Jorge Lorenzo deel 6, back in blue

Ik moet nog zien of we de oude Lorenzo nog terug zien zoals in zijn Yamaha periode. Denk dat het allemaal niet meevalt,blessures,team wissels etc en steeds je rijstijl moeten veranderen weer blessures. Leeftijd zal ook een rol gaan spelen. Ik hoop voor m dat ie dit jaar nog weer terug krabbelt,maar ik moet het nog zien.
 
Ik denk hetzelfde,meest constante is toch lekker met je vertrouwde team/motor.
Nog een overwinning,om in het legendarische rijtje 500cc/MotoGP winnaars op 3 verschillende merken te komen,en ben ik al tevreden dit seizoen.
Alles meer is winst
 
Ik moet nog zien of we de oude Lorenzo nog terug zien zoals in zijn Yamaha periode. Denk dat het allemaal niet meevalt,blessures,team wissels etc en steeds je rijstijl moeten veranderen weer blessures. Leeftijd zal ook een rol gaan spelen. Ik hoop voor m dat ie dit jaar nog weer terug krabbelt,maar ik moet het nog zien.
Ik denk het wel.
 
Lorenzo heeft, in mijn ogen, 2x de verkeerde keus gemaakt.
De 1e was overstappen naar Ducati, een motor die totaal niet bij zijn rijstijl past.
Tegen de tijd dat hij zijn rijstijl kon aanpassen en/of Ducati de motor aanpaste naar JL's rijstijl, flikkerde ze hem buiten.
De 2e was overstappen naar Honda, ook een motor die totaal niet bij zijn rijstijl past.

Denk dat hij betere resultaten had geboekt op de Petronas Yamaha of op de Suzuki.
Dat lijken me motoren waar zijn rijstijl veel beter bij past.
 
Lorenzo heeft, in mijn ogen, 2x de verkeerde keus gemaakt.
De 1e was overstappen naar Ducati, een motor die totaal niet bij zijn rijstijl past.
Tegen de tijd dat hij zijn rijstijl kon aanpassen en/of Ducati de motor aanpaste naar JL's rijstijl, flikkerde ze hem buiten.
De 2e was overstappen naar Honda, ook een motor die totaal niet bij zijn rijstijl past.

Denk dat hij betere resultaten had geboekt op de Petronas Yamaha of op de Suzuki.
Dat lijken me motoren waar zijn rijstijl veel beter bij past.


hij heeft zich uiteindelijk prima aangepast op die Duc dus waarom zou hij dat op die Honda niet kunnen?
 
:^
Welnee......alstie geen last meer heeft gaan we n nog hele spannende races zien want die gaat nog minimaal een geepeetje winnen......strak nog een zomerstop en dan komen de podiums .
'Een Geepeetje' is best zuinig, maar er staat dan ook minimaal. ;)
 
Lorenzo heeft, in mijn ogen, 2x de verkeerde keus gemaakt.
De 1e was overstappen naar Ducati, een motor die totaal niet bij zijn rijstijl past.
Tegen de tijd dat hij zijn rijstijl kon aanpassen en/of Ducati de motor aanpaste naar JL's rijstijl, flikkerde ze hem buiten.
De 2e was overstappen naar Honda, ook een motor die totaal niet bij zijn rijstijl past.

Denk dat hij betere resultaten had geboekt op de Petronas Yamaha of op de Suzuki.
Dat lijken me motoren waar zijn rijstijl veel beter bij past.

Ducati was eigen keus en zou uiteindelijk succesvol geworden zijn als de Bolognesen meer geduld hadden gehad,voortekenen waren daar,2e overstap had hij niet veel keus omdat Suzuki Mir al had ingelijfd en naar een klantenteam doe je niet als 5-voudig WK
 
Zo,de mediabox van Ziggo staat weer geprogrammeerd.
Wat nog ontbreekt is een Jerez topic,MotoGP is coming home,wie maakt ‘m ff
 
@fuzzy,
omdat het anderhalf jaar duurde voordat hij met de Ducati voorin mee kon rijden.
Op het moment dat Ducati de beslissing nam om JL's contract niet te verlengen, liep het natuurlijk nog niet echt lekker.
Ik denk wel dat Ducati daarna flink gebaald heeft dat ze hem, achteraf gezien, te vroeg de wacht hebben aangezegd, want als hij de lijn door had kunnen zetten, zie ik JL beter presteren als Petrucci.

Met de Honda lijkt het dezelfde kant op te gaan.
Net als Ducati en KTM, staat de Honda niet bekend als gemakkelijk sturende motor.

@Paul,
Waarom zou je als 5-voudig wereldkampioen niet naar een semifabrieksteam gaan?
Wat zou mooier zijn om op die motor (2019 model...) de officiële fabrieksjongens te verslaan.
Zeker wanneer die motor beter bij je rijstijl past, zodat je niet eerst een jaar nodig hebt om de motor naar je hand te zetten.
Ik vind het nogal arrogant wanneer je liever op een moeilijke fabrieksfiets wil rijden, dan op een motor de veel beter bij je rijstijl past.
 
Maar als hij die Honda echt niet aan de praat krijgt zien jullie m wederom weer een overstap maken naar een ander team? Denk dat hij z'n helm dan aan de wilgen hangt. Voor het geld hoeft hij het ook niet meer te doen.
 
Waarom zou je als 5-voudig wereldkampioen niet naar een semifabrieksteam gaan?
Wat zou mooier zijn om op die motor (2019 model...) de officiële fabrieksjongens te verslaan.
Zeker wanneer die motor beter bij je rijstijl past, zodat je niet eerst een jaar nodig hebt om de motor naar je hand te zetten.
Ik vind het nogal arrogant wanneer je liever op een moeilijke fabrieksfiets wil rijden, dan op een motor de veel beter bij je rijstijl past.

Ben ik met je eens hoor maar past niet bij z'n eergevoel denk ik,dan was hij waarschijnlijk gestopt
 
@fuzzy,
omdat het anderhalf jaar duurde voordat hij met de Ducati voorin mee kon rijden.
Op het moment dat Ducati de beslissing nam om JL's contract niet te verlengen, liep het natuurlijk nog niet echt lekker.
Ik denk wel dat Ducati daarna flink gebaald heeft dat ze hem, achteraf gezien, te vroeg de wacht hebben aangezegd, want als hij de lijn door had kunnen zetten, zie ik JL beter presteren als Petrucci.

Met de Honda lijkt het dezelfde kant op te gaan.
Net als Ducati en KTM, staat de Honda niet bekend als gemakkelijk sturende motor.

@Paul,
Waarom zou je als 5-voudig wereldkampioen niet naar een semifabrieksteam gaan?
Wat zou mooier zijn om op die motor (2019 model...) de officiële fabrieksjongens te verslaan.
Zeker wanneer die motor beter bij je rijstijl past, zodat je niet eerst een jaar nodig hebt om de motor naar je hand te zetten.
Ik vind het nogal arrogant wanneer je liever op een moeilijke fabrieksfiets wil rijden, dan op een motor de veel beter bij je rijstijl past.

Lijkt me eerder dom :+,of bewonderenswaardig:t om het toch te doen
ik hoop dat ie onderhand eens iets gaat laten zien anders wordt ie over een tijdje afgeserveerd;(
 
Tweede na FP1 op iets meer dan een tiende van Marquez, super om hem weer met wat meer vertrouwen over het circuit te zien boenderen! Hopen dat hij het volhoudt dit weekend.
 
Hopelijk heeft hij nu niet meer zoveel last van de blessures en kan hij de honda aan gaan pakken! :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan