K1100 (winter)span

GSlandrover

MF veteraan
28 jul 2014
1.165
86
Haha, nee Mielko, de wieladapter kan er bij mijzelf in. De vorkpoten draai ik graag bij jou af. Dat hoor je nog wel. Bedankt!
 

subtoon

no substitute for cubic inches
Donateur
15 mei 2015
709
72
70
Gilze
mooi, weer een nieuw samenwerkingsverband.:t
sport verbroedert hoor je vaak maar motoren en zijspannen ook.:t
 
  • Like
Waarderingen: GSlandrover

GSlandrover

MF veteraan
28 jul 2014
1.165
86
Vandaag de achterwiel adapter die ik ooit van Slijptol heb overgenomen een beetje aangepast. Had bij hem op een 4v boxer gezeten, op een k100 pastte ie ook, maar op een k1100 niet precies. Klein beetje afgedraaid en hop, een auto wiel erin. IMG_20181224_121218.jpg

Verder de middenbok eraf gesleuteld en een begin gemaakt met het hulpframe voor het span.
 
  • Like
Waarderingen: slijptol

GSlandrover

MF veteraan
28 jul 2014
1.165
86
Vorige zijspan hulpframe dat ik maakte was er lastig af te krijgen. Teveel boutgaten die tegelijk moesten lijnen. Nu maak ik het iets simpeler. Bus gedraaid die op de rechter motorsteun komt, daar komt frame aan met een schetsplaat. Dan 2x onderop het blok en de 4 M10 bouten van de middenbok.
IMG_20181225_105921.jpg IMG_20181225_110423.jpg

Verder klein begin gemaakt aan het hulpframe.
IMG_20181225_114254.jpg IMG_20181225_112426.jpg
 
  • Like
Waarderingen: Hellracer

trixo

MF veteraan
25 aug 2007
1.352
8
51
omg. den bosch
goed bezig, als de pijp teveel word platgedrukt in die buiger, dan kan je de mal (wat op de zuigerstang zit) vullen met krant papier zodat de pijp rond om word ondersteund in de mal.
succes met de voortgang.
 

GSlandrover

MF veteraan
28 jul 2014
1.165
86
Deze pijp gaat wel, is vrij zacht. Met deze buigpomp heb ik ook al eens voorpoten gebogen. 42x6 pijp, dan moet je behoorlijk duwen maar het gaat wel 😉
 

GSlandrover

MF veteraan
28 jul 2014
1.165
86
Zo gaat het eerste deel van hulpframe worden;
IMG_20181226_113826.jpg IMG_20181226_113843.jpg IMG_20181226_113809.jpg IMG_20181226_113817.jpg

Net vrij van het blok. Onderop nog 2 bussen draaien voor de bouten in het blok. Die bussen werk ik een stukje in de pijp en dan aflassen. De plaat op de middenbok bevestiging nog afwerken, hapje eruit om de versnellingsbak af te kunnen tappen.

Dit is trouwens erg handig om de motor te verplaatsen;
IMG_20181226_114116.jpg

Je rolt hem zo door de garage.
 

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
11.242
3.536
46
Standdaarbuiten
Goed bezig!
Maar toch even een paar puntjes:
Trek je het hulpframe nog door naar de linkerkant? Zonee, dan zou ik zwaarder materiaal gebruiken.
Die twee punten onderaan je blok zijn niet heel erg stevig, dat is alleen carterpan. Ik heb mijn schwenker daar ook aan vast gehad, dat gaat lekken op den duur. Ik zou ze niet meer gebruiken.
 

GSlandrover

MF veteraan
28 jul 2014
1.165
86
Ik was niet van naar links te gaan, maar het kan wel hoor. Aan dit stuk frame komt enkel de voorste/onder bevestiging van het span. De voorste schoorstang wil ik aan de framebuis zetten die van de motorsteun naar boven gaat.
Dat de blokbevestiging niet heel stevig is weet ik. Wellicht vanaf de bocht (daar komt de kogel) nog een bevestiging naar de linker motorsteun.

De achterste schoorstang komt aan de bovenste schokbreker bevestiging en de achterste kogel aan een schetsplaat op de versnellingsbak-bouten waar de voetsteunen ook aan zitten, die verbind ik ook weer met de pijp van het subframe dat er nu al zit.

Snap je het nog?

Maar de verbinding naar links is waarschijnlijk wel een goed plan, thanks.
 

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
11.242
3.536
46
Standdaarbuiten
Ja ik snap het. Ik denk dat door de flex in het subframe (heb je altijd een beetje), je de carterpan gaan schuiven, dat gaat lekkage geven. Maar wellicht zie ik het te somber in, daar heb ik de laatste tijd wel vaker last van.
Kijk even op de pagina van Halflive, die heeft een subframe voor de K75 beschreven, dat komt op hetzelfde neer.
 

subtoon

no substitute for cubic inches
Donateur
15 mei 2015
709
72
70
Gilze
als je de verbinding naar links ter hoogte van de kogel kunt maken is het natuurlijk helemaal af
 

subtoon

no substitute for cubic inches
Donateur
15 mei 2015
709
72
70
Gilze
[QUOTE="GSlandrover ,]Dat kan, wordt dan wel demontabel met boutverbindingen. Anders kan het geheel er niet afgenomen worden.

Geen probleem een goede (m10 of m12) boutverbinding is prima
 

halflive

MF fossiel
9 apr 2004
26.166
474
Purmerend
halflive.000webhostapp.com
Het subframe hangt voor-onder bijna vrij meer hij wordt wel vrij zwaar belast.. Daarom heb ik ook bij mijn huidige subframe weer een schoorstang gemaakt naar de linker blokbout. De schoor is een dukwandige 15mm buis. Maar die heb ik dit keer met een plaat aan de boutjes van ontsteking gemeubelt. Afgekeken van een Duitser).

Heb jij de M10 bout van de motorophanging gehandhaafd? Ik heb hem nu nog M10, dat heeft het voorlopig gehouden, maar gevoelsmatig maak ik er liever M12 van.
 

GSlandrover

MF veteraan
28 jul 2014
1.165
86
Het subframe hangt voor-onder bijna vrij meer hij wordt wel vrij zwaar belast.. Daarom heb ik ook bij mijn huidige subframe weer een schoorstang gemaakt naar de linker blokbout. De schoor is een dukwandige 15mm buis. Maar die heb ik dit keer met een plaat aan de boutjes van ontsteking gemeubelt. Afgekeken van een Duitser).

Heb jij de M10 bout van de motorophanging gehandhaafd? Ik heb hem nu nog M10, dat heeft het voorlopig gehouden, maar gevoelsmatig maak ik er liever M12 van.
M10 gehouden, moet genoeg zijn. Hulpframe (voor één zijspan bevestiging) hangt nu aan 5xM10 en 2xM8.
Dan komt de rest nog...
 

hanshe

MF'er
1 jul 2013
89
0
Het subframe hangt voor-onder bijna vrij meer hij wordt wel vrij zwaar belast.. Daarom heb ik ook bij mijn huidige subframe weer een schoorstang gemaakt naar de linker blokbout. De schoor is een dukwandige 15mm buis. Maar die heb ik dit keer met een plaat aan de boutjes van ontsteking gemeubelt. Afgekeken van een Duitser).

Heb jij de M10 bout van de motorophanging gehandhaafd? Ik heb hem nu nog M10, dat heeft het voorlopig gehouden, maar gevoelsmatig maak ik er liever M12 van.
Ook ik heb de blokbevestigingen gebruikt met M10, ik heb wel een stuk 12.9 draadeind gekocht en daar stukjes van gebruikt.