kawasaki en 500 projectje

de rekker

MF veteraan
1 okt 2004
1.385
6
aalst ,belgie
kheb een kawa uit 93 op de kop kunnen tikken voor niet te veel euro's (250)
zoals ge op de foto kan zien is ie niet meer in optimale staat en is er veel werk aan!'k heb dus wat advies nodig om dit kotjen weer aan de praat te krijgen.
de startmotor tikt,lampjes branden als ik het contact opzet.
staat 33000 km op de teller.
weet er iemand een werkplaatshandboek op het net staan?
groetjes
rekkie

Bijlage: en 500.jpg
 
hierbij nog een fototjen
full
 
hoi de rekker je kan het boek gewoon bestellen het heet motorfiets techniek kawasaki reparatie en onderhoud aan de gpz500s/en500a/b en de kle500 voor de bj 87 tm 94 heb hem zelf ook en hier vind je alles in had hem nodig voor mijn ltd454 .
 
nu vallen de lijken uit de kast !
er is een magneet gebroken op het vliegwiel,hoe komt dit los om een ander op te steken?
en is het normaal dat er olie in staat?
kzal me toch dat werkplaatshandboek moeten bestellen hé.
full

full
 
ding hoort onder de olie te zitten, is oliegekoeld. Waarschijnlijk heb je voor het verwijderen een poelietrekker nodig o.i.d.

WPHB bestellen is nu idd. heel handig ;) Ik zou het hele blok openmaken om te checken waar die magneetdeeltjes zich hebben vastgezet. Loopt het blok nog? anders kan ie zelfs al vastgelopen zijn door die zooi.
 
aaahhhhh, het ding hoort onder de olie te zitten,in mijn thundercatje is het vliegwiel droog,daarmee dat ik dacht dat het niet goed was.
de motor draait niet maar zit wel los,en zal toch open moeten om deftig te kuisen.
de olie die ik afgelaten heb rook volgens mij naar benzine(das ook geen goed teken zeker?)
anders een donor blokje zoeken,we zien wel
rekkie
 
he dat ziet er bekend uit......

stukje bij mij destijds waarschijnlijk bij het wegrijden uit berlijn afgebroken (voelde opeens een andere trilling)
niet gerealiseerd(pas achteraf gerealiseerd. Dus ik voelde echt wat en het was dus geen verbeelding)..... lekker mee verder gereden en uiteindelijk in finland kwam er een stukje door het carter naar buiten ;(

anyway.... maar naar een plaatselijke vloeibare metaal gezocht... niet gevonden maar weel een kwaak dealer gezien.... ongeveer 15 minuten lopen van waar het gebeurde. (ik blijf het ondanks dit toch nog pech hebben vinden).
motor opgehaald gaatje gevuld nieuwe pakking geknipt olie bijgevuld en vrolijk naar huis gereden met iets getemperd max toerental.. daarna nog even op en neer naar italie geweest. ja ik ga mijn vakantie niet afbreken voor dit soort dingen |(

weer terug in nederland beetje rondgebeld...... is bekend probleem en heb dus maar een nieuwe besteld van geloof ik hfl 450,- en daar zat een metalen plaat over de magneten ter bescherming.

Mijn advies probeer een draaiend blok op de kop te tikken.

succes ermee... en nee ik verkoop mijn haynes niet.... ook mijn blok niet.
 
er staat op ebay duitsland een vliegwiel van een Kawasaki GPZ 500 S ab Bj.1993 te koop!!!!!
weet er iemand of dit past op mijn EN 500?
is er eentje met een metalen plaat rond de magneten(das leuk meegenomen)
full
 
Bel ff naar een kawa dealer, die weet het ongetwijfelt. Als je bij hem vervolgens pakkingen e.d. koopt, issie ook weer blij! Succes ermee!
 
nieuwe update;
nieuwe kabel gemaakt van batterij naar starter(was geoxideerd en is afgebrand)
nu draait de starter rond,lichten branden
deze week naar kawa dealer om te zien of een vliegwiel van een gpz 500 van 93 past op mijn EN 500 ook van 93(kan hem wat euros schillen)
dan pakkingset en oliefilter,en dan gaan we de onsteking aflopen.
met wat geluk draait de motor binnen de 2 weken.
doe een kaarsje branden voor mij.
ondertussen sjees ik verder rond op mijn thundercatje
misc
 
we zijn hier weer,
ik heb het vliegwiel weer gemonteerd,een vloeibare pakking tussen gespoten (voorlopig),deksel erop,laten drogen,nieuw oliefilter,nieuwe olie en 2 bougies.
ontsteking getest,yes we hebben vonkjes.
benzine gehaald, tank opgezet,darmpjes aangesloten,benzine erin en miljaarde,er loopt benzine uit.
het benzine kraantje is naar de vaantjes,in iedere stand loopt er benzine uit!
de vorige eigenaar heeft er zelf aan geprutst en enkele onderdelen vergeten!
maar nu het goede nieuws:contact op ,starter ingedrukt en het monstertje start.
mijnen dag kan niet meer stuk.de uitlaat is wel rot(da zen kosten).
nu moet ik nog een oplossing vinden om het achterwiel aan te drijven om de versnellingsbak te testen.
zoals ze zeggen in olsjst
weir doeng voesj
 
kheb een kawa uit 93 op de kop kunnen tikken voor niet te veel euro's (250)
zoals ge op de foto kan zien is ie niet meer in optimale staat en is er veel werk aan!'k heb dus wat advies nodig om dit kotjen weer aan de praat te krijgen.
de startmotor tikt,lampjes branden als ik het contact opzet.
staat 33000 km op de teller.
weet er iemand een werkplaatshandboek op het net staan?
groetjes
rekkie


Je kan hier ff kijken. staat alles op wat je weten wilt.
Ik heb trouwens nog een complete voorkant en een setje uitlaten liggen(ltd454). Komen uit een kelderopruiming dus de prijs ik klein.

flmweb1.resfss.latrobe.edu.au/sinman/mainframes.htm

Is wel van een 454 maar een 500 is nagenoeg gelijk.
 
op ebay een benzinekraantje gekocht,
26€ bij mijn uitgavenlijst.
na wat heen en weer gemail,een riem besteld van 171€ (dat is een hele hap uit mijn budget)riem is van optibelt,voor de geintresseerden:1778-14 MHP 40.
een originele riem kost iets van 350 € :r .
nu ga ik de achterbrug uitbouwen en al opkuisen om de riem te kunnen plaatsen.
dan kan ik de versnellingsbak testen en een toertje doen.
als de riem binnen is (volgende week) hoop ik,post ik een plaatje van de riem.

doeiiiiiiiiiiiiiiiii

rekkie
full
 
is dat uit ervaring??
voor alles is er een alternatief dat daarom niet minderwaardig is!
en ik ben niet vanzin om met een chopper woest te gaan doen.
 
1
is dat uit ervaring??
2
voor alles is er een alternatief dat daarom niet minderwaardig is!
3
en ik ben niet vanzin om met een chopper woest te gaan doen.
1
Yep, rij-instrukteur deed er altijd wheelies mee als ie weer eens het 8tje had voor gedaan ofzo. ;)
2
Mee eens. :)
3
Je moet er mee rijden zoals je zelf lekker vindt. 8-)
 
vandaag mijn nieuwe riem opgehaald,de benzinekraan zat ook in de bus.
dus weer aan het klussen geslagen.
moet ik dus vaststellen dat ge niet klakkeloos alles moet geloven!!!!!!
op een duits forum heb ik het nummer gevonden van tandriem;1778-14MHP 40
blijkt die riem te kort te zijn!!!!!!!!!!!!!!!
op de kawa site gezocht en blijkt dat ik een riem van 137 tanden moet hebben.
kan ik maandag teruggaan en hopen dat ze de riem willen omwissellen.
de werken zullen weer een weekje stilliggen

rekkie
 
moet ik dus vaststellen dat ge niet klakkeloos alles moet geloven!!!!!!
op een duits forum heb ik het nummer gevonden van tandriem;1778-14MHP 40
blijkt die riem te kort te zijn!!!!!!!!!!!!!!!
Lekker balen. B|

Als ik zoiets op zoek op internet, zorg ik dat ik meerdere onafhankelijke sites heb, die hetzelfde zeggen. Voordat ik iets geloof. ;)
 
het is een duitd forum over de ltd 454 en de en 500,
zijn nagenoeg dezelfde modellen,met het verschil dat de riem van de ltd 454 128 tanden heeft en de EN 500 137 tanden.

ik ga de riem te koop zetten op ebay duitsland,daar zitten nog veel ltd 454 rijders.(hij is te duur om zomaar in de garage te laten rotten)

in 't vervolg mijn huiswerk wat beter maken.(dan kom ik dat niet meer tegen)

intussen mijn kadertje verder opkuisen

rekkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan