Kawasaki EN 500 (vulcan) vraag

len07

MF'er
11 jan 2013
36
0
Kapee
Hallo,

M'n meisje heeft sinds kort een vulcan 500.
Nu zou ze toch willen dat er iets meer geluid uit komt.
aangezien ik nog niet helemaal thuis ben in de custom/cruisers zit ik toch met een vraag.
De beide uitlaten zitten aan elkaar gelinkt met een 'tussenpijp' , moet deze blijven? zo niet kunnen er namelijk universele pijpjes op, als dit wel moet hoop ik dat iemand op het forum nog wat heeft liggen.

ik hoor er van.....
 
Er kunnen vervangingspijpen op, universele zal niet lukken tenzij je de achterdempers er afzaagd en de universele er op schroeft, last of wat dan ook.
 
Balanspijp kan er tussenuit hoor, heb ik ook gedaan bij het kleinere broertje. Volgens mij moet je wel de lengtes van de 2 pijpen gelijk houden. Ik had de originele bochten gebruikt en er universele dempers op gemaakt.
 
De Balanspijp kan er inderdaad tussenuit (vaak rotten die vanzelf heel gauw door, omdat het van die dunne rotdingetjes zijn).
De achterzijde van de dempers (die ronde rand naast het gaatje waar nu het gepruttel uitkomt), daar zou je met een boortje 12 rondom wat gaten kunnen boren, voor wat meer geluid (heb ik ook gedaan toen destijds met mijn 500tje en dat werkte goed).
Is in ieder geval de meest goedkope oplossing. Vindt je het geluid dan eventueel te luid, dan kun ja altijd weer een paar bouten in de geboorde gaten proppen :P
 
Gaten boren is inderdaad ook een mogelijkheid. Als de standaard uitlaat makkelijk te verkrijgen is zou ik dat doen, anders een ander setje. Mocht je gelazer krijgen met de hermandad, kun je zo de standaardset er weer opzetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan