kawasaki GTR 1400; wie gaat dat verbeteren ?

Ik houd het bij meelezen hoe jullie genieten van deze fiets.
Zelf zit ik op de filipijnen en heb dus mijn motor achter moeten laten in Nederland.
Hier zou ik een GTR binnen de kortste keren gesloopt hebben , Gaten in de weg , onverharde stukken , dwazen met verkeersregels en als je hier 100 km per uur ( indien mogelijk ) rijd , staat de rest gewoon stil.

We hebben de stap gemaakt naar hier , alles ingepakt in 2 containers en gaan , weg
maar een motor komt er hier ook weer , allleen zal het een of de road worden gezien het bovenstaande

VEEL rijplezier voor degene die er al een hebben.
Gewoon doen en genieten voor degene die overwegen er een te kopen
 
Mijn vrouw ligt helaas in het ziekenhuis op dit moment, dus zij kon niet mee vandaag. Maar het proefrijden was een eye-opener. Ik was vooral bang voor lomp rijgedrag, maar ik nam rotondes met hetzelfde gemak als met de CBF die ik al 6 jaar heb. Nu nog eens worden over de kosten, en nog voor mezelf afwegen of ik de CBF inruil, of erbij hou.

[afbeelding]

Mooi ding hoor.
ik was nooit zo van het inruilen maar als ik die 2 naast elkaar zien staan denk ik dat je toch vanzelf de kawa zal blijven pakken.
tenzij je partner er op wil blijven rijden, maar 2 grote motoren beiden met 3 delig kofferset is misschien wat overbodig.

kleine offroad erbij of een boodschappen scooter kan ik me nog voorstellen ;)
 
De knoop is doorgehakt, ik heb de GTR gekocht en hou de CBF erbij. De CBF levert dusdanig weinig op dat ik hem dan liever hou. Daar zal ik waarschijnlijk de koffers van af halen en die houden voor de winter of kleine stukjes.

Nu nog de handleiding van zowel de GTR als het ingebouwde alarm doornemen, en een afspraak bij Hyperpro maken voor vervangen van de veren... *D
 
De knoop is doorgehakt, ik heb de GTR gekocht en hou de CBF erbij. De CBF levert dusdanig weinig op dat ik hem dan liever hou. Daar zal ik waarschijnlijk de koffers van af halen en die houden voor de winter of kleine stukjes.

Nu nog de handleiding van zowel de GTR als het ingebouwde alarm doornemen, en een afspraak bij Hyperpro maken voor vervangen van de veren... *D

Gefeliciteerd
Veel plezier met je nieuw bike

Misschien heb je Facebook en hier vind je meer GTR liefhebbers
Aanmelden bij Facebook | Facebook
 
Toevallig iemand die op zoek is naar een leuke demper? Heb nog een remus demper te koop van men vader zijn gtr1400, heeft deze ingeruild op een zzr1400. :p
 
Laatst bewerkt:
Toevallig iemand die op zoek is naar een leuke demper? Heb nog een remus demper te koop van men vader zijn gtr1400, heeft deze ingeruild op een zzr1400. :p

Daar zal hij wel spijt van krijgen :+

Maar een prijs helpt ook bij de verkoop en de staat van de demper enzo
En een db killer er bij ?
 
Ik loop graag op de zaken vooruit, dus terwijl ik vrijdag mijn GTR pas ga ophalen, meld ik me nu alvast in dit topic, in de hoop er veel tips op te kunnen doen...

Ik heb een model uit 2009 gekocht, en ik ben nu aan het kijken wat ik er in ieder geval aan wil gaan (laten) doen om hem helemaal naar mijn zin te maken, en hoop dat jullie eventueel tips hebben, of nog andere aanbevelingen hebben.

Mijn to-do-list:

- HyperPro veren.
Ik en mijn vriendin zijn beide aan het gewicht, dus leek het me verstandig om ook bij deze motor de veren te vervangen.

- Zadel:
Op de CBF heb ik een Topsellerie zadel wat qua zit wel prettig was, maar wel wat krap zat bij m'n edele delen omdat hij aan de voorkant omhoog kwam. Dit is volgens mij niet het geval bij hun zadel voor de GTR.

- Verlichting voorkant.
Ik rij bijna uitsluitend 's avonds en 's nachts, dus ik wil goed zichtbaar zijn. In de CBF heb ik Xenon ingebouwd... is dat voor de GTR ook een optie, of is LED beter ?

- Verlichting achterkant.
Bij de CBF heb ik een volledige set lampen ( gewoon/rem/richting ) ingebouwd in de zijkoffers. Is zo'n optie er ook voor de zijkoffers van de GTR ?

- Bergruimte.
Is er achter/onder de kappen ruimte voor het verstoppen van extra spullen zoals een tweede accu, reservelampjes en meer gereedschap ? In de CBF "verstopte" ik zoveel mogelijk in de kappen van de motor zelf, zodat ik het noodzakelijke zelfs bij me had als ik zonder koffers reed.

- Warmte van blok.
Ik las dat de 2008-2009 modellen wat meer warmte tegen de benen blazen dan de 2010 modellen die beter afdichtende kappen hebben. Is dat iets waar meer mensen last van hebben ? En zijn de aangepaste kappen die ik op internet zag staan een optie ? Of sluit je dan de warmte op in de motor door de afvoer te blokkeren ?

- GPS tracking.
Aangezien ik meerdere keren bestolen ben, wil ik het liefst een GPS zender inbouwen die ik realtime kan volgen. Zijn er mensen hier met ervaring met zulke oplossingen ?

- Telefoon op stuur.
Momenteel heb ik een telefoon-case van Ultimate Addons, deze zit op de CBF met een klem op het stuurbuis, maar de GTR heeft een hele andere vorm. Zijn er bouten in de buurt van het stuur waar ik accessoires op kan schroeven ?
 
Laatst bewerkt:
Zag je verlanglijstje ook bij Facebook voorbij komen

Begrijp alleen de 2 de accu en extra gereedschap niet

Voor de rest zullen er wel eigenaars van type 2 reageren
 
Begrijp alleen de 2 de accu en extra gereedschap niet
Voor mijn hobby heb ik vaak spullen bij me die via USB of sigaretten-aansteker opgeladen moeten worden. Ik sluit die laders liever aan op een losse accu die ergens is weggewerkt dan op de primaire accu, om te voorkomen dat ze de accu leeg trekken en ik niet meer kan wegrijden. Qua gereedschap vind ik het gewoon prettiger om meer bij me te hebben dan alleen het standaard setje. Dus bijvoorbeeld ook een tangetje, setje bits, gewoon om in geval van nood wat meer te kunnen.
 
Voor mijn hobby heb ik vaak spullen bij me die via USB of sigaretten-aansteker opgeladen moeten worden. Ik sluit die laders liever aan op een losse accu die ergens is weggewerkt dan op de primaire accu, om te voorkomen dat ze de accu leeg trekken en ik niet meer kan wegrijden. Qua gereedschap vind ik het gewoon prettiger om meer bij me te hebben dan alleen het standaard setje. Dus bijvoorbeeld ook een tangetje, setje bits, gewoon om in geval van nood wat meer te kunnen.

Na 5 jaar ervaring met de GTR ( 3 maal achter elkaar = Meer dan een HALMILJOEN kilometers ) FF een reactie :

Extra gereedschap heb ik nog nooit nodig gehad.
Extra accu ook niet ondanks een sigaretten aansteker aansluiting in de kuip waar ik regelmatig gebruik van maakte ( TOM TOM - Luchtpomp , etc etc.

Gewoon service beurten bij houden en genieten / gas geven.
 
Sinds afgelopen weekend ook de trotse eigenaar van een '08 GTR1400! In de heerlijke saaie kleur grijs 8-)

Ik heb nog niet heel erg veel motor ervaring, en nu ook al een paar jaar niet meer gereden. Merk ook dat het niet een heel erg beginners-vriendelijke fiets is. Hij is snel, groot en zwaar. Maar met een beetje geduld en gezond verstand is er prima mee om te gaan :)

Vooralsnog erg blij met de keuze! Wat een heerlijke motor is het om te rijden :]
 
Ik zag je reactie op Facebook voorbij komen als ik het goed heb?
Goede keuze en rustig opbouwen en laat je verrassen door de goede rijeigenschappen.
Veel plezier er mee
 
Ben even nieuwsgierig.............
Maar wat verbruikt zo'n dikke 1400cc motorfiets nou ongeveer aan peut?
Is dat rond de 1 op 18?, of moet ik denken aan een nog dorstiger verbruik?
Ik doel dan wel op een normale rijstijl dus geen getrek aan de gashendel.
Vr Gr
 
Idd
Rond de 1 op 18
1 op 15 kan ook
Maar op de snelweg is 1 op 20 of nog beter haalbaar.
Type 1 rijd duurder als type 2
Deze heeft een ECO stand die hem iets zuiniger maakt
 
Duidelijk en dank voor jouw reactie.
Vind het nog schappelijke waardes voor zo'n dikke toermachine.
Zag er laatst ene staan bij een motorzaak en vind het best wel een mooie motor.
Wel behoorlijk fors lijkt me, net zoiets als een Honda ST1300.
Een Yamaha FJR1300 oogt dan weer een stuk ranker en slanker.
Zie die GTR1400 machines ook zelden rijden eerlijk gezegt en al helemaal als ik dat afzet tegenover de ST1300 en FJR1300 machines die ik toch regelmatig tegenkom.
Wellicht is daar een reden voor, maar die ken ik niet.
Vraag me ook wel eens af hoe zo'n GTR1400 rijdt, want ken wel de Honda ST1300 en misschien rijden ze nagenoeg hetzelfde.
Vr Gr
 
Gelijk heb je.
En ben wel van de testritten.
Maar..........nog voordat ik op zo'n dikke GTR1400 kruip, krijg ik al het idee dat zo'n dikkerd niet echt een fijne file rijder machine is.
Het is toch echt wel een flinke looiige en dikke machine.
Dagelijks krijg ik die snert files te verduren en doe dat tegenwoordig met miene Honda Deauville 700.
Die is ook best wel looiig voor een slechts 700cc machine, maar heb het idee dat die GTR1400 daar nog even met een paar tandjes overheen gaat.
En helaas wijken niet alle automobilisten die in de file staan voor mij als ze mij zien aankomen.
Sterker nog: met name de duurdere auto's die hebben nog wel eens de neiging om (opzettelijk) spontaan naar de middenstreep te kruipen zodat de doorgang nog smaller wordt.
Met zoiets en daarnaast een 18 meter vrachtwagencombinatie is het soms billenknijperij kan ik zeggen.
Dus vandaar dat zo'n mooie en dikke GTR1400 helaas minder goed bij mij past.
Vr Gr
 
Ik zag je reactie op Facebook voorbij komen als ik het goed heb?
Goede keuze en rustig opbouwen en laat je verrassen door de goede rijeigenschappen.
Veel plezier er mee

Ik doe niet meer aan FB dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Heb er vooralsnog erg veel plezier van! Kijk er iedere dag weer naar uit om lekker rustig en comfortabel naar mn werk te cruisen. En ideaal dat ik op de terugweg zonder problemen even langs de supermarkt kan om boodschappen te doen. Ruimte zat in de zijkoffers!
 
Fijn dat ie jou bevalt.
Rijd jij er ook mee tussen de files door?
Of heb je altijd file vrije wegen naar je werk en naar huis?
Vr Gr
 
Ik doe niet meer aan FB dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Heb er vooralsnog erg veel plezier van! Kijk er iedere dag weer naar uit om lekker rustig en comfortabel naar mn werk te cruisen. En ideaal dat ik op de terugweg zonder problemen even langs de supermarkt kan om boodschappen te doen. Ruimte zat in de zijkoffers!

Dat klinkt het verhaal bijna het zelfde 🙂
 
Terug
Bovenaan Onderaan