Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Maar is toch eigenlijk raar , want bij een of de auto is dit niet , althans toch niet bij onze auto's , motor weet ik niet , deze komt niet meer buiten , staat droog binnen onder de hoes
wel hoor ik zie nu bij mijn auto ook
0262B8BE-8C12-43CC-AF36-385C4FEA33C3.jpeg
 
jee nie goed man

Ach als ik er goed over nadenk is het iets wat er bijhoort, temperatuur verschillen met binnen en buiten.
Stel het is kouder buiten en je start de motor, wordt warm, warme lucht stijgt op, condens vorming is een feit, logisch of niet ?
Aha je auto heeft het ook, ja heb ik bij onze auto ook wel eens gezien, ik heb er geen aandacht aan besteed.:$
 
Hallo,

Ik heb een vraag die misschien een Versys 1000 rijder hier kan beantwoorden: wat is de diameter van de collector waar je de slip-on demper op monteerd?

Al vast bedankt!
 
Hallo,

Ik heb een vraag die misschien een Versys 1000 rijder hier kan beantwoorden: wat is de diameter van de collector waar je de slip-on demper op monteerd?

Al vast bedankt!

45mm (buitendiameter standaard demper), maar er is een pakking die er over heen gaat en die is uit mijn hoofd zeker 2/3 mm.
 
Oke, bedankt voor de info!

Iemand hier een Akrapovic hexagonal gemonteerd op zijn Versys?
 
Ah kijk! Kun jij mij vertellen wat de diameter is van de buis waar die de demper in gaat. Net links naast het carbonnen beschermkapje op de foto.

Al vast bedankt!
 
Ah kijk! Kun jij mij vertellen wat de diameter is van de buis waar die de demper in gaat. Net links naast het carbonnen beschermkapje op de foto.

Al vast bedankt!

Gaat mij om de versie die Rik60NL heeft.

Je bedoeld op de collector ? links van de carbon afdekkapje kan niets los.

Ergens ziet die Akra van Snarf er een beetje iel uit op die grote Versys...

Frans heeft een akra set van zijn oude motor pas laten maken op zijn Versys, als je goed kijkt zie je dat Frans ook geen Cat meer heeft.
 
Nee klopt daar kan niks los, maar wil daar juist graag de diameter weten van de buis, vlak voor dat ie de demper in gaat.

Buitendiameter (omtrek) links van het carbonschild is 17cm, aan de rechterkant van het carbon schild 15.5cm, waarom wil je dat weten ?
 
Je bedoeld op de collector ? links van de carbon afdekkapje kan niets los.



Frans heeft een akra set van zijn oude motor pas laten maken op zijn Versys, als je goed kijkt zie je dat Frans ook geen Cat meer heeft.
een akra op een cat heeft eigenlijk geen nut is meer het oog
 
Buitendiameter (omtrek) links van het carbonschild is 17cm, aan de rechterkant van het carbon schild 15.5cm, waarom wil je dat weten ?

Rik, ik wil graag de diameter weten van de buis, niet de lengte. Die zal rond de 50mm zijn.

Bezig met eigenbouw en kan waarschijnlijk dit type demper gebruiken, maar dat is afhankelijk van de ingaande diameter.
 
Rik, ik wil graag de diameter weten van de buis, niet de lengte. Die zal rond de 50mm zijn.

Bezig met eigenbouw en kan waarschijnlijk dit type demper gebruiken, maar dat is afhankelijk van de ingaande diameter.

17cm in omtrek, ik heb geen schuifmaat, althans ik kan hem niet vinden, ik gok 48/50mm buitenmaat.
Even geduld, er zijn meer Versys eigenaars met deze Akra....heren met schuifmaat even meten....:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de omtrek 17cm is, dan kom ik op een diameter uit van 54mm. Klopt dit?

Ik heb een winkelhaak gepakt + metalen pin en ik denk dat je gelijk hebt, maar wacht nog even of anderen nog een melding doen hier.
 
Mijn oudste Optimate van het jaar 0 doet het even goed als mijn nieuwste Optimate 4 van vorig jaar.... is ook een hoop merchandising mee gemoeid...
Ik gebruik al heel lang 2x een optimate 3 voor de motoren, toch beginnen nu de accu's slechter te worden, maar ze zijn dan ook al 13 jaar oud.
Sinds kort hangt er een action ladertje van 12 euro aan de cabrio, en aan de trekker Beide voldoen ook.
Ben nu wel een beetje zoekende naar de meerwaarde van de optimate's
 
Optimate zal uiteindelijk ook wel chinees spul zijn ;-) Alleen wellicht met betere controles.
Maar misschien is het ding helemaal niet zo slecht:
REVIEW: Goedkope acculader / -trainer - pagina 3

De oudste heeft vorige winter in een half open schuur gelegen, om een wat zwaardere trekkeraccu (grasmaaier ;) ) op peil te houden. De accu is de winter door gekomen, en starten lukte in het voorjaar zonder al te veel drama.
 
Ik gebruik al heel lang 2x een optimate 3 voor de motoren, toch beginnen nu de accu's slechter te worden, maar ze zijn dan ook al 13 jaar oud.
Sinds kort hangt er een action ladertje van 12 euro aan de cabrio, en aan de trekker Beide voldoen ook.
Ben nu wel een beetje zoekende naar de meerwaarde van de optimate's

Leuk prijsje die dunlop druppel lader, ik ga hem ff halen en testen op mijn auto accu van de week.:t
 
Deze laad, na 40 jaar, nog alles. Langzaam, snel, motoren, auto's, kevertjes, tractoren enzovoort. Wat hij heeft gekost ben ik vergeten (paar guldens) maar hij was in ieder geval solide.

Prettige jaarwisseling allemaal en een heel plezierig en schadevrij motor jaar met onze "Versys"

Bertje.
 

Bijlagen

  • Lader.jpg
    Lader.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 18
Terug
Bovenaan Onderaan