Jorge Lorenzo deel 6, back in blue

Stel dat Marquez vertrekt om te laten zien dat hij het op een ander merk ook kan dan heeft honda een probleem. Lorenzo is erg gevoelig maar heeft zowel op de Yamaha als op de Ducati laten zien dat hij nog steeds erg hard rondjes kan rijden als de motor voor hem werkt. Ze konden weten waaraan ze begonnen met hem, imho mag Puig zichzelf verwijten dat hij nu een coureur heeft die niet presteert.

Als ik de grote baas van het team zou zijn had ik die Puig aan zijn oren getrokken om met een motor te ontwikkelen waar meer coureurs hard mee kunnen gaan. Neem je Marquez uit de stand dan zouden ze het amper beter doen dan KTM.

Er valt Puig niet zoveel te verwijten, noch wat betreft Lorenzo, noch de technische staat van de Honda GP-machine.

Wat betreft Lorenzo: we zijn nog niet eens halverwege het seizoen, en de Honda is geen makkelijke fiets om aan te wennen. Het lijkt wel alsof veel mensen denken dat elke MotoGP-fiets net zo snel aan te leren is als de Yamaha, dat elke rookie pole position kan rijden op eender welke motor. Dat is helemaal niet zo. Kijk naar zo ongeveer elke coureur die niet op een Yamaha begint, en je zult ziet: MotoGP is niet eenvoudig. Daarbij maakt het niet zoveel uit of je viervoudig wereldkampioen bent, of nog moet leren fietsen met zijwieltjes: Moto2-kampioen Bagnaia ligt ondertussen ook al vier races op rij bodemonderzoek te doen terwijl de rest nog rondjes rijdt, en hij rijdt nog wel op een Ducati, niet eens een Honda of KTM. Je kunt het niet vaak genoeg herhalen: Geef. Het. Tijd. En tijd is dan minstens driekwart seizoen voordat je het einde van de tunnel in zicht moet hebben, laat staan elk weekend winst of podium moet rijden.

Daarnaast is Puig helemaal niet de man die de motoren bij elkaar tekent. Hij ontwikkelt ze niet, hij leidt slechts het raceteam. Het raceteam maakt het beste van wat ze vanuit de fabriek voorgeschoteld krijgen. Als je motor fabrieksklaar niet competitief is, ga je 'm in een pitbox echt niet ineens wel competitief krijgen. Puig ontwikkelt niks. Wat hij kan doen, is hetzelfde wat Marquez en Crutchlow en andere Honda-coureurs al jaren doen: aangeven dat het een moeilijke fiets is, en dat-ie makkelijker gemaakt mag worden. Wat ze daar in Japan vervolgens aan doen, ligt onder andere aan of Marquez nog wint of niet. Zoja, dan zullen ze er een beetje aan werken; zoniet, dan gaan ze daar pas écht hun best voor doen (zie 2015 op 2016). Dan heb ik het nog niet eens over de technische 'sloten' die er bij fabrieksteams voor een jaar op zitten.
 
Ducati en Honda hebben beide drie rijders in de top 10, dat kunnen de andere merken niet zeggen.....dus wat de stand betreft doet de "moeilijke" Honda het erg goed.
 
Laatst bewerkt:
Er valt Puig niet zoveel te verwijten, noch wat betreft Lorenzo, noch de technische staat van de Honda GP-machine.

Wat betreft Lorenzo: we zijn nog niet eens halverwege het seizoen, en de Honda is geen makkelijke fiets om aan te wennen. Het lijkt wel alsof veel mensen denken dat elke MotoGP-fiets net zo snel aan te leren is als de Yamaha, dat elke rookie pole position kan rijden op eender welke motor. Dat is helemaal niet zo. Kijk naar zo ongeveer elke coureur die niet op een Yamaha begint, en je zult ziet: MotoGP is niet eenvoudig. Daarbij maakt het niet zoveel uit of je viervoudig wereldkampioen bent, of nog moet leren fietsen met zijwieltjes: Moto2-kampioen Bagnaia ligt ondertussen ook al vier races op rij bodemonderzoek te doen terwijl de rest nog rondjes rijdt, en hij rijdt nog wel op een Ducati, niet eens een Honda of KTM. Je kunt het niet vaak genoeg herhalen: Geef. Het. Tijd. En tijd is dan minstens driekwart seizoen voordat je het einde van de tunnel in zicht moet hebben, laat staan elk weekend winst of podium moet rijden.

Daarnaast is Puig helemaal niet de man die de motoren bij elkaar tekent. Hij ontwikkelt ze niet, hij leidt slechts het raceteam. Het raceteam maakt het beste van wat ze vanuit de fabriek voorgeschoteld krijgen. Als je motor fabrieksklaar niet competitief is, ga je 'm in een pitbox echt niet ineens wel competitief krijgen. Puig ontwikkelt niks. Wat hij kan doen, is hetzelfde wat Marquez en Crutchlow en andere Honda-coureurs al jaren doen: aangeven dat het een moeilijke fiets is, en dat-ie makkelijker gemaakt mag worden. Wat ze daar in Japan vervolgens aan doen, ligt onder andere aan of Marquez nog wint of niet. Zoja, dan zullen ze er een beetje aan werken; zoniet, dan gaan ze daar pas écht hun best voor doen (zie 2015 op 2016). Dan heb ik het nog niet eens over de technische 'sloten' die er bij fabrieksteams voor een jaar op zitten.
Eens, en dan is Bagnaia zelfs nog een rijder die weinig crasht.
 
De verschillen tussen de topmerken zijn zo klein dat de rijder het verschil bepaalt. Noem eens een motor waarmee Jlo continu in de top 3 kan rijden.
 
De verschillen tussen de topmerken zijn zo klein dat de rijder het verschil bepaalt. Noem eens een motor waarmee Jlo continu in de top 3 kan rijden.
Er zijn maar drie echte topmerken, met een Suzuki die daar vlák achter zit. Lorenzo heeft op twee van de drie topmerken al laten zien continu voor podium te kunnen strijden: bij Yamaha jarenlang, en bij Ducati na de gewenningsperiode van net iets meer dan een seizoen. Als het hem met de Honda ook lukt, heeft-ie laten zien op elk van de drie topmerken goed te presteren.

Je zou denken dat mensen op een gegeven moment wel gaan realiseren dat Lorenzo een topcoureur is, maar blijkbaar tellen die wereldbekers echt niet mee als je een keertje (ongelukkig) crasht.
 
Je zou denken dat mensen op een gegeven moment wel gaan realiseren dat Lorenzo een topcoureur is, maar blijkbaar tellen die wereldbekers echt niet mee als je een keertje (ongelukkig) crasht.

Top coureur WAS bedoel je , helaas is het de laatste jaren alleen maar bergafwaarts gegaan met Lorenzo en is hij allang geen konstante faktor meer in de MotoGP .
Je kunt iemand die 2 jaar met de Duc worstelt en nu met een fabrieks Honda alleen maar strijd levert met de Aprilla en Syahrin op de KTM nu eenmaal geen topcoureur noemen maar eerder vergane glorie !

Een "ongelukkige" crash ik zou het meer gebrek aan inschattings vermogen en een totaal gebrek aan zelfkennis noemen iets waar Lorenzo de laatste jaren wel meer aan lijdt .
 
Er zijn maar drie echte topmerken, met een Suzuki die daar vlák achter zit. Lorenzo heeft op twee van de drie topmerken al laten zien continu voor podium te kunnen strijden: bij Yamaha jarenlang, en bij Ducati na de gewenningsperiode van net iets meer dan een seizoen. Als het hem met de Honda ook lukt, heeft-ie laten zien op elk van de drie topmerken goed te presteren.

Je zou denken dat mensen op een gegeven moment wel gaan realiseren dat Lorenzo een topcoureur is, maar blijkbaar tellen die wereldbekers echt niet mee als je een keertje (ongelukkig) crasht.
Afzijken is makkelijker dan positief zijn.
En Nederlanders in het algemeen vergeten nog al snel.
Top sporters die minder gaan presteren worden hier keihard neer geknuppeld.
Terwijl je in andere landen vaak wel een held blijft.
Ik geef mijn voorkeur ook aan een andere coureur.
Maar vondt het wel gaaf om te zien hoe lorenzo in één keer voor aan mee deed.
Jammer dat het zo mis ging.
Uit huilen en door gaan.
 
Top coureur WAS bedoel je , helaas is het de laatste jaren alleen maar bergafwaarts gegaan met Lorenzo en is hij allang geen konstante faktor meer in de MotoGP .
Je kunt iemand die 2 jaar met de Duc worstelt en nu met een fabrieks Honda alleen maar strijd levert met de Aprilla en Syahrin op de KTM nu eenmaal geen topcoureur noemen maar eerder vergane glorie !

Een "ongelukkige" crash ik zou het meer gebrek aan inschattings vermogen en een totaal gebrek aan zelfkennis noemen iets waar Lorenzo de laatste jaren wel meer aan lijdt .
En wie zijn de topcoureurs dan wel? Dus vorig jaar wint hij nog 3 wedstrijden, dit jaar gaat het wat moeilijker en is hij ineens geen topcoureur meer.
Wat zeg je dan van Rossi....
In mijn ogen een topcoureur.
 
Top coureur WAS bedoel je , helaas is het de laatste jaren alleen maar bergafwaarts gegaan met Lorenzo en is hij allang geen konstante faktor meer in de MotoGP .
Je kunt iemand die 2 jaar met de Duc worstelt en nu met een fabrieks Honda alleen maar strijd levert met de Aprilla en Syahrin op de KTM nu eenmaal geen topcoureur noemen maar eerder vergane glorie !

Een "ongelukkige" crash ik zou het meer gebrek aan inschattings vermogen en een totaal gebrek aan zelfkennis noemen iets waar Lorenzo de laatste jaren wel meer aan lijdt .

Ach kom op man, nu sla je wel heel ver door.

Ducati heeft 1 fout gemaakt en dat is om hem te laten gaan, hij is in mijn ogen nog steeds de enige die MM echt kan verslaan over een heel seizoen genomen. En aan de ene kant snap ik de beslissing van Ducati, aan de andere kant toen hij de fiets onder controle had, was hij weer ouderwets sterk.

En net als nu geef hem de tijd, en dan komt het ook met de Honda wel goed.

Hij mag het in ieder geval nu laten zien op zijn favoriete circuit in Assen |(
 
Zucht, wat zijn er veel mensen die met de ogen dicht naar MotoGP kijken... :X

Ieder zijn mening. Ik blijf erbij dat Lorenzo nog steeds snel kan zijn als alle omstandigheden mee zitten. Hij heeft alleen zijn karakter en daarmee snel het publiek tegen. Kijk dadelijk bij de TT hoeveel fans er nog met Lorenzo merchandise lopen. Dat is op 1 hand te tellen. Als hij nou eens leert minder over zijn collega’s en team te zeiken, dan zou hij in een geval als gisteren, ook eerder het voordeel van de twijfel krijgen.
 
Ieder zijn mening. Ik blijf erbij dat Lorenzo nog steeds snel kan zijn als alle omstandigheden mee zitten. Hij heeft alleen zijn karakter en daarmee snel het publiek tegen. Kijk dadelijk bij de TT hoeveel fans er nog met Lorenzo merchandise lopen. Dat is op 1 hand te tellen. Als hij nou eens leert minder over zijn collega’s en team te zeiken, dan zou hij in een geval als gisteren, ook eerder het voordeel van de twijfel krijgen.
Beetje zoals Biaggi vroeger was... Met het verschil dat het Lorenzo wel gelukt is om van Rossi te winnen 😉
 
Ieder zijn mening. Ik blijf erbij dat Lorenzo nog steeds snel kan zijn als alle omstandigheden mee zitten. Hij heeft alleen zijn karakter en daarmee snel het publiek tegen. Kijk dadelijk bij de TT hoeveel fans er nog met Lorenzo merchandise lopen. Dat is op 1 hand te tellen. Als hij nou eens leert minder over zijn collega’s en team te zeiken, dan zou hij in een geval als gisteren, ook eerder het voordeel van de twijfel krijgen.
Ik ben er daar 1 van:W*O*
 
Lorenzo is wie hij is. Karakter is niet iets wat je zomaar even veranderd, maar mede door die instelling is hij al wel 5 keer wereldkampioen geworden. En als hij bij Ducati was gebleven who knows? maar een paar GP overwinningen dit jaar hadden er zeker bij gekomen.
Maar misschien moet iemand uit z'n persoonlijke cirkel tegen hem zeggen 'je moet aardiger gaan doen, dan verkoop je meer T-Shirts' :+
 
Lorenzo is wie hij is. Karakter is niet iets wat je zomaar even veranderd, maar mede door die instelling is hij al wel 5 keer wereldkampioen geworden. En als hij bij Ducati was gebleven who knows? maar een paar GP overwinningen dit jaar hadden er zeker bij gekomen.
Maar misschien moet iemand uit z'n persoonlijke cirkel tegen hem zeggen 'je moet aardiger gaan doen, dan verkoop je meer T-Shirts' :+

Tja en waarom is hij niet bij Ducati gebleven?
 
Ik heb de MotoGP pas laat teruggekeken, maar zag al wel dat het Lorenzo topic steeds bovenaan mijn favorieten stond.
Dus ik had al een vermoeden dat hij het erg goed gedaan had. :+ _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan