kawasaki GTR 1400; wie gaat dat verbeteren ?

*O*

Vindt het een superfiets... Nu nog even eenjaartje of 10 a 15 wachten, dan hebben ze brikkenstatus bereikt...

Of de loterij winnen.

Echt een machtige machine.

Maar ik las in de Motor dat dit ding pas vanaf begin 2008 leverbaar is?
 
Kawa heeft het over 'modeljaar' 2008. Whatever that may mean...
Misschien komt ie in najaar 2007, bij het voorstellen van de 2008 modellen??

Yeo, dat stond erbij inderdaad.... Maar volgens mij wel het wachten waard. Echt een supergave fiets ( op die uitlaat na...)
 
iemand al op dat ding gereden? klinkt allemaal leuk op papier maar kan rijden als een natte krant natuurlijk :P
 
snap niet dat mensen zo lyrisch kunnen zijn over iets waarmee nog niemand heeft gereden. Kan wel een waardeloze fiets zijn. Een GTR opvolger vind ik het niet echt, daar is het kuippie veel te klein voor. Beetje een FJR kopie, een ultra sportieve toerfiets met veel vermogen en koppel. Da's niet wat de GTR was, dat was een supertourder pur sang met een volle en goed beschermende kuip. Het enige wat deze fiets nog gemeen heeft met de oude GTR is de naam en de kleur.
 
helemaal mee eens,maar daar waar ik de ZX12R beu was, en dat zijn 3 hoofdpunten, namelijk kleine tank, nadeel van ketting en tandwielen en geen bagagemogelijkheden ( nu moet je wel weten dat ik 3 jaar lang ZX12R heb gereden met gemiddeld zo'n 75.000 km per jaar, dit waren wel beroepskilometers)en na meer dan 2 ton op zo'n bike te hebben gezeten, nou dan heb je 't echt wel helemaal gehad, en daarom verheug ik mij zo op die GTR omdat die juist in die 3 punten die voor mij persoonlijk zo belangrijk waren de grote verbetering brengt t.o.v. die, overigens steengoeie, ZX12R.
 
helemaal mee eens,maar daar waar ik de ZX12R beu was, en dat zijn 3 hoofdpunten, namelijk kleine tank, nadeel van ketting en tandwielen en geen bagagemogelijkheden ( nu moet je wel weten dat ik 3 jaar lang ZX12R heb gereden met gemiddeld zo'n 75.000 km per jaar, dit waren wel beroepskilometers)en na meer dan 2 ton op zo'n bike te hebben gezeten, nou dan heb je 't echt wel helemaal gehad, en daarom verheug ik mij zo op die GTR omdat die juist in die 3 punten die voor mij persoonlijk zo belangrijk waren de grote verbetering brengt t.o.v. die, overigens steengoeie, ZX12R.

Heb je 2 ton op 1 12 gezet, of heb je d'r een paar versleten?
Ik wil ook van een 12 naar de GTR vanwege de actieradius en meer comfort.

Ik geloof niet dat de nieuwe GTR een slechte fiets zal blijken te zijn. Onderhuids is het een halve sportmotor, samen met wat toerfiets gemakken moet dit een perfecte fiets worden. Maar het blijft idd wachten op de 1e tests om eea zeker te weten. We kennen allemaal het Pan verhaal...
 
beste jeroen, keb m'n verhaal al gedaan in de topic over de zx12r, met m'n eerste heb ik 115.000 km gedaan en met de 2de zo'n 70.000 (kweet 't das geen 2 ton)maar on je een leuke annecdote te vertellen, je kunt je wel voorstellen dat ik kind aan huis was bij m'n dealer, en toen mijn eerste 12 bijna 80.000 km had zei hij ; " Georges, keb een cadeautje voor je, maar je moet me wel helpen, hier heb ik een nieuwe total-los zx12r met 9000 km op de teller en ik heb zin om de koppeling van dat schadegeval in jouw fiets te steken, ben je gelijk weer minstens 80.000 km gerust met de jouwe" dus ik dat carterdeksel van de mijne demonteren( en verder ga ik niet, tot zover gaat m'n technische kennis) en hij sleutelen aan dat schade geval, die koppelingsplaten eruit, de mijne eruit en wat denk je, zegt ie : "ok, gooi 'm maar weer dicht en we laten het bij 't oude, de jouwe zijn minder versleten als de zijne, geen wonder dat ie op z'n plaat ging" dus die gast zat waarschijnlijk meer op z'n achterwiel dan wat anders.
 
Ik kan niet wennen aan die lelijke ribbels aan de zijkant, dat verneuckt ook al de zzr1400 vind ik... ;(

Maarja, smaken verschillen.

:)
 
full

Bron:
http://www.fjrforum.com/forum//index.php?showtopic=12615&st=180
 
Ziet er super mooi uit die GTR. Wat ik niet weet hoe betrouwbaar Kawablokken zijn t.o.v. bijvoorbeeld Honda St en Yamaha FJR. Iemand enige ervaring die een beetje technisch inzicht heeft?
 
Die uitlaat...daar moet je een wit touwtje aan hangen ..beetje rood licht erbij en elke man blijft honderden kilometers ver weg van je...en dat komt niet je pk's of koppel.



Dat achterlicht van die fiets anders wel gaaf. Maar die uitlaat man...



Das een stalen tampon van een Big MAMA


Loopt ook zo lekker mooi door...dun pijpie en dan een mega woofer er aan...tjezus...was autocad gecrasht of zo?

 
Die pijp is het simpelste te vervangen...als je dat wil. Een gevolg van die nieuwe euro-3 normen. Straks hoor je van een motoe alleen nog de kleppen tikken
 
Nee effe serieus. Hoe goed of slecht is een gemiddeld Kawablok t.o.v. Honda/Yamaha. Ik heb wel eens verhalen gehoord/gelezen over ontploffende blokken van de ZZR1200 e.d. Is dat onzin of zijn ze idd minder betrouwbaar?

Ik heb best interesse in zo'n 1400 GTR maar heb geen zin in een hardlopende probleemmachine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan