Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

Ik rij nu 27 jaar op mijn gtr1000 , en voor het eerst lukt het mij niet om mijn voorremmen goed te krijgen, klauwen gereviseerd met nieuwe zuigers , nieuwe leidingen, gereviseerde hoofdremcilinder….. gevuld …. Uitgebreid ontlucht….. geen druk , ik weet het echt niet meer
 
Lekken de zuigers van de klauwen?

Misschien vreemd, maar kloppen de maten van de zuigers ten opzichte van de remcilinders?

Ik heb uiteindelijk nieuwe zuigers bij de Kawasaki dealer gekocht. En ik heb toen o-ringen ingesmeerd met dat bijgevoegde kleine potje vet. Of dat insmeren correct was weet ik niet, maar bij mij hielp dat, want ik was ook ten einde raad.
 
Laatst bewerkt:
Het is lastig op een afstand.

Werkt de hoofdremcilinder correct?
Zo ja, dan opnieuw beginnen en eerst de linker remklauw, deze staat het verst weg van de hoofdremcilinder, ontluchten en daarna de rechter remklauw ontluchten.
 
Heb twee hoofdremcilinders , allebei geprobeerd, misschien ga ik nog wel een derde regelen, of een vacuüm ontluchter. Sleutel echt al mijn hele leven aan van alles , dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
 
Tis dat je relatief ver weg woont, heb zo’n vacuüm ontluchten, werkt op de luchtcompressor, liggen. Maar lenen kan.

Troost je, ik krijg de carburateurs van m’n project xj700x ook nog niet goed. Een deze dagen maar eens moed verzamelen.

De GTR is gelukkig rijklaar.
 
Laatst bewerkt:
Zo hebben we allemaal onze klusjes en uitdagingen 😁, ik ga zo’n ontluchter gewoon kopen , gelukkig rijdt de ZZR 600 van mijn meisje perfect! ( en de Mercedes uit 83 ook). Dank je wel voor het aanbod!
 
Blijft mooi
 

Bijlagen

  • 7FE034E1-2143-4B03-B089-129BDB934632.jpeg
    7FE034E1-2143-4B03-B089-129BDB934632.jpeg
    124,3 KB · Weergaven: 0
Nou kwestie van onderdelen geen probleem. Heb inmiddels genoeg verzameld om een hele bike te bouwen. Ik heb zelfs nog een motorblok liggen met 180.000 Km op de teller ( kawasaki Bouwjaar 1992. Verder nog een hoeveelheid onderdelen. Zoals stuurhendels gashandels koplamp achterlicht richtingaanwijzer you named it. Wellicht heeft iemand iets nodig. Ik heb alleen een vraag.
Vorige week is mijn motor ( niet vrijwillig ) op zijn rechterkant gaan liggen en heeft een schade van om en om 850 euro opgelopen.
Ten einde raad gekeken naar een andere motor en vond precies dezelde bwj 1992 zwarte kuip en koffers zoals die op mijn foto echter de uitlaten vond ik niet mooi en heb de oude future 600 er op gezet. Nou heb ik tijdens de terugreis van Oosterhout naar Kerkrade toen ik tussen de file doorreed gemerkt dat ook de Thermostaat kapot is. Rij ik 120 gaat de wijzer heenmaal naar onder. De fan werkt en verder blijkt dus dat de thermostaat er helemaal niet in zit?????. Ok niet vreemd voor mij en ik denk weet je wat ik ga hem vervangen. Nou weet ik dat dit voor mij de hel is om een thermostaat deksel los te draaien van een kawasaki gtr1000. Dus denk ik ik ga googlen en kijken hoe en wat. Echter.........
Op heel internet kan ik in geen een filmpje vinden hoe je een thermostaat vervangt van een Kawasaki zonder te wringen om aan een boutje te geraken. Heeft iemand hier misschien een galante oplossing voor?

Leon S
 

Bijlagen

  • 20240408_120420.jpg
    20240408_120420.jpg
    493,7 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan