kawasaki GTR 1400; wie gaat dat verbeteren ?

Fijn dat ie jou bevalt.
Rijd jij er ook mee tussen de files door?
Of heb je altijd file vrije wegen naar je werk en naar huis?
Vr Gr

Op dit moment heb ik een filevrije route gelukkig.
Het is natuurlijk geen kleine motor, en je zult wat vaker afhankelijk zijn van de automobilist om ergens tussendoor te komen, maar denk dat er prima mee te filerijden is.
En je zou evt. 1 of beide zijkoffers eraf kunnen halen. Dan ziet hij er, in tegenstelling tot een Pan bijvoorbeeld, ook nog steeds erg goed uit!
 
beste gtr rijders ik ben een pan rijder st 1300 maar nqa 350.000km wordt het tijd voor iets anders,nu lijkt een 1400 gtr me wel wat ,alleen wat zijn de zwakke punten van de motor,en ziin er eventueel test rapporten te lezen ik kan ze niet vinden,
bij voorbaat hartelijk dank voor de info.
 
Vraagje aan de mede eigenaren hier. Hoe rij je comfortabel op deze motor als het boven de 20 graden is?
Ik rij nu nog steeds in mijn doorwaai jasje, dan is het zelfs met 7 graden nog comfortabel (op mijn route van +/- 30min). Maar boven de 20 graden is de lol er vaak al snel af.
 
Ik heb er een paar jaar mee gereden. In die tijd 2x de remschijven moeten vervangen. (Alleen aan onderdelen al 900 euro....) Toen de 3x er aan kwam is 'ie weg gegaan. (Tesamen met nog een aantal andere probleempjes) Maar volgens veel mensen is ook de warmte afgifte bij de onderbenen een probleem. Daar had ik zelf geen last van, maar ik heb zelfs in de zomer de handvatverwarming nog aan staan.

De remmen waren superieur, maar de slijtage was enorm. Zeker bij veel stadsverkeer. We hebben het dan wel over het allereerste model.

En ja, hij is nogal breed. Je komt er bij het stoplicht of file niet gemakkelijk tussendoor.

Maar hij rijdt geweldig!
 
[knip]
Maar volgens veel mensen is ook de warmte afgifte bij de onderbenen een probleem.

[knip]

Maar hij rijdt geweldig!

Dat kan ik beamen!

Er is echter wel een oplossing/workaround voor dat hitteprobleem: GTR Heatshields - Kawasaki 1400GTR
Ik heb er zelf echter geen ervaring mee, maar aangezien ze dit principe ook op de nieuwere modellen toepassen denk ik dat het wel nuttig kan zijn. Ik ga er van het voorjaar zeker naar kijken :Y
 
Eén van de laatste Kawa 1400 GTR van 2016 met 1100 km op de teller in 2017 ingeruild tegen een 2010 Goldwing 1800. Zeer tevreden mee.
Mijn Kawa.JPG
 
Dat kan ik beamen!

Er is echter wel een oplossing/workaround voor dat hitteprobleem: GTR Heatshields - Kawasaki 1400GTR
Ik heb er zelf echter geen ervaring mee, maar aangezien ze dit principe ook op de nieuwere modellen toepassen denk ik dat het wel nuttig kan zijn. Ik ga er van het voorjaar zeker naar kijken :Y

Dat is mijn site. Maar ik ben gestopt met het maken. Teveel werk...
Dus je zal het zelf moeten doen...
 
Dat is mijn site. Maar ik ben gestopt met het maken. Teveel werk...
Dus je zal het zelf moeten doen...
Ok, bedankt voor de heads up :)
Misschien een idee om dan de site uit de lucht te halen?
Of wellicht aanpassen, order formulier eruit en wellicht wat informatie over het zelf maken van de heat shields. Beetje advertenties erbij, hopla. *O*
 
Ok, bedankt voor de heads up :)
Misschien een idee om dan de site uit de lucht te halen?
Of wellicht aanpassen, order formulier eruit en wellicht wat informatie over het zelf maken van de heat shields. Beetje advertenties erbij, hopla. *O*

Dit is mijn persoonlijke site. Het domein is al lang uit de lucht. Snap ook niet hoe men bij deze URL komt.
 
harryvbr zei:
Eén van de laatste Kawa 1400 GTR van 2016 met 1100 km op de teller in 2017 ingeruild tegen een 2010 Goldwing 1800. Zeer tevreden mee. Bekijk bijlage 1336208
Waarom heb je hem zo vroeg al ingeruild?

Sorry.Het is net andersom. De Goldwing ingeruild tegen de Kawasaki. De Goldwing was prima maar de Kawa is toch een iets andere fiets. En ook deze bevalt mij uitstekend.
 
harryvbr zei:
Eén van de laatste Kawa 1400 GTR van 2016 met 1100 km op de teller in 2017 ingeruild tegen een 2010 Goldwing 1800. Zeer tevreden mee. Bekijk bijlage 1336208
Waarom heb je hem zo vroeg al ingeruild?

Sorry.Het is net andersom. De Goldwing ingeruild tegen de Kawasaki. De Goldwing was prima maar de Kawa is toch een iets andere fiets. En ook deze bevalt mij uitstekend.
Ah zo. Inderdaad wel even een andere categorie! Wat was de reden van de overstap?
Zelf heb ik een Goldwing nog steeds hoog op mijn verlanglijstje staan :9~ Net als een LT trouwens, ook een fantastische fiets.
 
In 1995 mijn eerste Goldwing 1500 aangeschaft en in 2002 overgestapt op de 1800. Mijn vrouw en ik maakten lange tochten door Europa. Vorig jaar had mijn vrouw geen behoefte meer om veel achterop te zitten. Voor mij een reden om een iets sportievere fiets aan te schaffen. Ik rij nu solo en dat rijdt heerlijk met veel power. Maar de Goldwing blijft een geweldige motorfiets. Heb een paar maanden geleden in Amerika een stuk op de nieuwste Goldwing gereden en kreeg daar zelfs een beetje spijt van mijn Kawa :-). Maar de nieuwe wing is wel heel erg duur geworden.
 
Omdat er natuurlijk niks mee is ga ik maar wat verzinnen om toch wat te kloten aan de GTR1400.
Dus maar een Quickshifter besteld van HM.:+

Mijn vrouw heeft er een op haar Street Trippel en dat is toch wel leuk rijden

Hebben jullie nog winterklussies aan de GTR
 
Ik zit te overwegen om de batterijen van de bandenspanning-sensoren te vervangen, aangezien ik ( zeker met die koude weer ) steeds de melding krijg dat ze bijna leeg zijn...
 
Omdat er natuurlijk niks mee is ga ik maar wat verzinnen om toch wat te kloten aan de GTR1400.
Dus maar een Quickshifter besteld van HM.:+

Mijn vrouw heeft er een op haar Street Trippel en dat is toch wel leuk rijden

Hebben jullie nog winterklussies aan de GTR
Toevallig zat ik vanmorgen op de motor precies hetzelfde te overwegen! Wat kost zo'n kitje? Heb je een linkje?
 
Ik heb hem op zwarte vrijdag gekocht
Betaalde 315€
Bij ten kate motoren
Ik heb er voor moeten bellen want hij stond niet op hun site de GTR1400 ( door verbinden naar de race shop )
De schakelstang is 12 cm hier gaat de lengte van de schakelaar nog af
Deze schakelstang moet je er altijd los bij kopen
Maar dat zal je wel horen als je ze bel
Suc6
 
€315 op zwarte vrijdag, zal normaal dus wel €400+ zijn, mij een beetje te gortig :) Ik blijf wel lekker 'slow shiften' ;)
 
Deze uitvoering van HM is op meerdere modellen merken te gebruiken
FF een andere draadboompje en schakelstang hij werkt weer
Dus ook makkelijk te verkopen als je er weer vanaf wilt :Y
 
Eerst maar eens laten chippen. Dat-ie gewoon soepel op en van het gas gaat. Want dat gebok ben ik wel een beetje zat.
 
Eerst maar eens laten chippen. Dat-ie gewoon soepel op en van het gas gaat. Want dat gebok ben ik wel een beetje zat.
Dat kan ik voor je doen ( eeeuuuhhh nee dat is niet gratis )
Ik heb mijn GTR laten tune bij Paul Ritzen
Deze tune kan ik met de set die ik aangeschaft heb ook andere ECU flashen
Je kan de ECU opsturen en ik stuur hem dan weer terug
Wel zelf de Labdas los halen ( en nee dan heb je geen storing op de display want deze zet ik uit )
Hij zal hierdoor ook minder schokken
Je krijgt er wat Pks bij en op lagere rpm meer koppel en iets meer op zijn max koppel
 
Terug
Bovenaan Onderaan