Nee ni echt, tis maar voor het zicht he Marc. Als je zelf 100kg weegt zie ik daar ni echt het nut van in😉
Je ziet soms van die wielertoeristen rijden met hun buik op de bovenbuis van de kader van hun carbonnen koersfiets,
das ook om te gieren he.
Nee ni echt, tis maar voor het zicht he Marc. Als je zelf 100kg weegt zie ik daar ni echt het nut van in😉
Je ziet soms van die wielertoeristen rijden met hun buik op de bovenbuis van de kader van hun carbonnen koersfiets,
das ook om te gieren he.
Ik heb toch het zeer sterke vermoeden dat de motorfietsfabrikanten, de uitlaten niet zwaarder gaan maken dan noodzakelijk, om een betere gewichtsverdeling te krijgen
Ik weet het , 1 maart is mijn winterstop voor bij en als ze dan nog strooien staat de versys nog iets langer binnen , vanmorgen hadden ze bij ons dus serieus gestrooid .
Indien KAWASAKI derhalve uitgegaan is van de standaard , zware, kachelpijp, dan zal de rest van de motorfiets in functie daarvan zijn uitgetekend...
Vervang vervolgens die uitlaat door een veel lichter exemplaar.. , en het plaatje klopt niet meer...
Persoonlijk denk ik echter dat de negatieve effecten op de goede werking van de motor belangrijker zijn en beter voelbaar (bij een vrij recente test van after-marketuitlaten voor een GS in de MotorPlus , bleek er slechts 1 exemplaar niet (veel) slechter te scoren qua vemogenverlies dan de originele uitlaat).
Blijven dus over : het esthetische en het "lawijt"-aspect... (en de prijs !!!)
Ik vind wel dat kawasaki op de zware motoren 1000cc , 1400cc serieuze grote potten heb hangen en ook niet echt mooi , neem aan dat dit wel mooier kan of hier zit misschien een hoop milieu norm in verwerkt .
Blijf een compromis. Keuringseisen (Amerikaanse/Europese), productie en matriaalkosten (aantallen), gewichtsverdeling (massacentralisatie/zwaartepunt) en als dat allemaal uitgevogeld is dan komen de designers nog een keer om de hoek. En die hebben menig uitstekend voertuigconcept al vaker om zeep geholpen.
Paar kilo van een uitlaat is heel betrekkelijk. Wat dacht je van de mens die er op zit, die maakt ook deel uit van het ontwerp compromis, de ene weegt honderd kilo de ander slechts zeventig kilo.
Wat denk je van een volle of lege tank, zes kilo, op een kritische plaats. Of het voeren van een topkoffer op de, voertuig technische, meest vreselijke plaats. Per saldo is die paar kilo van zo'n uitlaat, op een relatief gunstige plaats, niet zo verstorend in het compromis.
Heeft de H2 ook volgens mij maar zo als ik had gelezen zijn het meer de hele lichte krasjes en de zon en temp doen de rest , diepere krassen werken niet mee in de herstellende lak .
Als we pech hebben gaat het straks een weekendje toeren in de Ardennen ons ook geld kosten , zie nergens dat het over de autowegen gaat , lees over het Waalse wegen net , dus tol voor alles dan neem ik aan .
Op mijn tracer 700 heb ik origineel GIVI V47 topkoffer dus in teorie zelfde zoals kawasaki, maar het kwaliteit is helemal anders, kunstof, knopen schanieren alles is beter bij GIVI alles werkt soepel, Kawa topcase altijd problemen met openen of sluiten