K75 Deel 2: ze blijven rijden

Ik heb die tube al ruim 7 jaar, nog meer dan half vol en ben het ook maar gaan gebruiken voor de koppelings- en remhendel scharnieren
 
1e dingetje komt boven.


Vlak voor het tanklampje aanging begon de K al in te houden. De laatste 4 liter opmaken is geen optie zo.

Waar moet ik het zoeken?
 
Oh ja. Hoe de Navigatie te monteren? Niet op het stuur dat vind ik niks.

Waar de voeding vandaan halen. is daar een aansluiting voor?
 
Laatst bewerkt:
Ligt de benzinepomp en het filter wel op de juiste plek en manier in de tank?

Laag benzine niveau vlotter kun je af stellen.

Hoeveel ltr benzine ging er vervolgens in?
 
Ik kon 18,21ltr tanken.

ik ga eerst de tank leeg rijden en dan eens kijken. de tank dop zit ook verkeert om dus er zal wel aan gerommeld zijn
 
het kan ook zijn als het een buiten slaper is dat er veel water en zooi in de tank zit , maar verkeerde positie pomp en filter komt vaak voor..
 
Even minder leuk nieuws.
Mijn eindaandrijving is overleden. Het grote lager is op en de keerring kapot. Dat was nog wel te doen maar de keerring van de pignon is ook lek. Dat gaat dus een volledige revisie worden.
Ik heb nog een goede klok van een trommelrem, die ga ik als basis gebruiken en daar het deksel van de schijf op maken.

Maar het zou me enorm veel moeite schelen als iemand een goede klok van een K75 met schijfrem in de aanbieding heeft. De normale slopers en handelaren ga ik na de vakantie proberen. Op MP bied ook al niemand wat aan.
 
Ja, ligt eraan welk type je nodig hebt, andere waren 150 GBP. Ik ben wel bang dat het prijsniveau bij Motorworks iets zegt over de beschikbaarheid :X
Kwestie van vraag en aanbod...
 
Even minder leuk nieuws.
Mijn eindaandrijving is overleden. Het grote lager is op en de keerring kapot. Dat was nog wel te doen maar de keerring van de pignon is ook lek. Dat gaat dus een volledige revisie worden.
Ik heb nog een goede klok van een trommelrem, die ga ik als basis gebruiken en daar het deksel van de schijf op maken.

Maar het zou me enorm veel moeite schelen als iemand een goede klok van een K75 met schijfrem in de aanbieding heeft. De normale slopers en handelaren ga ik na de vakantie proberen. Op MP bied ook al niemand wat aan.


PB gestuurd.
 
Ja, ligt eraan welk type je nodig hebt, andere waren 150 GBP. Ik ben wel bang dat het prijsniveau bij Motorworks iets zegt over de beschikbaarheid :X
Kwestie van vraag en aanbod...
Daar ben ik ook bang voor. Ik heb nu een 32:10. De goedkopere klokken zijn allemaal een verhouding met een 11. Ik kan nog wel een andere iets langere overbrenging gebruiken maar een 11 is te hoog.
 
ja dat kan, ga ik nog wel doen denk ik want ik denk dat de koni uit eindelijk beter is dan de YSS. Besteld bij Motolab en binnen 24uur geleverd. Slechts 150 euro
 
Na jaren de K75 weer afgestoft, helemaal na laten kijken en uit de schorsing gehaald.
Leuk om na 6 jaar binnen 2 dagen weer het K-gevoel te hebben.
Ze rijden toch uniek anders dan alle andere motoren.

Andere heropstappers die dit herkennen?
 
Ze rijden toch uniek anders dan alle andere motoren.

Andere heropstappers die dit herkennen?

Ik ervaar de K75 als een echte toerfiets. Als een slagschip zo stabiel en comfortabel maar ook als een slagschip de bocht door.
Waar een gooi en smijt fietsje geschikt is voor bochtjes rijgen op dijkjes, is een K geschikt voor uren snelweg rijden.

En het is een betrouwbaar stuk techniek. Op enkele leeftijdsgebonden mankementen na, is er nooit iets stuk.

Overigens: Wie kan mij wegwijs maken in alle verschillende zadels die er ooit voor de K75 serie geleverd zijn en welke zadels op (bijvoorbeeld) mijn K75RT passen?
En, heeft iemand een goed adres of een duidelijke how-to voor een zadel (te herstellen)?
 
Ikzelf heb een comfortzadel van de K100 overgezet op de K75.
Persoonlijk zit ik dan echt in een "kommetje" met de knieën in de kuip en de kont in het gel van dit zadel.
Dit vind ik veel comfortabeler dan het standaard zadel dat ik bij de Ultima heb gekregen, waarop ik constant verschuif bij optrekken en remmen.

Helaas begint deze na de duizenden km's nu een beetje scheurtjes te vertonen.
Zodra die echt op is, ga ik naar Tiger Leathers in Den Haag.
Hier hebben wij goede ervaringen mee in het verleden...
 
15385101373933312454725312384264.jpg
weet iemand zo welke kleur ✋ vatverwarming links is?
Heb hier even alleen mijn telefoon, maar een foto plaatsen ging nog nooit zo makkelijk.ik moet hem zo weer dichtmaken, het lijkt alsof er op geen een pin spanning komt te staan als ik de schakelaar bedien.Tank is eraf dus hij loopt niet, wel contact.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem dus weer dicht nu.
De linker hvv doet het soms wel en soms niet.
Doet hvv het wel als de motor niet loopt, zou lastig zijn omdat ik alleen kan meten als de tank eraf is?
Ik heb de stekker een keer uit elkaar gehad en ingespoten met wd40, misschien dat dat helpt.
Zal morgen mijn schema eens opzoeken dan kan ik volgende keer gericht meten.
Dankzij mijn nieuwe moffen toch nog geen verwarming nodig*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan