kawasaki GTR 1400; wie gaat dat verbeteren ?

harryvbr zei:
Eén van de laatste Kawa 1400 GTR van 2016 met 1100 km op de teller in 2017 ingeruild tegen een 2010 Goldwing 1800. Zeer tevreden mee. Bekijk bijlage 1336208
Waarom heb je hem zo vroeg al ingeruild?

Sorry.Het is net andersom. De Goldwing ingeruild tegen de Kawasaki. De Goldwing was prima maar de Kawa is toch een iets andere fiets. En ook deze bevalt mij uitstekend.

Ingeruild voor de kawa
 
Vandaag nieuw uitlaatje op de Kawa, ben erg tevreden met het resultaat!
Klinkt ook lekkerrrrrrr


IMG_5356.png

IMG_5357.png
 
Hallo allemaal, ik zal mezelf even voorstellen, ik ben André, 55 jaar, rijd al heel wat jaartjes motor, heb er ook al veel gehad, nu in het bezit van een unieke Honda Blackbird Nail gray duatone, 2007 met 35k op de teller, fantastische fiets, vol met accessoires, maar rijd steeds minder alleen en mijn meisje vindt het ook steeds minder leuk op deze fiets. Dus nu op zoek naar GTR1400. Heb er ooit eentje kort gehad, maar rechtop zitten vond mijn rug door verschillende medische oorzaken helemaal niets. Op de BB nergens last van, vandaar. Nu is mijn rug sterker en beter dan voorheen en nu willen mijn meisje en ik nog samen van de nieuwe motor, GTR1400, gaan genieten. Op zoek dus. Model vanaf 2010 heeft voorkeur, maar een hele mooie, complete pre-fl is ook goed MITS hitteprobleem bij voeten is op te lossen en grote topkoffer erbij zit. Ik rijd vanaf april tot en met oktober als het weer een beetje goed is. Iemand suggesties?.
 
Type 1 had je warme voeten maar is verholpen bij type 2
Die waren leverbaar vanaf 2010 maar er zijn ook nog veel overjarige type 1 na 2010 verkocht.
Type 2 zit je goed.
Je kan ook bij Facebook de Kawasaki GTR1400 expert groep Benelux eens kijken.
Worden ook GTR1400 aangeboden.
 
Zaterdag ga ik kijken bij een 2010 type 2 met goed 50k op de teller. Misschien dat dat iets is. Staat bij MVM. Ik houd jullie op de hoogte. Prijsverschil tussen de verschillende bouwjaren van type 1 naar type 2 is ook niet zo heel groot, dan maar meteen type 2 aanschaffen. Ja toch?!!!
 
Goed bezig Andre
Wel de kijken of de kleppen gesteld zijn want die moeten net voor de 50 D km en die grote beurt is prijzig.

Suc6
 
Hallo GTR-rijders,

Allereerst beste wensen 2019!

Ik ben hier nieuw, want ik heb eind december 2018 motor van 2007 gekocht.

Wat zou je doen bij sensor bandendruk (low battery)? Laten vervangen door haakse ventiel of toch maar laten zitten en bij bandenwissel batterijen vervangen??

Graag reactie. Alvast bedankt 👍
 
Hallo GTR-rijders,

Allereerst beste wensen 2019!

Ik ben hier nieuw, want ik heb eind december 2018 motor van 2007 gekocht.

Wat zou je doen bij sensor bandendruk (low battery)? Laten vervangen door haakse ventiel of toch maar laten zitten en bij bandenwissel batterijen vervangen??

Graag reactie. Alvast bedankt 👍

Bij het 2007 model is de batterij "officieel" niet te vervangen. (Je moet dan nieuwe sensoren kopen voor een mega bedrag.)
Onofficieel kan je, als je een beetje handig bent, de sensoren openbreken. Dan kan je een nieuwe batterij er in solderen, de boel weer dichtmaken, en weer lekker gaan :].
 
Bij het 2007 model is de batterij "officieel" niet te vervangen. (Je moet dan nieuwe sensoren kopen voor een mega bedrag.)
Onofficieel kan je, als je een beetje handig bent, de sensoren openbreken. Dan kan je een nieuwe batterij er in solderen, de boel weer dichtmaken, en weer lekker gaan :].
Dank voor je snelle reactie! :t

Heeft dat zin met deugdelijke sensoren te rijden? Of is het eigenlijk overbodig, want ik heb nog nooit met bandendruksignalen gereden....
 
Ikzelf wil ze binnenkort gaan vervangen. Tijdens de winter heeft mijn dealer het hopelijk niet super druk, en kan mijn motor daar wel een daagje stil staan en halen ze de banden even van de velgen, en vervang ik beide batterijen.


De man uit dit filmpje soldeert zelf draad aan de batterijen, ikzelf ga gewoon batterijen kopen waar het draadje al aan zit.
 
Dank voor je snelle reactie! :t

Heeft dat zin met deugdelijke sensoren te rijden? Of is het eigenlijk overbodig, want ik heb nog nooit met bandendruksignalen gereden....


Tja, noodzakelijk is het zeker niet. Bij het oppompen zie je ook wat de spanning is. Maar als je toch de banden moet wisselen en je hebt de kans om er een nieuw batterijtje in te zetten dan zou ik het zeker doen.

Bij een lekke voorband voel je het waarschijnlijk eerder dan het aangeven wordt. Bij een lekke achterband niet, is mijn ervaring.
 
Gisteren wezen kijken met het meisje bij de 2010 GTR1400 facelift in Soesterberg bij MVM. PRIMA ZAAK, al vaker een motor gekocht, altijd goed behandend als serieuze klant en nu ook weer. Aanradertje dus. De motor dus. Hele mooie fiets, zag er keurig uit, wordt afgeleverd met beurt, en incl kleppen stellen, speciaal naar gevraagd. Wat me een klein beetje tegenviel was de kleur. Er stond grijs in de advertentie en op de fotos was het een donker-achtige grijstint, maar in werkelijkheid was het een beetje ‘poep’- bruin. In eerste instantie vond ik het niet heel storend, het maakt de motor een soort van serieus/chique, maar nu stoort het mij toch wel enigszins, een beetje. Prijsafspraken en leveringscondities waren goed, er wordt meegedacht in oplossingen. Nu eerst maar eens een paar dagen over nadenken of ik mijn 2007 Honda BB, duotone nailgrey met 35dkm en vol met accessoires hier op in ga ruilen. Ik houd jullie op de hoogte.
0E0BB204-0C5C-43DD-AFE1-463F01FE4072.jpeg
 
Beste rijders,


Een vraag ivm Belgisch import GTR, op Belgisch kenteken staat dat hij 78kw heeft, maar volgens motorzaak staat hij op vol vermogen...

Normaal gesproken staat hij op 114 kW....

Is dat in werkelijkheid ook zo volgens jullie? Ik heb toch bedenkingen bij... Wie kan mij helpen een uitleg geven??

Wie O wie??
 
Beste rijders,


Een vraag ivm Belgisch import GTR, op Belgisch kenteken staat dat hij 78kw heeft, maar volgens motorzaak staat hij op vol vermogen...

Normaal gesproken staat hij op 114 kW....

Is dat in werkelijkheid ook zo volgens jullie? Ik heb toch bedenkingen bij... Wie kan mij helpen een uitleg geven??

Wie O wie??

In België is er een vermogenslimiet voor motoren dacht ik. (Of het is een verzekeringseis of iets dergelijks) Vandaar dat veel motoren begrenst zijn. Het komt voor dat mensen na de keuring de begrenzing weer verwijderen.

Maar of dat hier ook het geval is? Je zal dan ook echt een test op een rollerbank moeten doen denk ik.
 
Ik ga ervan uit dat als hij geknepen is dat dat elektronisch gedaan is (ecu). Zou makkelijk en goedkoop moeten zijn om hem weer op vol vermogen te zetten.
 
Ze worden vaak geleverd met 78kw ivm de belasting die dan lager is
Bij de eerste beurt wordt hij meestal op vol vermogen gezet door de dealer
Als dat niet zo is kan hij dat alsnog voor je doen

Manier 1
Plaatje weg halen die er voor zorgt dat je gashendel niet helemaal open gaat

Manier 2 ( begrenzing andere landen )
De inlaatrubbers zit een restrictie in
Deze er uit snijden

Heb je nog niet genoeg vermogen kan ik je ECU flashen en komt er nog wat trekkracht bij en een betere gas reactie
 
Lijkt mij alleen maar gunstig
Hij heeft nooit zijn max prestaties gegeven dus zal niet afgelost zijn
Al maakt dat voor het blok niet uit
Bijna onverwoestbaar
 
Dank voor je snelle reactie! :t

Heeft dat zin met deugdelijke sensoren te rijden? Of is het eigenlijk overbodig, want ik heb nog nooit met bandendruksignalen gereden....
Sensoren kan je openen door onder het stickertje op de sensor het schroefje los te draaien eerst met een imbus de sensor van de velg halen
Battery cs2032 wisselen(neem er 1 met draadjes eraan) er staanfilmpjes op youtube
 
Het lijkt me heerlijk, maar helaas...

En zo'n schuifring aan de gashendel lijkt mij echt helemaal niks
 
Ja zoiets inderdaad. Lijkt me doodeng.

Ik heb ook eens wat proefritjes gemaakt op wat BMW's, maar dat is mooi spul wat daar op zit :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan