K1100 (winter)span

Wel super aktie van jou en bertje om Gijs zo alsnog op pad te krijgen 💪👍

Dus je neemt t winter span nog niet mee naar AET?
 
Wel super aktie van jou en bertje om Gijs zo alsnog op pad te krijgen 💪👍

Dus je neemt t winter span nog niet mee naar AET?

Die zou sowieso niet klaar zijn. Als ik ga, ga ik met de zzr. Ben ik er zo😆
 
Dat ligt er wel aan wanneer je vertrekt. De vrijdagmiddag spits begint altijd heel vroeg bij de oosterburen....

De eerste paar jaar ging ik altijd samen met een maat van me die leraar is en dan vertrokken we pas om een uur of 13 thv Arnhem.... Drama... Overal stond dan alles muurvast.... Op de autobahnen, binnendoor ook...

De laatste paar jaar gaat die niet meer mee en vertrek ik s ochtends om een uur of half 8, dan gaat t veel beter en ben ik net na de middag am Ring
 
Dat ligt er wel aan wanneer je vertrekt. De vrijdagmiddag spits begint altijd heel vroeg bij de oosterburen....

Vanaf waar ik woon heb ik weinig met de oosterburen te maken. Als ik Antwerpen maar buiten de spits heb. Dan duik net boven Luxemburg Duitsland in en ben er.
 
Goed bezig!
Maar toch even een paar puntjes:
Trek je het hulpframe nog door naar de linkerkant? Zonee, dan zou ik zwaarder materiaal gebruiken.
Die twee punten onderaan je blok zijn niet heel erg stevig, dat is alleen carterpan. Ik heb mijn schwenker daar ook aan vast gehad, dat gaat lekken op den duur. Ik zou ze niet meer gebruiken.

Hellracer heeft gelijk. Ik heb het frame eraan gezet en hoewel het toch vrij netjes past, moest ik het bij de achterste carterpan-bevestiging ca 1 mm opkrikken om de bout erin te krijgen. Iets spanning dus, volgende dag olie eronder. Een klein beetje spanning daar is al genoeg om de carterpan iets open te trekken.
Ik ga enkel het voorste punt gebruiken, carter eraf gehaald en daar zit extra versteviging binnenin. Ook zitten daar 2 boutjes elk aan beide kanten van het m8 gat.

Bij het vorige K-span heb ik die ook gebruikt en dat gaat al heel veel km's goed.
 
Hellracer heeft gelijk. Ik heb het frame eraan gezet en hoewel het toch vrij netjes past, moest ik het bij de achterste carterpan-bevestiging ca 1 mm opkrikken om de bout erin te krijgen. Iets spanning dus, volgende dag olie eronder. Een klein beetje spanning daar is al genoeg om de carterpan iets open te trekken.
Ik ga enkel het voorste punt gebruiken, carter eraf gehaald en daar zit extra versteviging binnenin. Ook zitten daar 2 boutjes elk aan beide kanten van het m8 gat.

Bij het vorige K-span heb ik die ook gebruikt en dat gaat al heel veel km's goed.

Hellracer heeft heel vaak gelijk.........
 
Hop, dikke band erop!
IMG-20190207-WA0005.jpeg


Geen idee hoe het rijdt, maar staat leuk vind ik😎

Loop alleen tegen een klein dingetje aan. De ogen voor de rem ankers/trekstangen zitten wat hoog. Ik heb daar geen plek om stangkoppen te gebruiken. Kan ik trekstangen maken van stalen strip? En dan een klein busje draaien voor de bevestiging zodat het kan scharnieren? De vork is gepoedercoat en daar wil eigenlijk niet meer aan lassen.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt toch ook een ural gehad? Deze heeft ook strip! Ik heb dit zelf ook op me hydrailische trommelrem gemaakt zo!

Velen malen sterker als een slangetje rond 8 :-)
 
Je hebt toch ook een ural gehad? Deze heeft ook strip! Ik heb dit zelf ook op me hydrailische trommelrem gemaakt zo!

Velen malen sterker als een slangetje rond 8 :-)

Ja, dat klopt. Zit ff foto's terug te kijken inderdaad een stripje. Dan ga ik zoiets maken.
 
Ik denk dat een strip ook gewoon kan.
Een m8 of m10 gaffel met een stuk as met opgesneden draad staat misschien iets netter. Als daar tenminste wel plaats voor is.
 
Niet heel veel te melden, veel gewerkt en weinig thuis. Wel de bedrading aan de voorzijde aangepakt. Na amputatie van ruit verstelling, handvat verwarming, brandstof meter, koelwater meter en nog een heleboel onzin houd je dan maar een paar draadjes over;
IMG_20190315_150537.jpg


Verder heb ik de remklauw ophanging klaar, zijn stalen strips geworden. Het voorwiel heb ik gespoten met plastidip. Één tip, als je het er direct rattig uit wil laten zien, moet je dat nemen. Wat een troep zeg...

Remleidingen zijn besteld, hopelijk snel de voorzijde klaar.

Iemand ervaring met een zwaardere veer plaatsen op de originele achterschokbreker? En heeft iemand daar een onderdeel nummer van?
 
Beste GSlandrover,

Ik heb dat laten doen door Jan Droog van JD-schocks uit Pijnacker, dit omdat hij dan gelijk de demping ook aanpast voor zijspan gebruik en er ook een nieuw bumprubber op zet!
Jouw schokbreker is dan ook, gelijk volledig gereviseerd.
 
Dank John. Zal eens informeren. Heb trouwens nog wiel van je staan..

Vandaag verder, remleidingen waren binnen. Voorkant is nu klaar op de stuurdemper na, maar dat komt wel met het zijspan frame.
Vind het zelf wel een ruige look. Simpel lampje, al het electra werkt weer. Remmen lopen mooi vrij. In de trekstangen (strip) heb ik uiteraard lagerbusjes gemaakt.
IMG_20190316_163620.jpg

IMG_20190316_163631.jpg

IMG_20190316_163644.jpg
 
Beste GSlandrover,

Ik heb dat laten doen door Jan Droog van JD-schocks uit Pijnacker, dit omdat hij dan gelijk de demping ook aanpast voor zijspan gebruik en er ook een nieuw bumprubber op zet!
Jouw schokbreker is dan ook, gelijk volledig gereviseerd.

Inmiddel heb ik de rekening gevonden, ter waarde van €309,- .
 
Voorkant ziet er zo ruig uit!
Gaat de hele combi in die off road stijl worden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan