Hallo mensen,
Misschien vinden jullie mij brutaal, om als nieuwe telg al meteen een topic te openen maar ik vind dat ik daar een goeie reden voor heb.
Toen ik probeerde informatie te vinden over de Kawasaki KR1 viel het me heel erg tegen hoe weinig je er over kan vinden. Gelukkig is er een engels forum waar wat in formatie op staat, maar eigenlijk heb ik geen nederlands frorum of topic over deze motor gevonden. Dus bijdeze!
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen op dit forum zijn met een KR1 en wat hun ervaringen zijn en wat ze eventueel hebben veranderd of hebben mee gemaakt
hier even wat informatie:
Technische gegevens
Motor:
Vloeistofgekoelde tweecilinder tweetakt met KIPS, variabele poorten timing (elektronisch) en olie-injectie.
Boring x slag 56 x 50.6, cilinderinhoud 249 cc.
Compressieverhouding 1:7.4, transistorontsteking, 2 Keihin PWK 28 carburateurs.
Transmissie:
Primaire transmissie d.m.v. tandwielen, meervoudige natte plaatkoppeling, zes versnellingsbak, secundaire transmissie d.m.v. ketting.
Overbrengingsverhoudingen: primair 1:2.541, versnellingsbak 1:2.533/1.727/1.315/1.086/0.962/0.862,
secundair 1:2.666.
Rijwielgedeelte:
Aluminium ‘E-box frame’ met hydraulische gedempte telescoopvork voor en Unitrak veersysteem achter.
Lengte 2005 mm, breedte 690 mm, hoogte 1115mm, zithoogte 750mm, grondspeling 125 mm, wielbasis 1365mm, balhoofdhoek 66 graden, naloop 93mm, veerweg voor 130 mm, veersysteem achter 105mm, inhoud benzinetank 16 liter (21 reserve), gewicht droog/rijklaar 125 kg/ 140kg, remsysteem voor 2300 mm schijven, klauwen met dubbele zuigers, remsysteem achter 1210 mm schijf, bandenmaat voor 110/70 x 17, bandenmaat achter 140/60 x 18.
Prestaties:
Opgegeven max. vermogen 60 pk (44.1 kW)/10500 tpm
opgegeven max. koppel 3,75 kgm (36.8 Nm)/10500 tpm
topsnelheid 200-215 km/h.
Benzine verbruik gemiddeld 1 : 14.8, actieradius 150-180 km, olieverbruik 1:600.
een rij test is te vinden op onderstaande link:
tmfweb.nl - de beste bron van informatie over .
En een foto van mijn KR1-S voor de beeld vorming