K1100 (winter)span

GSlandrover

MF veteraan
Donateur
28 jul 2014
2.031
768
Ik ben erg tevreden en blij met de ZZR EML, maar winterrijden vind ik zonde en landweggetjes/dijkjes vind ie niet leuk (te laag/taartschep). Daarom keek ik al een tijdje naar een goedkope BMW K en die is nu gevonden en staat al op L4 kenteken.

Het volgende heb ik al;
-compleet dnepr span (frame+bak)
-Zijspanwiel,naaf en schijfrem.
-Achterwiel+adapter voor de BMW
-Hele verzameling lampen, spots, rekje voor op het span, 'bullbar' voor de bak.

Het plan is om een schommeltje te maken met gebruik van het standaard voorwiel (3 spaaks), hierop een wat bredere band dan origineel. Bij een vorig K-span heb ik een eenzijdige ophanging met Smart wiel gebruikt, dat werkt ook goed, maar was iets lastiger qua remmerij. Ik heb toen een schijf afgedraaid, andere klauwen gebruikt enz. Nu wil ik het standaard wiel gebruiken met schijven en klauwen. Iets groter wiel ook, ik ga er zeker geen zwaar offroad werk mee doen, maar onverhard en dijkweggetjes gaan iets lekkerder met een groter wiel.

De motor is een K1100LT, abs is al verwijderd en is nu voorzien van staalomvlochten remslangen. Fiets was erg goedkoop, had lekke voorvork en slechte banden. Kwam mij mooi uit, want die heb ik toch niet nodig. Verder heeft ie een nw accu, is de eindaandrijving en krukaskeerring vervangen en heeft ie een complete kofferset. Waarschijnlijk gaat eea nog wel in de verkoop.

Ik had gisteren al een topic aangemaakt, maar die is verdwenen (back-up MF?). Ik zal proberen wat bij te houden en nu en dan wat updates te plaatsen.;)
 
ik had in dat topic al beloofd dat ik je in de gaten zou houden.
 

Wat betekend dat?:?

Oja, gisteren vond iemand het raar dat ik de kuip eraf wilde (winterfiets). Ik was niet van plan om ritten naar meetings in Scandinavie ermee te doen hoor, maar gewoon een rondje Veerse meer, boodschappen en dat soort werk. Dan voldoen handkappen, handvatverwarming prima voor mij.
 
Wat betekend dat?:?

Oja, gisteren vond iemand het raar dat ik de kuip eraf wilde (winterfiets). Ik was niet van plan om ritten naar meetings in Scandinavie ermee te doen hoor, maar gewoon een rondje Veerse meer, boodschappen en dat soort werk. Dan voldoen handkappen, handvatverwarming prima voor mij.

TVP = Te Volgen Project. }:O
 
Begin maar snel!!!

Mooie plannen, mooie ragbak kan t dan worden.
Geen lange ritten, tuurlijk wel joh. Mooi meenemen naar t AET!
 
Wat betekend dat?:?

Oja, gisteren vond iemand het raar dat ik de kuip eraf wilde (winterfiets). Ik was niet van plan om ritten naar meetings in Scandinavie ermee te doen hoor, maar gewoon een rondje Veerse meer, boodschappen en dat soort werk. Dan voldoen handkappen, handvatverwarming prima voor mij.

Dat was ik :-)
 
je weet niet wat je mist!!!

O-)

Wie weet... Ik heb hier regelmatig Harry over de vloer, heeft mijn oude span en is ook een fanatieke AET ganger, die is nu alweer campagne aan het voeren om mij mee te lokken. Ligt er ook aan waar ik zit qua werk. 2 jaar terug appte Mielko of ik mee ging, toen zat ik op een terras in Rio. _O-
 
Vandaag begonnen met strippen van de K. Mijn zoontje is ook een reden dat ik weer een project begonnen ben, hij wil graag helpen, is erg leergierig en heeft al schetsen gemaakt van hoe het moet worden 😉
IMG_20181223_122521.jpg
IMG_20181223_151323.jpg


Ik kwam tegen de accubak een onderdeel tegen dat ik niet op vorige K's had. Meneer, 8 jaar: ik google het wel even... Onderdeel nr opgeschreven en tadaaa.
IMG_20181223_160014_1.jpg


Morgen maar eens voorzichtig aan schommel beginnen. Beetje buigen, slijpen en lassen.
 
Top zeg!
Mooie plannen waren t al, nu is t ook nog een prachtig proces!!!

En ik zie al waarom je niet naar AET wil. Je span wordt speciaal gebouwd voor de Dragon Rally ;)
 
Morgen gaat de achterwiel adapter in de draaibank. De kleine man vind het leuk, maar hij moet wel vordering zien. Autowiel erin is dus heel wat voor hem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan