K100 of K1100R?

peter-1981

MF veteraan
3 jan 2019
2.419
2.922
Heerlen
Heb de keuze uit 2 BMW`s
K100 is sinds 1996 in bezit heeft 50k gelopen van 1991 en komt rij vanwege overlijden van de eigenaar en de K1100RS is van eerste eigenaar heeft 44k gelopen en is van 1995.
Prijs is het zelfde ook hebben beide koffers wat voor woon werk wel een must is aangezien ik internationaal chauffeur wordt en dus vanalles mee moet nemen naar mn werk.
Maar de vraag is wat is de verstandigste keuze .
Weet dat de K100 erg geliefd is vanwege zn betrouwbaarheid maar vraag me af of de K1100RS niet gewoon net zo goed is.
Grootste voordeel vind ik dat de K1100RS een Duitser is en die moeten het ding gewoon heel goed bijhouden maar dat zegt natuurlijk niks over het motorische gedeelte.
 
Nee geen BPM verschuldigd en uiteraard geen BTW en incl ophalen en invoeren kom ik op precies de zelfde prijs uit , hoe dat spel allemaal werkt weet ik wel dus is niet zo spannend.
Kom graag bij de RDW zeg maar _O-
 
Scheelt heel weinig. Persoonlijk vind ik de 1100rs mooier.


Kijk dit is dus mijn mening ook.
Die RS is gewoon veel mooiere motor.
En eerste eigenaar is ook niet gek vind ik zelf.
Ding ziet er op de foto ook werkelijk als nieuw uit.
Nadeel van die andere vind ik dan weer dat het ding uit overlijden komt en weet nog verder niks maar vaak is er een ziektebed voor het overlijden en heb je dus kan dat het ding lang staat en behoorlijk achterstallig onderhoud is.
Heb beide nog niet gezien dus ga even ervanuit dat het beide motoren zijn in goede staat.
De RS heeft in ieder geval niuwe TüV en nieuwe banden + recent beurt gehad ( februari bij de TüV )
 
Ik heb alletwee, een 100rs (8v) en een 1100rs (16v).
De 1100 is veel soepeler en sneller. De 100 is nogal agrarisch. Betrouwbaarheid is in basis gelijk maar met een motor van 20 jaar of ouder is het voornamelijk afhankelijk van de vorige eigenaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan