BornToReign

🇨🇵🏍 MF-weermalloot 🌤⛈️
10 nov 2015
37.898
32.087
Heidegat
Ik ben meteoroloog EN motorrijder. Ik volg dit topic al geruime rijd met belangstelling en zie daar af en toe prachtige weerfoto's voorbijkomen. Dit bracht mij op het idee een nieuw topic te starten.

Graag zie ik hier jullie mooiste weerfoto's verschijnen (eventueel met jullie geliefde motor er op). Doe je best en probeer de meest uiteenlopende weersomstandigheden (zonsop/ondergang, wolkenluchten/formaties, storm, onweer/noodweer, sneeuw/hagel/regen, regenboog, mist, etc) vast te leggen op de gevoelige plaat.

De volgende regels gelden:
1) Geen natuurfoto's of andere objecten die het zicht op de lucht ontnemen.
Kastelen, molens, watertorens, etc.... Daar zijn andere topics voor.
2) Camera omhoog gericht. We willen namelijk zoveel mogelijk wolkenlucht zien op de foto. Tip: zak door je knieën!
3) Geen foto's van strakblauwe luchten (met enkele wolkjes). Hoe mooi ook, meteorologisch gezien zijn strakblauwe luchten niet interessant. Een zonovergoten besneeuwd landschap of betoverende zonsopgang/ondergang mogen daarentegen wel.
4) Je motor mag er (deels) op staan, maar niet prominent! Dus geen foto van alleen je motor, al dan niet beschenen door de zon. Daar is al een ander topic voor.
5) Eigen foto's. Geen foto's gejat van het internet.

Natuurlijk mag er in dit topic ook gepraat worden over het weer en motorrijden onder uiteenlopende weersomstandigheden!

Veel succes en plezier!

20210708_112222.jpg

Een speciale plek voor een wolkenjagersfoto van @DKP met een beeld van een wolkenjager die de wolken opmeet.
upload_-1


upload_-1


upload_-1


upload_-1


upload_-1
 
Laatst bewerkt:
Interessant nieuw topic! Wel lastig als je wel in het weer én in motorrijden geïnteresseerd bent maar niet bedreven bent met een camera. De foto's die jij hierop zet ontmoedigen me meteen: zo mooi kan ik ze nooit maken ...
Maar goed, ik zal voorlopig blijven meekijken. Er zijn vast wel motorfanaten die kans zien iets waardevols bij te dragen!
 
oef... ja!!! Ik ben gek op fotografie, en op motorrijden, alleen neem ik niet vaak mijn " echte" camera mee (te groot en te zwaar, maar kwalitatief super...) maar meestal moet ik het dus doen met mijn camera van mijn mobiel...

Ik doe in ieder geval mee!!

Met mn oude verbouwde GPZ500 (nu motortje van het vrouwtje)
2r5vwo6.jpg



Mijn nieuwe aanwinst (spoor wordt niet gebruikt, dont worry haha.
345y62h.jpg




acu39c.jpg
 
Zo'n Oostblokse zijspan in de sneeuw vind ik ook altijd wel wat hebben :Y
En die plaat van Allan, wat een lucht! prachtig
 
Interessant nieuw topic! Wel lastig als je wel in het weer én in motorrijden geïnteresseerd bent maar niet bedreven bent met een camera. De foto's die jij hierop zet ontmoedigen me meteen: zo mooi kan ik ze nooit maken ...
Maar goed, ik zal voorlopig blijven meekijken. Er zijn vast wel motorfanaten die kans zien iets waardevols bij te dragen!

Thanx Max! Gelukkig is dit topic niet alleen bedoeld voor fotofanaten. Praten over motorrijden onder alle weersomstandigheden is ook toegestaan!
 
oef... ja!!! Ik ben gek op fotografie, en op motorrijden, alleen neem ik niet vaak mijn " echte" camera mee (te groot en te zwaar, maar kwalitatief super...) maar meestal moet ik het dus doen met mijn camera van mijn mobiel...

Ik doe in ieder geval mee!!

Met mn oude verbouwde GPZ500 (nu motortje van het vrouwtje)
[afbeelding]


Mijn nieuwe aanwinst (spoor wordt niet gebruikt, dont worry haha.
[afbeelding]



[afbeelding]

Very nice Werner!
 
Blijft het beste schoeisel op de camping, altijd droge warme voeten, je kunt je haringen ermee de grond in rammen en bier uitdrinken als het moet :P
Die klompen gaan altijd mee!
 
Leuk topic! Hoewel ik ook niet echt bedreven in fotografie ben ga ik toch even volgen.

Weet niet of speciaal iets met weer te maken heeft, want "weer" heb je natuurlijk op elke foto, maar toch een bijdrage van mij:

full

full


Ondergaande zon op de Eyjafjallajökull gletsjer, en het Jökulsarlón gletsjermeer, beide op IJsland
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan