kawasaki GTR 1400; wie gaat dat verbeteren ?

GTR-liefhebbers, ik heb een vraag, wie van jullie heeft op een pfl-model, dus 07,08,09 het hitte probleem bij de voeten opgelost met de schuimmodellen van iemand van hier? En kan/mag ik die schuimmodellen een keer gebruiken als mal voor de mijne?? Dit om te voorkomen dat ik weer een dag bezig ben en dan nog niet het resultaat heb behaald wat ik wil, ben niet altijd even handig met dit soort dingen. Ik zou daar heel blij mee zijn. Ik hoor heel graag van jullie.
 
Hoi AndreS6,

Ik ben hier ook nieuw. En ik ben net als jij op zoek naar hitteschild voor bwjr 2007.

Misschien staat er iemand van GTR-rijders op voor een oplossing.
 
De maker die een site op internet had is ermee gestopt, ikzelf heb zelf schilden gemaakt van mijn oude rugprotector die standaard in mijn jas zat. Ik heb hem aan de standaard schild vastgemaakt met langere bouten. Maar eerlijk gezegd merk ik er niet heel veel verschil van. Verreweg de meeste hitte op mijn benen lijkt via de sleuven in de kuip te komen, en dat hou je niet tegen door die gaten bij het blok af te dichten.

IMG_2789.jpg

IMG_2795.jpg
 
Zoooooooooooo, vandaag een GTR1400 gekocht. En om allerlei achteraf gezeur van mezelf te voorkomen over allerlei pfl-narigheidjes en problemen, toch maar meteen voor een FL- model gegaan. 2013. Alles erop en eraan zoals het hoort. Helemaal blij dus. Vrijdag of zaterdag halen.
 
Zoooooooooooo, vandaag een GTR1400 gekocht. En om allerlei achteraf gezeur van mezelf te voorkomen over allerlei pfl-narigheidjes en problemen, toch maar meteen voor een FL- model gegaan. 2013. Alles erop en eraan zoals het hoort. Helemaal blij dus. Vrijdag of zaterdag halen.
Gefeliciteerd!!:t:]
 
Zooooooo, vandaag opgehaald. Mijn ‘nieuwe’ 2013 GTR1400 in een donker grijs jasje.
 

Bijlagen

  • 58EFB47F-8062-429F-B612-42194490580A.jpeg
    58EFB47F-8062-429F-B612-42194490580A.jpeg
    233,4 KB · Weergaven: 68
  • BFE90EF5-2EA2-45E3-8EF8-1A2AA701E5C6.jpeg
    BFE90EF5-2EA2-45E3-8EF8-1A2AA701E5C6.jpeg
    213,7 KB · Weergaven: 75
  • A87B4184-4A1B-412B-94B1-6C7297252BD6.jpeg
    A87B4184-4A1B-412B-94B1-6C7297252BD6.jpeg
    232 KB · Weergaven: 71
Grrrr.... gisteren is de GTR helaas op aar zij gaan liggen ( don't ask ). Moet nu dus op zoek naar de 2 gespoten top-kuipdelen en een spiegel. Wat zijn de betere bedrijven om te kijken ? Ik ben al bekend met Marktplaats, Bor, Boonstra en Lemstra, maar hoe meer opties hoe beter.

75522010_2464946943623070_2040525785369935872_o.jpg
 
De rijder heeft een uurtje liggen huilen in de hoek van de kamer... Het gebeurde in stilstand, dus ik heb niks. Alleen stevig de balen erin. Heb via een sloperij/onderdelen-boer in ieder geval een spiegel, één kuipdeel en een koelvloeistof-reservoir, want die laatste bleek ook gescheurd. Nu dus alleen nog zoeken naar het kuipdeel met de haaien-kieuwen... Die stond 2 keer te koop op Marktplaats/motorparts, maar beide met schade... dus daar win ik niet veel mee.
 
Dat is balen
Zag je voorbij komen bij de Expert groep
Je heb snel veel schade met een kuip
Zeker in de koude dagen
Dan breekt het meteen af
Suc6 met delen zoeken
 
Hij was al een keer eerder op die kant gevallen toen iemand hem vorig jaar probeerde te stelen met het schijfremslot in het voorwiel, dus wellicht waren de kappen al zwak ook... en de kou helpt inderdaad ook niet.
 
Beste GTR1400 mannen/vrouwen,

Kameraad zijn gtr1400 is onderweg stilgevallen, en niet meer aan de praat te krijgen.
Hij spreekt over een zekering bij de batterij die blijft doorbranden.
Is dit een veel voorkomend probleem? En hoe is het op te lossen...

Mvg J.
 
Beste GTR1400 mannen/vrouwen,

Kameraad zijn gtr1400 is onderweg stilgevallen, en niet meer aan de praat te krijgen.
Hij spreekt over een zekering bij de batterij die blijft doorbranden.
Is dit een veel voorkomend probleem? En hoe is het op te lossen...

Mvg J.

Dat de zekering steeds stuk gaat is geen vaak voorkomend probleem
Dus wil je dat dat niet meer gebeurt de oorzaak zoeken
Steeds vervangen en hopen dat het niet meer gebeurd zou ik niet op gokken.

Meestal komt kortsluiting door iets wat er zelf opgezet is of verkeerd terug gemonteerd is
Origineel heeft de GTR weinig tot geen problemen

Suc6
 
Vorige week met de GTR een kleine bochten-training gedaan op het Midland circuit in Lelystad. Was leuk en informatief, en ik denk dat ik hier een terugkerend ( halfjaarlijks/jaarlijks ) ding van ga maken om de machine zo beter te leren kennen...

104594012_10158565266020984_6104530302437986560_o.jpg


104483101_2710437869228544_5788635380617621977_o.jpg


En ja, ik weet dat 'ie platter kan, dat doe ik soms ook, maar dat was niet het doel van deze training... :)
 
Holadiejee! Aan het wachten om mijn 'nieuwe' (2014) donkerblauwe GTR 1400 in te schrijven. Gekocht met 29.700 km. op de klok, Top Sellerie comfort zadel, getint MRA scherm met deflector. Nu nog een SW Motech grondplaat aanschaffen voor mijn 50 liter topcase en we zijn weer vertrokken :] :t
 
Formshift, mag ik vragen wat dat ding onderaan de eerste (meest rechtse) motor op uw 2e foto is? Iets dat zo te zien tot op de grond sleept in het midden onder de uitlaat. Ik kan het echt niet thuisbrengen.
 
Da's nu eens iets wat ik nooit eerder zag onder een motorfiets! :tWel geen gek idee, als men ziet wat voor troep er rondslingert op de baan!
 
Hoi GTR 1400 type 2 rijders, 'k heb een vraagje: deze namiddag een ritje gemaakt met de GTR, wou de achtervering onderweg even bijstellen. Omdat ik eerder geen beweging kreeg in de draaiknop links onder het zadel (veer voorspanning) als de motor af staat, dacht ik dat onderweg te doen. Ook geen beweging 'Soft'-'Hard' in te krijgen wanneer de motor draait. 'k Heb helaas geen manual bij de motor gekregen, dus heb ik er een ge-download. Dit wordt beschreven over de achterveer voorspanning:
Spring Preload Adjustment
•Turn the adjuster in or out to the desired position.
•Turning the adjuster clockwise increases the spring preload, and turning it counterclockwise decreases
the spring preload.
 
Terug
Bovenaan Onderaan