Jawa, ze kunnen het nog wel

Die JAWA 660 Vintage is best leuk. Zou ik best op gezien willen worden. Heb alleen niet zo veel vertrouwen in het merk, wellicht onterecht.
Ooit had Tsjechië één van de beste voertuig industriën van de wereld, maar ja, dat is inmiddels bijna een eeuw geleden.

Ik hoop dat je geen gelijk hebt en dat er nu, met de nieuwe eigenaar, wat geld in wordt gepompt, en dus betere afwerking.

full
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik vind ze ook leuk om te zien.
Sowieso is meer variatie op de weg altijd positief :Y
 
Leuk ding alleen past dat moderne gladde watergekoelde Yamaha 660 blok er niet zo goed in optisch. Voor de rest okay.
 
Leuk ding alleen past dat moderne gladde watergekoelde Yamaha 660 blok er niet zo goed in optisch. Voor de rest okay.
Dat idee ook.. je zou 'r liever een luchtgekoelde twin in willen frutten..
een xs400 blokje ofzo..

Zo'n 660 mono yamaha blok werd toch ook in de MUZ gezet?
 
Dat idee ook.. je zou 'r liever een luchtgekoelde twin in willen frutten..
een xs400 blokje ofzo..

Zo'n 660 mono yamaha blok werd toch ook in de MUZ gezet?

Klopt. Zo,n XS400 gaan ze allen nooit goedgekeurd krijgen qua emissie
 
Staat nu op 20.000km.
Geen problemen gehad. Alleen is de claxon er 2x afgevallen door de trillingen.
Nog geen remblokken, ketting/tandwielen of wat dan ook vervangen.
Pas de eerste grote beurt gehad en alleen de kleppen iets bijgesteld, en natuurlijk olie en oliefilter.
Superfijne motor. Onderdelen geen probleem

:t
 
Keep going and us posted. :} :]


Echt ongelofelijk hoe knap dit gemaakt is.
Het merknaam wordt op de tafel getekend en dan met een freesje uitgefreesd.
Monnikenwerk en heel erg precies en netjes afgewerkt.

Elk motormerk kan op/uit de tafel gefreesd worden.
Dit is een klus waar vele uren inzitten.
Mijn vriend wil er zijn werk van maken, als daar tenminste werk van te maken is.
Je begrijpt natuurlijk wel dat deze tafel erg uniek is en dat er nooit een tweede gemaakt KAN worden.
Vele uren handwerk en precisiewerk die ook betaald moet worden.
Maarrrr, je hebt dan ook wel een kunstwerk voor in de kamer of buiten onder de veranda
Prijs staat daarom ook vast
Je mag deze of natuurlijk van een ander motormerk kopen voor 500 euro

full

full

full
 
Als je dat gewoon uittekent en bij een cnc houtbewerker laat frezen heb je prachtig strak gefreesd werk. Scheelt je een hoop gepiel en gebeitel om het uit te hakken en frezen
 
Ja en?
Honda`s en Yamaha`s worden gebouwd in Italië. Triumph en Harley ook in India.
Heel veel onderdelen van de BMW komen ook uit India
Ga zo maar door.
Hij is wel heel netjes gebouwd hoor. Alle details zitten er op zoals ze waren in de jaren 60.
Maar hij is nu al uitverkocht tot oktober.
Gaat nog wel een paar jaar duren voordat hij in de EU te koop is.
Als dat al gaat gebeuren............
 
Toch wel: Jawa klaar voor Europa - Motor.NL

Maar of het nou veel toe voegt?
Weer een nieuwe moderne doch antiek uitziende fiets, na de Jawasaki W650 en W800, Triumph Bonneville, de nieuwe Indian Chief en zo ongeveer alle luchtgekoelde HD-modellen, Mash en natuurlijk de eveneens Indiase Royal Enfields. Schijnt prima te rijden overigens, maar ben zelf toch meer gecharmeerd van de nieuwe (iets minder antiek ogende) fietsen uit Týnec:

Jawa Motoren - Home - jawamotoren.nl

(en het blijft natuurlijk jammer dat er lijkbaar twee Jawa's zijn)
 
Weer een nieuwe moderne doch antiek uitziende fiets, na de Jawasaki W650 en W800, Triumph Bonneville, de nieuwe Indian Chief en zo ongeveer alle luchtgekoelde HD-modellen, Mash en natuurlijk de eveneens Indiase Royal Enfields. Schijnt prima te rijden overigens, maar ben zelf toch meer gecharmeerd van de nieuwe (iets minder antiek ogende) fietsen uit Týnec:

Jawa Motoren - Home - jawamotoren.nl

(en het blijft natuurlijk jammer dat er lijkbaar twee Jawa's zijn)
Beetje flauwekul, Jawa maakt al bijna 100 jaar motorfietsen:
jawa_w3.jpg

1929
jawa_s4.jpg

racer uit 1949
jawa-10-jpg.jpg

Koningsasser uit 1958, toen maakte Kawasaki nog geen zware 4takten.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan