Kawasaki Versys 1000 deel: 2

31 okt 2003
1.591
3
57
Budel
Die zijn er ook klik hier en hier
OK Richard dat is mooi :t:t

Dan kan en wil het evt. zo maken dat ze allemaal op bijv. 60% branden en bij remmen 100% 8-)8-)
Dat moet te maken zijn, het is ff uitvogelen wat er tussen de draden gekoppeld moet worden.:?
Bij mijn auto (Volvo V70 III) is het momenteel zo dat de (LED) remlichten in de achterklep alleen werken, terwijl met een "ding", wat ik nog moet bestellen, en 2 draden koppelen, ze ook als achterlicht werken op bijv. 60%, en bij remmen voluit branden ( Dit is bij de allerlaatste V70's nl. standaard.8-)
 
5 jul 2016
59
0
SCHIEDAM
Ik kwam een test tegen van een 1000 NL editie van bj. 2017 of 2018 waar een ander windscherm op zit. Ik overweeg zo'n scherm op mijn 2016 model te plaatsen. Op de foto te zien lijkt het dat de gaten waar de ruit mee vastgeschroefd zit verder uit elkaar staan dan op het scherm wat er nu (standaard) op zit.
Kan iemand mij vertellen op dit zo past?
 

Bijlagen

snarf61

Die hard MF'er
30 aug 2009
615
13
56
Amstelveen
Ik kwam een test tegen van een 1000 NL editie van bj. 2017 of 2018 waar een ander windscherm op zit. Ik overweeg zo'n scherm op mijn 2016 model te plaatsen. Op de foto te zien lijkt het dat de gaten waar de ruit mee vastgeschroefd zit verder uit elkaar staan dan op het scherm wat er nu (standaard) op zit.
Kan iemand mij vertellen op dit zo past?
bedoel je een origineel Kawasaki scherm ?

heb even bij www.motorcyclesparts.eu gezocht en
voor de versys 1000 2016 is de bracket waar het ruit op komt hetzelfde als model 2017 nr 11056A / 11064218
voor het scherm geven ze wel een ander nummer model 2016 is 39154 /391540336 en voor 2017 39154/391540361
bij mparts geven ze wel aan dat dit past, Kuipruit Kawasaki Versys 1000 2015-2018 Variotouringscreen VT


hoop dat je hier wat aan heb
 
Laatst bewerkt:
31 okt 2003
1.591
3
57
Budel
Ik ben bezig met de winterbeurt aan de Versys, en heb de airbox open liggen i.v.m. controle van het luchtfilter.
Wat schetst mijn verbazing -O-'(: de inlaatrubbers van de cylinders hebben een diameter van ca. 50mm (opp. ca.1963mm2, dus x 4) en de luchtinlaat in het huis, waar de lucht voor alle cylinders samen door moet, heeft een diameter van 25mm (opp. 491mm2) :?8)78)78)7
Ik zou verwachten dat het opp. van de aanvoer minimaal 1,5 tot 2 maal het opp. is van 1 inlaatrubber, zoals de optimale uitlaatdiameter 4/3 tot 5/3 x de diameter is van 1 uitlaatbuis aan de cylinders.
Wat is de logica om de aanvoer 1/4 van het oppervlak/doorlaat te geven van 1 cylinder :?:?:?:?:?:?:?
Nu heb je iig een zeer flinke restrictie a.g.v. de (TE) kleine aanvoer.'('(

En wat zou het gevolg zijn van het groter maken van het inlaatgat in de box?
 
31 okt 2003
1.591
3
57
Budel
@str(sp)eet(d)fighter | meer power & Verbruik & slechtere emissies + wat @SLIJKMOTO meld denk ik.
Maar je zit ook nog met het motormanagement via de computer, ik denk niet dat de chipset dat automatisch voor je gaat compenseren.
Nee, automatisch compenseren zal wel buiten het bereik gaan van de ecu. Deze kan wel íets corrigeren, maar zo'n wijziging zal hem wel boven de pet gaan denk ik.
Bij de Tiger 1050 die ik voordien had, heb ik hetzelfde gedaan: luchtfilterhuis van grotere aanvoergaten voorzien incl. K&N luchtfilter, eruit slopen van de katalysator én semi-open uitlaat ( alleen flink verkorte dB-killer erin).
Vervolgens via ECUtune het bijpassende programma gedownload ( 16-pins stekker/ kabelset gekocht voor ca €16) en via de laptop geïnstalleerd. :t
Daarna de Tiger op de vermogens-testbank gezet, en daarop bleek dat we het optimale programma erop hadden staan, met helemaal de ideale lucht/brandstofmengsels over het hele toerenbereik8-)

Ik weet echter niet of er dergelijke programma's ergens, het liefste gratis, te downloaden zijn :?:?
Want dát is natuurlijk ook de sport8-)*O*
 
31 okt 2003
1.591
3
57
Budel
Nu wil ik dan eigenlijk alles optimaliseren, dus airbox en luchtfilter aanpassen en de kat laten zitten omdat het geluid nu vooral niet te luid is met mijn "éigen bouw uitlaat".
Zonder kat gaat hij veel meer herrie maken, in combi met het ultra korte uitlaatje.8-)
Ik wil het uitlaatje laten zitten omdat het ( mijns insziens) veel mooier en functioneler is, temeer ik hem meerdere keren per jaar op de trailer heb staan, en het dan veel gemakkelijker vastzetten is dan met de originele (sorry mannen :$) "kachelpijp" erop.
Binnenin het pijpje zitten wel nog 3 schotjes onder 45 gr. gelast van geperforeerd rvs om toch nog en bepaalde luchtweerstand te creëren, min of meer overeenkomstig met de originele uitlaat.8-)
Ik ben er ook nog stevig over aan het denken geweest om de blindkap aan de ander zijde van de kat/middendemper open te maken en te voorzien van een uitlaat/demper, maar kom met de originele diameter van de uitlaatbuizen niet weg a.g.v. de (zeer functionele :t) middenbok.
Al is het dan weer wél zo, dat de diameters kleiner kunnen om dezelfde luchtweerstand te hebben/krijgen ( 2 x ca. 35 mm i.p.v. 1 x 50mm ), en is de bocht tussen middenbok en zijstandaard wss wél te krijgen , hmmmmm:P
IMG_0734.JPG
 
31 okt 2003
1.591
3
57
Budel
De vraag is dan : heeft de Versys meer vermogen nodig én kunnen chassis en ophanging dat allemaal aan ?
Er zal wel een goede reden zijn waarom Kawasaki de nieuwe Versys niet ineens van meer vermogen heeft voorzien.
Koop je dan niet beter ineens wat anders ?
Nou, het gaat me meer om het optimaliseren (uitdaging 8-)), hij ademt nu als door een rietje en dat is niet lekker/optimaal.
Ik denk dat hij nóg soepeler kan draaien als de luchttoevoer en mengsel verbeterd word.})
Het gaat me niet om meer vermogen, want 140-150pk moeten zonder meer met dit blok haalbaar zijn, maar indien mogelijk een nog beter/lekkerder koppel.

Chassis en ophanging hebben meer te lijden van zwaar beladen dan van het (evt. beetje) extra vermogen
 

Robse

Die hard MF'er
8 mei 2011
893
2
Hengelo (OV)
Mooier? Dat is inderdaad een kwestie van smaak. Lijkt nogal op de uitlaat van Tracer en dat vind ik niks, een uitlaat mag gezien worden. Heb de originele kachelpijp dan ook vervangen voor een ranke Akra. Maar functioneler om hem op een trailer te zetten....dat is het laatste waar een motorfabrikant aan zal denken
 
31 okt 2003
1.591
3
57
Budel
Mooier? Dat is inderdaad een kwestie van smaak. Lijkt nogal op de uitlaat van Tracer en dat vind ik niks, een uitlaat mag gezien worden. Heb de originele kachelpijp dan ook vervangen voor een ranke Akra. Maar functioneler om hem op een trailer te zetten....dat is het laatste waar een motorfabrikant aan zal denken
IDD een kwestie van smaak.
Voor op de trailer hoeft de fabrikant zich ook niet druk over te maken, maar zo (zonder) gaat het wel veel gemakkelijker.
Ik heb niet abnormaal veel ruimte om te manoeuvreren, en dan is zo'n pijpje ook wel functioneler.:Y
Ik vind zo'n akra ook veel mooier als oem, maar het is jammer, maar ook begrijpelijk i.v.m. de mogelijkheid tot het plaatsen van koffers, dat ze niet steiler kunnen.
Een kennis van me had 2 jaar geleden een nieuwe 1000 SX gekocht en er meteen 2 nieuwe Akra dempers bij besteld, maar was ( op zijn zachts gezegd) zeeeeeeeeeeeer teleurgesteld dat ze zo vlak stonden.
Is natuurlijk ook een kwestie van goed vóóronderzoek 8)7

BTW heeft iemand onder ons een K&N KA-1111 luchtfilter gemonteerd?
 
7 jun 2017
86
2
Ik heb het filter geplaatst vrijwel direct dat ik de Versys aankocht. Had dus vrijwel geen ervaring met het rijgedrag. Ik merk een licht stotterend rijgedrag bij 2000-2500 tpm, maar dit kan zomaar "Versys-eigen" zijn. Verder heb ik geen aanpassingen gedaan. Enkel met de ervaring van pasvorm kan ik je helpen. Die is zonder meer goed.
 
Laatst bewerkt:
31 okt 2003
1.591
3
57
Budel
Ik heb het filter geplaatst vrijwel direct dat ik de Versys aankocht. Had dus vrijwel geen ervaring met het rijgedrag. Ik merk een licht stotterend rijgedrag bij 2000-25000 tpm, maar dit kan zomaar "Versys-eigen" zijn. Verder heb ik geen aanpassingen gedaan. Enkel met de ervaring van pasvorm kan ik je helpen. Die is zonder meer goed.
Iets van onregelmatig draaien heb je bij elk blok, dus die van mij ook.
Iedere motor maakt niet uit wat of waarvan heeft ergens een soort van onbelans bij een bepaald toerental.
Bij de een voel/merk je dat meer als bij de ander.
Bij mijn Versys dus ook, al is het nu minimaal na het plaatsen van de geperforeerde plaatje in het uitlaat buisje.
Alleen is de vraag of dit erger word bij aanpassen van de airbox en evt. K&N.:?:?