Jorge Lorenzo deel 6, back in blue

Slecht weekend die met FP1 hoopvol begon.
M’n tranen zijn inmiddels gedroogd en ik kijk uit naar Le Mans omdat het een mooi circuit is
Alleen daarom
 
Ik hoorde de commentatoren vertellen dat ie met de Honda bijna bij de Ducati pitbox naar binnen was gereden. :o Het zijn soms dus toch net mensen, die aliens...
 
Hoorde ik ook,is wel lachen en voor mij ook een teken dat het nog niet goed zit tussen de oortjes 😂
Of tussen de beentjes... tank was waarschijnlijk toch niet het enige wondermiddel bij Ducati, meters maken hoort er ook bij.

“It has been a difficult end to the weekend, we wanted to be stronger but I am still not comfortable on the bike. We are still lacking kilometers compared to the other Honda riders. Today especially I was not comfortable on the bike and it was a very difficult race. Tomorrow's test will be important for us to try and improve my feeling, especially on corner entry where I think I am losing the most. We have to keep working.”
 
Komt wel goed.
Voor zo’n hypergevoelig figuur als Lorenzo is lijkt het extra moeilijk om over te schakelen op een motor met een andere karakteristiek.
Inderdaad zullen veel kilometers en iets meer geluk nodig zijn.
 
Komt wel goed.
Voor zo’n hypergevoelig figuur als Lorenzo is lijkt het extra moeilijk om over te schakelen op een motor met een andere karakteristiek.
Inderdaad zullen veel kilometers en iets meer geluk nodig zijn.

Had na de laatste positieve wintertest het idee dat de omschakeling sneller zou gaan, maar is blijkbaar toch niet zo makkelijk.
Bradl deed het boven verwachting vandaag.
 
Dit klinkt wel heel erg deprimerend :/

Jorge Lorenzo: “Ik ben verdrietig, teleurgesteld en bezorgd, het is een moeilijke tijd voor mij. We missen iets wat we niet weten en zeker ook het chassis en de motorrem zorgen voor onzekerheid bij het ingaan van de bocht. Hierdoor verlies ik veel tijd ten opzichte van Crutchlow, Nakagami en natuurlijk Marc. Als we het niet oplossen, worden we niet sneller. Ik kan mijn eigen stijl zeker een beetje veranderen, en elke keer als ik naar buiten ga dan leer ik iets. Mijn gezicht staat op onweer, dan zien jullie. Er is een reden voor: ik hou namelijk niet van een race als deze, ik heb alles gegeven en ik kon gewoon niet sneller. Ik hou niet van deze positie of deze situatie. Ik denk dat jullie allemaal weten dat ik al eens kampioen ben geweest en kampioenen blijven vechten om een oplossing te vinden. Mijn debuut twee jaar geleden met Ducati was zelfs beter, met een top 10 en een podium in de eerste vier races. Een veertiende plaats in het klassement met slechts 11 punten in vier races is iets wat me zorgen baart, het lijkt erop dat dit het slechtste seizoen uit mijn carrière gaat worden. Het enige wat overblijft is om vanaf de test van vandaag opnieuw te beginnen en te denken dat we nog 15 races te gaan hebben.”

 
Dit klinkt wel heel erg deprimerend :/

Jorge Lorenzo: “Ik ben verdrietig, teleurgesteld en bezorgd, het is een moeilijke tijd voor mij. We missen iets wat we niet weten en zeker ook het chassis en de motorrem zorgen voor onzekerheid bij het ingaan van de bocht. Hierdoor verlies ik veel tijd ten opzichte van Crutchlow, Nakagami en natuurlijk Marc. Als we het niet oplossen, worden we niet sneller. Ik kan mijn eigen stijl zeker een beetje veranderen, en elke keer als ik naar buiten ga dan leer ik iets. Mijn gezicht staat op onweer, dan zien jullie. Er is een reden voor: ik hou namelijk niet van een race als deze, ik heb alles gegeven en ik kon gewoon niet sneller. Ik hou niet van deze positie of deze situatie. Ik denk dat jullie allemaal weten dat ik al eens kampioen ben geweest en kampioenen blijven vechten om een oplossing te vinden. Mijn debuut twee jaar geleden met Ducati was zelfs beter, met een top 10 en een podium in de eerste vier races. Een veertiende plaats in het klassement met slechts 11 punten in vier races is iets wat me zorgen baart, het lijkt erop dat dit het slechtste seizoen uit mijn carrière gaat worden. Het enige wat overblijft is om vanaf de test van vandaag opnieuw te beginnen en te denken dat we nog 15 races te gaan hebben.”


Ik las het ook,klinkt wel verontrustend eerlijk gezegd.
In de moeilijke periode bij Ducati was hij nog vol goede moed met z'n #keepfighting
Nu is het natuurlijk een geweldige knal om zelfs op een favo circuit door de testrijder om de oren te worden gereden
Benieuwd waar dit heen gaat
 
Heel jammer dat het hem nu zo tegenzit. Had graag gezien dat hij voorin mee kon doen voor de podiumplekken.
Hopelijk gaat het hem lukken met de Honda, want ik zie hem graag rijden met z'n kenmerkende stijl!
 
Als ie dit seizoen het licht ziet op de honda,niet meer van motor(merk) wissellen.
Het duurt bij hem te lang om zich aan te passen aan de motor,dat kost tijd,hij wordt ouder en binnenkort wordt ie afgeserveerd B|
ik duim voor hem💪
 
Gelukkig lees ik nog een paar positieve woorden tussen de regels in. Die negatieve instelling heeft hem bij Ducati juist vroegtijdig de kop gekost. En ik denk dat hij als topsporter helemaal niet negatief is, anders kom je niet zo ver. Maar hij straalt het wel (opnieuw) uit naar de buitenwereld zo.
 
Gelukkig lees ik nog een paar positieve woorden tussen de regels in. Die negatieve instelling heeft hem bij Ducati juist vroegtijdig de kop gekost. En ik denk dat hij als topsporter helemaal niet negatief is, anders kom je niet zo ver. Maar hij straalt het wel (opnieuw) uit naar de buitenwereld zo.

Probleem is ook dat als meneer wel een podium pakt hij meteen weer gebaartjes en dergelijke gaat maken
 
Als ie dit seizoen het licht ziet op de honda, niet meer van motor(merk) wisselen.
Het duurt bij hem te lang om zich aan te passen aan de motor,dat kost tijd,hij wordt ouder en binnenkort wordt ie afgeserveerd B|
ik duim voor hem💪

Had ik eigenlijk van hem niet verwacht. Blessureleed oké, en aanpassen aan ´n totaal andere motor is ook begrijpelijk.
Maar kijkend naar de Honda satellietteams had ik hem toch meer in de top 10 verwacht. Komt hopelijk allemaal wel goed.
 
Exact,en dat hij niet politiek correct reageert op van alles en nog wat is juist een pré.
Geen standaard gelul maar gewoon zo is het en zo voel ik het.

Teamwissel zou ik wel doen,na winst op een Honda ook nog een keer op de soes en met dit record op zak rentenieren op Calla D’or 😎
 
Dat laatste, teamwissel, zie ik hem niet meer doen. Eerst het kunstje met de Honda en dan stoppen. Bij Ducati heeft ie uiteindelijk
wel laten zien waartoe hij in staat is. En die trekpop antwoorden geeft zijn Repsol collega wel. ;)
 
Dit klinkt wel heel erg deprimerend :/

Ik denk dat jullie allemaal weten dat ik al eens kampioen ben geweest en kampioenen blijven vechten om een oplossing te vinden.

Ja die heeft een paar sessies "Emile Ratelband" nodig.
Kampioenen blijven vechten ? Laat hem eens praten met gasten die al 10 jaar in de middenmoot / achterhoede rijden met minder talent, minder materiaal, minder privileges, minder inkomen etc.... Die zullen hem duidelijk maken wat vechten is.....
 
Bij die middenmoot gasten is er geen druk zoals in een fabrieksteam rijden met een hoog salaris.
Slechte vergelijking dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan