Kawasaki GPZ 500 bokt bij warme motor

Wanzl

MF'er
20 jun 2010
57
18
Helmond
Beste allemaal,

Ik ben een caferacer aan het bouwen op basis van een Kawasaki GPZ 500 ‘92. Nu ben ik aan proefrijden toegekomen. Motor loopt prima maar gisteren reed ik km of 10 en sloeg voor een stoplicht af en wilde niet meer starten. Ik was bij familie in de buurt dus heb even aangelegd voor een 0.0 en na 20/30 minuutjes startte de motor gewoon weer en liep prima.
Vervolgens rij ik exact dezelfde weg naar huis en begint aan begin van mijn straat te bokken en wil niet meer optrekken. Beetje het gevoel alsof de tank leeg is en dus te weinig brandstof krijgt. Ik rolde precies de oprit op.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Heel bijzonder dat het probleem op bijna 10 meter nauwkeurig weer optreed op de terugweg.

Carbs waren paar weken ervoor ultrasoon gereinigd en gesynchroniseerd. Tank zit vol verse peut. Bougies zitten er ook net 200km in.

Zit zelf te denken aan bobines? Motor wordt warm, bobines warmen op en zit misschien kapotte spoel in. Hoewel ze dan beiden kapot zouden moeten zijn lijkt me. Want met één kapotte zou de motor beroerd lopen maar noet zo enorm bokken. Spanningsregelaar? Ontsteking? Of toch iets met de brandstof?

Gr. Wanzl
 
Sta weer stil. Dit keer binnen een kilometer. Hmm. Bougiekabels en doppen geen succes. Verder dit weekend met wat FredLW oppert; alle connecties nalopen en maar een CDI bestellen. Stator spoel vervangen, zou dat iets kunnen zijn?
Ik het idee hoe warmer de buitenlucht hoe sneller het probleem....
 
Ik had een ER-5 met exact dezelfde symptomen. Alles van de ontsteking verwisseld maar het probleem bleef. Blijk uiteindelijk de benzine kraan te zijn. Is zo'n type met een vacuum klepje dat niet meer goed werkte... Mijn blog over dit probleem. Jij hebt zo te zien wel een andere tank en misschien niet zo'n zelfde kraantje.

CDI kan door invloed van warmte stoppen zoals de andere al vertelden....
 
Ik had een ER-5 met exact dezelfde symptomen. Alles van de ontsteking verwisseld maar het probleem bleef. Blijk uiteindelijk de benzine kraan te zijn. Is zo'n type met een vacuum klepje dat niet meer goed werkte... Mijn blog over dit probleem. Jij hebt zo te zien wel een andere tank en misschien niet zo'n zelfde kraantje.

CDI kan door invloed van warmte stoppen zoals de andere al vertelden....

Klopt. Zit kraantje zonder vacuum klepje. CDI besteld. Dat maar eens proberen.
 
Benieuwd of dit het probleem gaat oplossen, onder het mom kost niets - demonteer ook even de tankdop volledig en reinig de mase/doolhof aan kanaaltjes met een scherp voorwerp/naald. Die van mij was destijds behoorlijk vervuilt, testen met tanksluiting open kan natuurlijk ook altijd (,,) Alle beetjes helpen, succes!
 
Zojuist CDI vervangen. Ff rondje gereden en vooralsnog is ‘t goed. Vanavond even grotere ronde pakken.

Tankontluchting is in orde FredLW.

Leuk ding. Alleen nu nog probleemloos rijden.
 

Bijlagen

  • 213904D8-FB63-4F35-A17E-56D32E52C5AB.jpeg
    213904D8-FB63-4F35-A17E-56D32E52C5AB.jpeg
    367,5 KB · Weergaven: 11
Hallo
@Wanzl

ik hoop dat ik hier even wat mag vragen over jou build? Ik ben ook bezig met een gpz500s en was benieuwd welke tank jij erop hebt gezet en hoe die op het frame zit? Ik heb daar nog niks voor kunnen bedenken maar wil graag de originele tank vervangen.

Al vast dank voor je antwoord

gr
Leo
 
Laatst bewerkt:
Hoi Leo,
Tankje komt van een CB350 uit begin 70’s. Meen deze van ‘73.
Tank schuift over de noppen aan het frame en zit onder het zadel met een bout aan het frame gefixeerd. Beetje lastig omschrijven. Moet ik even fotootje maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan