Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

Ja, maar wel een blije nieuw GTR rijder.
Met dank aan Joop.
Ik hoop dat ie met wat vertroetelen nog wat jaartjes plezier geeft.
En dat er geen onverwachte dure grappen opduiken.

Gelukkig zit hier heel wat GTR kennis op het forum.
 
Het net via de Kawa-club het digitale werkplaatsboek gekregen.
Dus ik heb nog wel wat leeswerk te doen, haha.

Vandaag toch nog even een uurtje getoerd, maar jeempie wat was het koud zeg.
Daar helpt geen volle kuip aan.
 
Wie weet of een ouder model blok(89) in een nieuwer model (96) GTR past ? Info is voor een vriend van mij ;)
 
Blokken zijn volgens mij hetzelfde.

De body en de buddyseat vanaf 1994 is wat moderner en daar stopt het mee.

Trouwens als je de wpb raadpleegt dan kom je ook geen verschillen op het technische gebied tegen.
 
Laatst bewerkt:
Helaas jongens, ook ik ga jullie verlaten.

Ik ga beide motoren (GTR en GT550) inruilen voor iets moderners:

Een Vstrom 650:

r9LNDLL.jpg



Meerdere redenen, ik wil moderne remmen, en ABS. Nu ik het geld ervoor heb wordt dat ook ineens bereikbaar. Daarnaast wil ik liever 1 allround motor ipv twee extremen (log zwaar toerding en licht klein speleding)

Ik ga de GTR binnenkort te koop aanbieden. Met wel een beetje weemoed, want hij heeft me de afgelopen tijd prima diensten bewezen:

g6daimU.jpg


Mocht iemand nog documentatie zoeken of een technische vraag hebben kun je me altijd een berichtje sturen. :)
 
Laatst bewerkt:
Heerlijke/makkelijke/betrouwbare allrounder een 650 V Strom en dus een goede keus denk ik zo !

Alleen de bescherming en bullige karakter van de GTR zal je wel missen :}
 
Zeker!

In de stromende regen alsnog droog aankomen zit er niet meer in vrees ik, en het toch redelijk soepele blok met een bak vermogen was ook zeer fijn.
Maargoed, ik gebruik de motoren de laatste tijd eigenlijk vrij weinig... doe bijna alles met vouwfiets en het OV.

Ik merkte de laatste tijd ook dat ik last van mijn rechterschouder kreeg met de GTR. Geen idee of er iets in mijn lichaam anders is dan vroeger, maar zat er ook niet helemaal lekker meer op, in tegenstelling tot de GT550.
 
Laatst bewerkt:
Mocht iemand nog documentatie zoeken of een technische vraag hebben kun je me altijd een berichtje sturen. :)

Misschien kan je de informatie onder HET GROTE MF "HOW-TO-...." TOPIC plaatsen.


Wel even overleggen met ROY "R",
hij is het opperhoofd van dit topic.
 
Laatst bewerkt:
Helaas jongens, ook ik ga jullie verlaten.

Ik ga beide motoren (GTR en GT550) inruilen voor iets moderners:

Een Vstrom 650:

[afbeelding]


Meerdere redenen, ik wil moderne remmen, en ABS. Nu ik het geld ervoor heb wordt dat ook ineens bereikbaar. Daarnaast wil ik liever 1 allround motor ipv twee extremen (log zwaar toerding en licht klein speleding)

Ik ga de GTR binnenkort te koop aanbieden. Met wel een beetje weemoed, want hij heeft me de afgelopen tijd prima diensten bewezen:


[afbeelding]

Mocht iemand nog documentatie zoeken of een technische vraag hebben kun je me altijd een berichtje sturen. :)

Ook waarom ik mijn muilezeltje verkocht heb en nu verder ga op deze vriend:
full
 
Beste GTR rijders,

Ik ben Oscar en ook ik ben sinds kort in het bezit van een mooie zwarte-met-rode-streep GTR uit 1993. De motor heeft wat liefde nodig (weinig onderhoud uitgevoerd door de vorige eigenaar) maar dat gaat ie krijgen.

Ik heb zoveel mogelijk van alle vorige delen doorgelezen, maar wat een sloot informatie is dat zeg! Hopelijk de komende weken tijd om het allemaal door te spitten. Voor nu had ik wel wat vragen:
- Ik heb een nieuwe achterband nodig (voorband is nog goed). Is de BT45 nog steeds de beste keuze of is er iets anders/beters op de markt?

- Het benzinekraantje lekt, ik heb hem uit elkaar gehaald en een van de o-ringen zat niet goed. Weer in elkaar gezet maar helaas nog steeds lek. Weet iemand een goed adres voor een tweedehands kraantje? Of is een revisiesetje aan te raden? (lees er redelijk wat slechte ervaringen over)

- De voorruit is redelijk dof/slecht, heeft iemand tips om deze goed te krijgen of kan ik het beste op zoek naar een andere?

- Aan de linkerkant van het blok zit ergens een olielek, ik heb hem schoongemaakt maar nog niet kunnen achterhalen waar het vandaan komt. Zijn er zwakke/verdachte plekken waar ik naar moet kijken?

Verder is het onderhoud begonnen, zijn er nog GTR specifieke dingen waar ik op moet letten?

Alvast hartelijk bedankt!

Oscar
full
 
Mooi dat je een gtr hebt gekocht.

Waar die lekt zal je zelf moeten vinden.

Scherm kan je polijsten met tandpasta of chroompoets. Tenminste dat laatste wil ik nogal eens doen bij mijn kunstof koplampen van mijn Renault Vel Satis.

Benzinekraantjes ga ik niet meer te lijf met reparatiesetjes. Ik haal wel een nieuw kraantje, maar mischien heb jij meer geluk met een reparatiesetje.

Problemen: Het voorwiel gaat na mijn mening snel cuppen. Had er een bt45 op en met een aantal duizend km ging het voorwiel al weer wapperen.
Een ander ding is de startkoppeling, deze wil er wel eens voor zorgen dat de gtr doorslaat bij het starten. Met wat mazzel zitten de naaldlagers van de startkoppeling vol met troep. Je blok eens van binnen reinigen met een daarvoor bestemd goedje wat je moet toevoegen aan je olie....

O ja, voor allerlei tips en truks die zijn
aangereikt heeft Woudschim een docu gemaakt. Dus die even benaderen.
 
Laatst bewerkt:
Beste GTR rijders,

Ik ben Oscar en ook ik ben sinds kort in het bezit van een mooie zwarte-met-rode-streep GTR uit 1993. De motor heeft wat liefde nodig (weinig onderhoud uitgevoerd door de vorige eigenaar) maar dat gaat ie krijgen.

Ik heb zoveel mogelijk van alle vorige delen doorgelezen, maar wat een sloot informatie is dat zeg! Hopelijk de komende weken tijd om het allemaal door te spitten. Voor nu had ik wel wat vragen:
- Ik heb een nieuwe achterband nodig (voorband is nog goed). Is de BT45 nog steeds de beste keuze of is er iets anders/beters op de markt?

- Het benzinekraantje lekt, ik heb hem uit elkaar gehaald en een van de o-ringen zat niet goed. Weer in elkaar gezet maar helaas nog steeds lek. Weet iemand een goed adres voor een tweedehands kraantje? Of is een revisiesetje aan te raden? (lees er redelijk wat slechte ervaringen over)

- De voorruit is redelijk dof/slecht, heeft iemand tips om deze goed te krijgen of kan ik het beste op zoek naar een andere?

- Aan de linkerkant van het blok zit ergens een olielek, ik heb hem schoongemaakt maar nog niet kunnen achterhalen waar het vandaan komt. Zijn er zwakke/verdachte plekken waar ik naar moet kijken?

Verder is het onderhoud begonnen, zijn er nog GTR specifieke dingen waar ik op moet letten?

Alvast hartelijk bedankt!

Oscar[afbeelding]

Leuke nieuwe GTR-liefhebber :)

BT 45 nog steeds beste band, zit er bij mij nog steeds op.

Ik heb het kraantje gewoon gereviseerd met zo'n setje. Doet het al een aantal jaar prima. :Y

Ruit geen idee :?

Olielek klinkt mij als een lekke oliekeerring van de waterpomp in de oren. Maak de onderkant schoon. Draai de motor lekker warm en kijk of er een oliedruppel onder de pomp hangt, dan weet je het. Als dat het geval is demonteer je de waterpomp en ga je ermee naar een keerringenboer, dan krijg je een passende keerring voor ongeveer €5,- . Pomp meteen goed schoon maken en nieuwe pakking en rubber ringen erin. :Y

Veel :] plezier met het beest.
 
Ik ben op zoek naar de rechterdop van de voorpoten, die met het ventiel.

Ik heb de bovenkant met een sleutel kapot gedraaid en hem vergeten op te knappen voor ik hem er weer indraaide. Ik moest weer naar mijn werk :] , dus geen geduld. Voorlopig zit het wel goed, maar ik moet de olie over een jaartje wel weer verversen.
Hopelijk heeft iemand er nog één liggen O-)

Alvast bedankt.
 
Zeker!

In de stromende regen alsnog droog aankomen zit er niet meer in vrees ik, en het toch redelijk soepele blok met een bak vermogen was ook zeer fijn.
Maargoed, ik gebruik de motoren de laatste tijd eigenlijk vrij weinig... doe bijna alles met vouwfiets en het OV.

Ik merkte de laatste tijd ook dat ik last van mijn rechterschouder kreeg met de GTR. Geen idee of er iets in mijn lichaam anders is dan vroeger, maar zat er ook niet helemaal lekker meer op, in tegenstelling tot de GT550.

Vervelend van je schouder. :/ , maar veel plezier met de Suzuki. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan