Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Hallo allen,

Ik ben hier nieuw op het forum en zal me maar gelijk aansluiten bij mijn Z soortgenoten :]
z800.jpg


Zoals gebruikelijk met plaatje,
Groeten Robert
 
Dankjewel!

Ik heb trouwens de koop van de motor onder voorbehoud toegezegd!
We gaan nog even op zoek naar nieuwe banden (Achterband word vierkant)

Ik twijfel tussen de Michelin Pilot Road 4 en de Road 5
Helaas zal ik op de snelweg 70-80% van m'n kilometers rijden.
.
Ik heb "vroeger" de Pilot Power 2ct gehad maar die werd ook al snel vierkant 🤔 vandaar dat ik naar de "Road" variant kijk. En blijkbaar zijn die vanaf de "Road 4" mega slijtvast in het midden geworden.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht weet iemand het hier, mijn Z900 wordt vrij warm bij rustig rijden en geen gekke buitentemperaturen.. Bijvoorbeeld bij 60 km/u, 23 graden buiten, zon, binnendoor rijdend wordt hij al gauw 3-4 streepjes. Ik weet niet exact hoe heet dit is maar normaliter hoort ie op 2 te staan (staat vast in mn handboekje hoe warm dat is). Bij 5 slaat de fan aan, dit doet hij dan ook regelmatig als je dan al even stil komt te staan bij een stoplicht...

Heeft dit wellicht een bepaalde reden wat iemand kan bedenken? Of hoort dit? Kan me niet herinneren dat de motor dit deed voordat ik de demper vervangen had, lijkt me overigens gek dat het daaraan ligt.
 
Een up-date van de werkzaamhedenvan afgelopen weekend.
Al het geplande werk is uitgevoerd en ik ben er zeer te vreden over.
Nu een paar keer rijden en dan maar eens een afspraak maken om de PCV af te stellen op een Dynojet testbank.
Nu zit er een standaard programma in en heb de quickshifter toegevoegd in de PCV.
Enkele foto's:

Bekijk bijlage 1386611
Bekijk bijlage 1386610
Bekijk bijlage 1386609
Bekijk bijlage 1386608
Bekijk bijlage 1386606
Bekijk bijlage 1386605
Bekijk bijlage 1386604
Bekijk bijlage 1386603
Bekijk bijlage 1386602

Bij mij is hij er vandaag ook onder gezet, wat een geluid! Echt puur genot, wellicht zelfs wat te luid.. maar even iemand op mijn motor laten rijden om het zelf te horen.
 
Dankjewel!

Ik heb trouwens de koop van de motor onder voorbehoud toegezegd!
We gaan nog even op zoek naar nieuwe banden (Achterband word vierkant)

Ik twijfel tussen de Michelin Pilot Road 4 en de Road 5
Helaas zal ik op de snelweg 70-80% van m'n kilometers rijden.
.
Ik heb "vroeger" de Pilot Power 2ct gehad maar die werd ook al snel vierkant 🤔 vandaar dat ik naar de "Road" variant kijk. En blijkbaar zijn die vanaf de "Road 4" mega slijtvast in het midden geworden.
Rijd zelf al jaren pilot road, ook de road 2 was al slijtvast met gemak 15k km. Zelfs op een zx10r een circuitdagje assen mee gedaan (niveau 2) en geen stapje verkeerd gezet. Op advies vd dealer en reviews komen er nu dunlop roadsmart 3's op over een maandje. Beide merken hebben overigens een cashback actie!
 
Wellicht weet iemand het hier, mijn Z900 wordt vrij warm bij rustig rijden en geen gekke buitentemperaturen.. Bijvoorbeeld bij 60 km/u, 23 graden buiten, zon, binnendoor rijdend wordt hij al gauw 3-4 streepjes. Ik weet niet exact hoe heet dit is maar normaliter hoort ie op 2 te staan (staat vast in mn handboekje hoe warm dat is). Bij 5 slaat de fan aan, dit doet hij dan ook regelmatig als je dan al even stil komt te staan bij een stoplicht...

Heeft dit wellicht een bepaalde reden wat iemand kan bedenken? Of hoort dit? Kan me niet herinneren dat de motor dit deed voordat ik de demper vervangen had, lijkt me overigens gek dat het daaraan ligt.

Veel Z900's worden behoorlijk warm. Wat de reden is, geen idee.
 
Vraagje: ik vroeg mij af of de Tokico monoblock remklauwen van de Z1000 14-18 ( zrt00f) passen op de Z1000 10-13 (zrt00d). Iemand ervaring mee?
 
Ik heb mijn z1000 in geruild op een bmw S1000r.
Bekijk bijlage 1389765
Dik🤭
Wellicht weet iemand het hier, mijn Z900 wordt vrij warm bij rustig rijden en geen gekke buitentemperaturen.. Bijvoorbeeld bij 60 km/u, 23 graden buiten, zon, binnendoor rijdend wordt hij al gauw 3-4 streepjes. Ik weet niet exact hoe heet dit is maar normaliter hoort ie op 2 te staan (staat vast in mn handboekje hoe warm dat is). Bij 5 slaat de fan aan, dit doet hij dan ook regelmatig als je dan al even stil komt te staan bij een stoplicht...

Heeft dit wellicht een bepaalde reden wat iemand kan bedenken? Of hoort dit? Kan me niet herinneren dat de motor dit deed voordat ik de demper vervangen had, lijkt me overigens gek dat het daaraan ligt.
Hoe warm is 2 streepjes en hoe warm is 4 streepjes dan?
Bij mij word hij bij die temp rond de 90 grade binnen door. Als je stil staat zonder (rij)wind kan de temp snel oplopen. Rij je toevallig met een radiateur cover? Ook dat kan schillen.
 


Foto's? ben wel benieuwd naar het eindresultaat!
[/QUOTE]
Die zullen nog volgen!

Dik🤭

Hoe warm is 2 streepjes en hoe warm is 4 streepjes dan?
Bij mij word hij bij die temp rond de 90 grade binnen door. Als je stil staat zonder (rij)wind kan de temp snel oplopen. Rij je toevallig met een radiateur cover? Ook dat kan schillen.

Eerst zonder, werd toen ook al goed warm.. Sinds twee week met, daar merk ik eigenlijk niet zo veel van. Hoe veel het is, moet ik eigenlijk nog steeds even bekijken :)
 
Dan lijkt mij 4 streepjes niet echt schokkend?

Het is vooral bijzonder dat hij nu ineens standaard op 3-4 loopt terwijl het hiervoor 2 en hooguit 3 was (toen was ie nog nieuw). Dat de fan ook vaak aanslaat, volgens mij is 3-4 rond de 90 en wellicht is dit dus gewoon helemaal prima. Vind het eerder opmerkelijk dat het dus anders is dan eerst.
 
Het is vooral bijzonder dat hij nu ineens standaard op 3-4 loopt terwijl het hiervoor 2 en hooguit 3 was (toen was ie nog nieuw). Dat de fan ook vaak aanslaat, volgens mij is 3-4 rond de 90 en wellicht is dit dus gewoon helemaal prima. Vind het eerder opmerkelijk dat het dus anders is dan eerst.

Als zes blokjes 115 graden is, is drie blokjes geen 90.
 
Terug
Bovenaan Onderaan