Hallo,
Ben in het bezit van een Kawa Z1000 uit 77. Nu rookt hij ontzettend bij koude start en mijn bougies zijn zeer snel vet, carburateurs staan goed dus waarschijnlijk moeten de klepseals worden vervangen. Wilde dit zelf gaan proberen maar heb een aantal vraagjes.
Kan de cilinderkop gedemonteerd worden zonder dat eerst het hele motorblok uit het frame moet worden gehaald?
Is er een "truc" om de nokkenassen te verwijderen waarbij de nokkenasketting wordt losgehaald op een manier waarbij de nokkenas en ketting later weer kan worden gemonteerd waarbij de motor ook weer "op tijd" staat? (bij mijn weten wordt de nokkenas aangedreven dmv een ketting, heb nl een boek over een z900, die er erg veel op lijkt, waar dit in staat, maar weet het niet zeker)
Is er een manier om de kleppen te demonteren zonder speciaal gereedschap?
Met vriendelijke groet,
Johan
Ben in het bezit van een Kawa Z1000 uit 77. Nu rookt hij ontzettend bij koude start en mijn bougies zijn zeer snel vet, carburateurs staan goed dus waarschijnlijk moeten de klepseals worden vervangen. Wilde dit zelf gaan proberen maar heb een aantal vraagjes.
Kan de cilinderkop gedemonteerd worden zonder dat eerst het hele motorblok uit het frame moet worden gehaald?
Is er een "truc" om de nokkenassen te verwijderen waarbij de nokkenasketting wordt losgehaald op een manier waarbij de nokkenas en ketting later weer kan worden gemonteerd waarbij de motor ook weer "op tijd" staat? (bij mijn weten wordt de nokkenas aangedreven dmv een ketting, heb nl een boek over een z900, die er erg veel op lijkt, waar dit in staat, maar weet het niet zeker)
Is er een manier om de kleppen te demonteren zonder speciaal gereedschap?
Met vriendelijke groet,
Johan