Jesper, nieuwe gebruiker

Mr.Broccoli

Rookie
11 apr 2019
9
2
Hallo allemaal,

Ik ben Jesper Smit ben 27 jaar en woon in Alkmaar.
Vandaag heb ik mijn motorrijbewijs behaald.

ik heb mij aangemeld op dit forum om vooral informatie te vergaren vanuit de motor wereld ;)

Momenteel ben ik me aan het oriënteren op wat voor motor ik wil gaan rijden.
mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar het sport segment.

Ook wou ik gelijk een vraag stellen.
Ik vraag mij namelijk af hoe ik het kan regelen dat ik kan gaan test rijden. Loop ik gewoon een motor zaak binnen en vraag ik of ik ter oriëntatie mag gaan rijden op één van de motoren, zodat ik weet welke soort mij bevalt?
Hoe hebben jullie dat gedaan?

Groeten,
Jesper
 
Hallo allemaal,

Ik ben Jesper Smit ben 27 jaar en woon in Alkmaar.
Vandaag heb ik mijn motorrijbewijs behaald.
Van harte gefeliciteerd!
ik heb mij aangemeld op dit forum om vooral informatie te vergaren vanuit de motor wereld ;)

Momenteel ben ik me aan het oriënteren op wat voor motor ik wil gaan rijden.
mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar het sport segment.
Je voorkeur wordt uiteindelijk bepaald door wat je er mee wil doen. Gewoon rustig toeren of flink aan het gas en misschien een circuitdagje….
Of een reis maken. Elk doel stelt andere eisen aan je fiets. Dus eerst goed weten wat je er mee wil doen.

Ook wou ik gelijk een vraag stellen.
Ik vraag mij namelijk af hoe ik het kan regelen dat ik kan gaan test rijden. Loop ik gewoon een motor zaak binnen en vraag ik of ik ter oriëntatie mag gaan rijden op één van de motoren, zodat ik weet welke soort mij bevalt?
Hoe hebben jullie dat gedaan?

Groeten,
Jesper
De meeste motorzaken zullen je alleen willen laten proefrijden als ze je als 'potentiële klant' zien, dus als je precies weet wat je wil en voor dat doel ook een passende fiets wil aanschaffen. Dan kun je inderdaad gewoon een zaak binnenlopen en vragen of je een proefritje kan maken. Een proefritje duurt meestal een half uur tot een uur en op basis van die korte tijd kun je vaak niet goed beoordelen of de fiets je past. Als je echt weet welke het moet worden kun je ook een dag of halve dag een fiets huren en een lange rit maken.
Ik weet niet hoe er wordt omgegaan met beginners.
 
bedankt voor de info, het stellen van doelen zal ik zeker duidelijk op een rijtje zetten. Ik ga ook goed rond snuffelen op het forum.
 
:W Jesper
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Hallo allemaal,

Ik ben Jesper Smit ben 27 jaar en woon in Alkmaar.
Vandaag heb ik mijn motorrijbewijs behaald.

ik heb mij aangemeld op dit forum om vooral informatie te vergaren vanuit de motor wereld ;)

Momenteel ben ik me aan het oriënteren op wat voor motor ik wil gaan rijden.
mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar het sport segment.

Ook wou ik gelijk een vraag stellen.
Ik vraag mij namelijk af hoe ik het kan regelen dat ik kan gaan test rijden. Loop ik gewoon een motor zaak binnen en vraag ik of ik ter oriëntatie mag gaan rijden op één van de motoren, zodat ik weet welke soort mij bevalt?
Hoe hebben jullie dat gedaan?

Groeten,
Jesper
Welkom Jesper ik ging gewoon een motorzaak binnen en zei dat ik interesse in een bepaalde motor had en of ik er op
proef kon rijden,is nooit een probleem geweest.Waarschijnlijk zullen ze anders reageren als je zegt dat je je aan het
oriënteren ben en zomaar op een fiets wil rijden om te kijken of het wat voor je is,dan zullen ze eerder zeggen huur maar een motor.
Dan kan je nog beter een zaak binnen stappen en vragen wat hun je zouden aanraden,en als ze dan wat aanraden vragen of je daar
ook op zou kunnen proefrijden.Ik neem aan dat je een gebruikte motor zoekt,wil je nieuw kopen is er vaak de optie om via de importeur
op een motor te gaan rijden.
 
Bedankt voor de tip!


Gister heb ik heel wat motoren gezien op Marktplaats. Toen begon de trip.
Na wat bellen en rond mailen had ik een plan gemaakt. Proefrijden tot het duidelijk werd.
Ik heb op verschillende motoren gereden van verschillende particulieren, zodat ik toch mijn oriëntatie scherp zou krijgen.
(Had een vriend van mij mee die al wat langer bekend was met de motor wereld.)
Mijn voorkeur lag toch bij Supersport/Sport Toer.(Licht laten beïnvloeden door die vriend die mee was;) )

Aan het eind van de middag kwam ik bij een Kawasaki ZX6R uit 2001 (km58xxx) te Nijmegen(Lekker om de hoek van Alkmaar) tegen.
Deze motor was optisch niet 100%. Hier en daar wat krasjes, de uitlaat demper had krassen wat kwam door de motor in de schuur zetten, maar hij reed goed.
Het enige minpunt is dat hij voor woon werk verkeer werd gebruikt, waardoor de achterband beetje afgevlakt is en de ketting was een beetje droog.
recent onderhoud was +- 4000km terug, waaronder het stellen van de kleppen olie, bougies, electrode stellen ect.

De testrit: Mijn maat liet ik maar als eerst om even te kijken of hij reageert zo als de Ninja moet doen (Ook een ZX6R rijder).
nadat hij ruim 20 minuten weg was kwam hij terug. Bij het afstappen gaf hij al een knip oog, maar hij vertelde wel gelijk dat je in de bocht voelt dat de band een beetje vlak is.
Toen was ik aan de beurt. Op stappen en rijden, beetje gespannen aangezien dit de eerste super sport was die ik heb gereden en de motor niet van mij is. Tijdens het proefrijden voelden het eigenlijk meteen wel goed. eerste ervaring met super sport, overtuigd en poe dat is wel even andere koek qua power als een les motor. Ook ik deed er ruim 20 minuten over om is te kijken of het voegt met mij.

Uiteindelijk overleg gedaan met die vriend van mij.
De prijs was 1500 euro. Voor het goede moet er een nieuwe achterband op en misschien wel een service beurt. Ook de krassen op de uitlaat was ook een puntje. In het begin twijfelde ik wel aangezien ik 1500 te veel vond voor de motor.

Bewapend met de tegen argumenten(Band,Uitlaat ect.), zijn we na wat heen en weer bieden er uit gekomen.
E1175 werd de prijs en dat vond ik een goede deal.
Ben nu eigenaar van een Zx6R uit 2001.

Het was een behoorlijke rit om weer terug te komen naar mijn woon plaats Alkmaar. De rit is namelijk tot aan Maarssen.
Straks Richting Maarssen en dan naar Alkmaar.

Ben wel blij!
 
Mooi, gefeliciteerd met de aanwinst.Zelf heb ik zowel zijn voorganger als een later model gehad,beide fijne fietsen om op te rijden.
 
Het enige minpunt is dat hij voor woon werk verkeer werd gebruikt, waardoor de achterband beetje afgevlakt is en de ketting was een beetje droog.
recent onderhoud was +- 4000km terug, waaronder het stellen van de kleppen olie, bougies, electrode stellen ect.
Over woonwerk zou ik me zeker geen zorgen maken, dan heeft 'ie in ieder geval regelmatig gereden en dat is nog altijd beter dan langere tijd in een schuur slapen.
Recent onderhoud is wel prima, maar kawa wil geloof ik elke 6000 een beurt. In dit geval zou ik in ieder geval wel de remvloeistof eens laten checken, dat wordt vaak 'overgeslagen' bij een onderhoudsbeurt.
Ben nu eigenaar van een Zx6R uit 2001.
Gefeliciteerd met die mooie fiets, fijn dat er al wat gebruiksschade op zit, dan baal je echt minder als jij 'm zelf eens ergens tegenaan stoot of uit je handen laat vallen :X. En nu lekker kilometers maken, wel voorzichtig met je rechterhand want deze wil wel....
 
Terug
Bovenaan Onderaan