binnenzijde komt er nog foam in. De taartschep eraf is simpel, 4 boutjes los en hij is eraf. Oranje LED strip boven de kentekenplaat plakken en (bijna) klaar8-).
Ik heb een Alu plaatje pas gemaakt aan de onderkant van het opbergvak waar de taartschep in gemonteerd was, en aan de binnenzijde een plaat pas gemaakt en met de 4 boutjes weer vast getrokken.
Nu natuurlijk ook veel meer bergruimte:Y*O*
Ook nog een Alu traanplaat ( had niks anders) onder ongeveer 45 graden naar achteren tegen de vakjes geschroefd waar normaliter de gereedschapshouder boven zit. Deze kan gewoon aan het zadel blijven zitten, maar nu schuift de hele zwik niet de hele tijd naar voren waardoor het zadel er weer niet op kan.|(
Om de kentekenplaat te bevestigen heb ik het originele steuntje gebruikt van op de taartschep, en dit gemonteerd op een Alu hoekprofiel 60x40, met 2 gaten om vast te bouten in de achterste 2 vrij gekomen gaten.
Bekijk bijlage 1361010
Ik heb bewondering voor ieder die aanpassingen doet aan zijn motor. Maar vraag me weleens af of uiterlijke wijzigingen ook een doel dient of dat het alleen om de looks gaat. Waar de 1 het nodige er afhaalt monteert een ander weer het nodige op de motor. Cruciale zaken definitief verwijderen heeft zeker niet mijn voorkeur. Zie bij dealer regelmatig zelf verbouwde of geknutselde motoren staan. Die blijven dan ook lang staan en de dealer is er niet altijd even trots op. Begrijp me niet verkeerd niet alles is geknoei. Je kan altijd je motor personaliseren maar soms slaat men weleens door. Wat betreft het verwijderen van de "taartschep" ziet dit er wel geinig uit. Hoop dat je alleen met mooi weer rijdt want in de regen wordt niet alleen je Versys aan de achterzijde een grote zooi, maar zeker ook de berijder of zijn passagier. Maar oké ieder zijn ding, het is even hoe ik er tegen aan kijk.
 
Ik heb bewondering voor ieder die aanpassingen doet aan zijn motor. Maar vraag me weleens af of uiterlijke wijzigingen ook een doel dient of dat het alleen om de looks gaat. Waar de 1 het nodige er afhaalt monteert een ander weer het nodige op de motor. Cruciale zaken definitief verwijderen heeft zeker niet mijn voorkeur. Zie bij dealer regelmatig zelf verbouwde of geknutselde motoren staan. Die blijven dan ook lang staan en de dealer is er niet altijd even trots op. Begrijp me niet verkeerd niet alles is geknoei. Je kan altijd je motor personaliseren maar soms slaat men weleens door. Wat betreft het verwijderen van de "taartschep" ziet dit er wel geinig uit. Hoop dat je alleen met mooi weer rijdt want in de regen wordt niet alleen je Versys aan de achterzijde een grote zooi, maar zeker ook de berijder of zijn passagier. Maar oké ieder zijn ding, het is even hoe ik er tegen aan kijk.
Het is idd natuurlijk ieder zijn ding.
En voor mij iig de looks ook, vandaar ook zeker dat ik pas ( en zeker weten de meesten onder ons) bij de Versys 2 naar de Versys zijn over gestapt.

Maar ik verwacht dat, in dit geval met altijd de kofferdrager erop, dat met of zonder taartschep, het (bijna) geen verschil gaat maken.
Ik rij hier eigenlijk alleen met goed weer, en dan mss dat ik dan eens een keertje in een bui kom.
Op vakantie maakt het helemaal niets uit, want dan heb altijd het topkoffer erop.
 
ik heb naar roest gezocht maar ze kon niks vinden
B396671E-00EF-4F61-ADE5-45FCA284E44D.jpeg
 
Goede zaak toch ?
Er rijden genoeg herriemakers rond.:Y :W:]


Ik heb ook Euro 4 O-)

Sinds een buurtgenoot van mij elke werkdag om 05.45 uur zijn ZX6 met open Akra start, haat ik die teringherrie. En hij weigert er iets aan te doen onder het motto: Loud Pipes Saves Lives!
 
@Edskie

≥ Handkappen handprotectors Versys 650 1000 - Onderdelen | Kawasaki - Marktplaats.nl

Nieuwe set givi/kappa handkappen, kleur zwart, incl. Bev. Mat.
Passen op versys 650 en 1000 alle bouwjaren. Bij ons voor 93,95, opsturen kost 7,50.

≥ Hand guards handkappen Kawasaki Versys 1000 - Onderdelen | Kawasaki - Marktplaats.nl

Hand guards handkappen Kawasaki Versys 1000

De bovenste zijn aan beide zijden "draaiend opgehangen". Mocht je een keer op je snuffert gaan, dan kunnen ze gewoon weg draaien en is de bescherming dus zo goed als 0. Tevens zijn ze volledig van plastic, wat uiteraard goed genoeg is als je ze alleen voor het oog of tegen de regen wil. maar mocht je onverhoopt (hopelijk nooit) op je plaat gaan, dan moet je er niet te veel van verwachten.:N:N

Die van SW-Motech zijn in ieder geval al iets degelijker met aan 2 zijden Alu steunen, maar evengoed "draaibaar".

De OEM van Kawa zijn toch van beduidend andere kwaliteit, maar helaas ook duurder.-O-
Met Alu steun aan het stuureind, en vast ophanging aan de spiegelsteunen, dus niet "draaibaar".
 
@Edskie

≥ Handkappen handprotectors Versys 650 1000 - Onderdelen | Kawasaki - Marktplaats.nl

Nieuwe set givi/kappa handkappen, kleur zwart, incl. Bev. Mat.
Passen op versys 650 en 1000 alle bouwjaren. Bij ons voor 93,95, opsturen kost 7,50.

≥ Hand guards handkappen Kawasaki Versys 1000 - Onderdelen | Kawasaki - Marktplaats.nl

Hand guards handkappen Kawasaki Versys 1000
Bedankt , had ze al gezien op marktplaats . Denk dat ik voor org ga of model van Barkburster
thanks
 
De bovenste zijn aan beide zijden "draaiend opgehangen". Mocht je een keer op je snuffert gaan, dan kunnen ze gewoon weg draaien en is de bescherming dus zo goed als 0. Tevens zijn ze volledig van plastic, wat uiteraard goed genoeg is als je ze alleen voor het oog of tegen de regen wil. maar mocht je onverhoopt (hopelijk nooit) op je plaat gaan, dan moet je er niet te veel van verwachten.:N:N

Als je de video's op YT bekijkt stuiteren ze er allemaal vanaf waardoor je dus bijna niet klem kan komen te zitten met de handguards.
Ik denk niet dat het valbescherming is, althans zo heb ik ze nooit bekeken, misschien een beetje naïef van mij.:$:P
 
Verrek ik mis wat op mijn Versys en er is iets bijgekomen.:Y
A_IMG_20190308_132438.jpg

Frans bedankt voor je hulp met het ophangen van de mistlampenset. :t:t:t
C_IMG_20190308_142013.jpg

Uiteindelijk weer in elkaar, wat een gedoe al dat plastic, maar goed 1 1/2 uur prutsen en klaar.
Ja mannen nog geen LED in de koplampen, misschien als er een halogeenlamp stuk gaat, eerder niet.
 
Ja mannen nog geen LED in de koplampen, misschien als er een halogeenlamp stuk gaat, eerder niet.

Als je daar op wil wachten, zul je wss nog wat jaren geduld moeten hebben :$, omdat in motorfietsen speciale verzwaarde lampen zitten :Y
En, trouwens, nu weet je nog (ongeveer) hoe de hele zwik in elkaar zit.:Y
Kosten voor de set LED lampen minder dan €20 8-)8-)
Én een bult licht8-):t

Maar ja, laatste wist je natuurlijk al.8)7
 
En, trouwens, nu weet je nog (ongeveer) hoe de hele zwik in elkaar zit.:Y

Nou dat valt tegen denk ik, Frans was erg rap met verwijderen, ik was bezig met de zijpanelen rechts en de schakelaar.
Voor ik het weet had ik een raam + de steun in mijn handen en lag de neus eraf, best tof achteraf gezien.:Y

Kosten voor de set LED lampen minder dan €20 8-)8-)
Én een bult licht8-):t

Maar ja, laatste wist je natuurlijk al.8)7

Volgens mij zijn de reflectors van het model wat wij hebben niet geschikt voor LED of ze staan dan niet goed afgesteld en verblinden.
Verder zie ik geen enkele reden om de halogeen lampen te vervangen, leuk discussiepunt want voor het geld hoef je het idd. niet te laten.
 
kijkglas ieeeee denk vocht in de olie ?
Kan ook zomaar te maken hebben met het alleen maar korte stukken rijden B|, dan krijg je condensvorming omdat het vocht niet meer voldoende uit de olie verdampt.
Als je een keer een flink stuk gaat rijden, waarbij de olie echt langdurig warm blijft, is de kans groot dat het voorbij is.:Y
Hetzelfde krijg je met de benzinedamp die langs de zuigers "lekt", als gevolg daarvan "slijt" de olie veel sneller, alleen kun je dat niet zo goed zien, maar wel ruiken als de vuldop eraf draait of olie gaat wisselen.:Y

Dus lange(re) stukken rijden is altijd beter voor het blok:]*O*
Ook stationair "warm draaien" is vergif voor blok en olie. Slijtage is dan vele malen groter t.o.v. meteen rustig wegrijden.
Stationair "Warm draaien" is bijna net zo slecht als met koude motor vol gas wegrijden8)78)7

Ik vergelijk het maar zo: Als je jou op een koude winterochtend uit bed rossen, en je moet meteen naar buiten in je t-shirt en kei hard gaan rennen}:O

Daar word je ook niet vrolijk van denk ik :N-O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan