Jawa, ze kunnen het nog wel

full

full

8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
 
BackHome » Motorcycles » JAWA 660 » Technical Data
Technical Data
JAWA 660 Sportard
Engine
4 – stroke, water cooled
Cylinder
1
Bore & stroke (mm)
100 x 83
Displacement
651,9
Compression rate
9,7:1
Maximal power
(kW/r. x min-1)
35,4 / 6500 35.4 is toch 35 kw i.p.v. 36 kw :?
Maximal torque
(Nm/r. x min-1)
57 / 5000
Starter system
electric
Transmission
5 - speed
Wheelbase (mm)
1518
Seat height (mm)
860
Fuel tank capacity (l)
17
Reserve (l)
1,5
Wheels front
Spoke 3,0 x 19 bij mij 3.0 x 17 8-)
Wheels rear
Spoke 4,25 x 17
Tyre front
110/90-19" Bij mij is deze maat 130/60-17 8-)
Tyre rear
140/80-17" Bij mij is deze maat 170/60-17 8-)
Front suspension
Telescopic forks 150mm
Rear suspension
Central unit 170mm
Front brake
Disc 2 x 320mm
Rear brake
Disc 220mm
Dry weight (kg)
195
Maximal speed (km/h)
165

--------------------------------------------------------------------------------
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu 1500 km gereden met de JAWA Sportard, helemaal super.
Prima zit en een geweldige koppel.

Ik ga nu het een en ander bijwerken.
Hij heeft, denk ik, vaak buitengestaan in Belgie.
De tankbescherming krijgt een nieuwe Jawa sticker en nieuwe blanke lak
Blanke lak of folie??????????

Ik zal morgen een foto maken van de kale tank.
De tank komt van de 640 modellen, tutje er op gelast en een stukje verlengt naar achteren
grappig :+ :+ :+ Toch echt wel een echte JAWA :} :} :}
 
Mooi ding. De buddy komt ook zo van de 640. Dat is wel een klein beetje jammer dat die niet opnieuw is ontwikkeld om aan de lijnen van de motor aangepast te zijn.
 
Mooi ding. De buddy komt ook zo van de 640. Dat is wel een klein beetje jammer dat die niet opnieuw is ontwikkeld om aan de lijnen van de motor aangepast te zijn.

Dit was juist mijn reden om hem te kopen.
Ondanks het betrouwbare Minarelli blok, toch een echte JAWA :} :}

Buddy lijkt op die van de 640.
De tank, die onder de plastic kap zit, is van de 640.
Iets er op gelast en achter een paar afwerkstukken er bij gelast 8-) 8-)
full


Het frame is echt handwerk :} :} Het laswerk ook, en toch erg netjes :Y
full


Alleen de voetsteunen hebben last van steenslag en alleen daar zit wat roest op.
full


Verder ga ik hier en daar een paar schroeven en bouten vervangen voor een roestvrijstalen exemplaar ;)
De kunstof tankkap wordt op nieuw van een stevige laag blanke lak voorzien
Verder veel poetwerk en nieuwe olie in het blok.
 
JAWA heeft zijn geldschieter gevonden :) :Y
En dus voor 2017 zijn homepage vernieuwd *O*

En ook de motoren verbeterd en 2 nieuwe modellen voor 2017 :9~ :9~
 
Laatst bewerkt:
Helaas nog geen importeur in Nederland.
Ik Tsjechië kost de 350 nog geen 4000 euro en de 660 kost 6890 euro.
Maar omdat wij alleen de nadelen van de EU hebben betalen wij nog steeds BPM.
Dan zal de prijs hier ongeveer 7500 euro zijn.
 
Ik heb geen idee of de kwaliteit vergelijkbaar is maar de laatste paar jaar zijn er toch wel een paar nieuwe merken bij gekomen die leuke retro(achtige) motoren hier in Nederland op de markt hebben gezet. Mash bijvoorbeeld.
Ik vrees dat het imago van jawa in combinatie met de prijs van ongeveer €7500,- niet veel kopers zal trekken.
 
Helaas nog geen importeur in Nederland.
Ik Tsjechië kost de 350 nog geen 4000 euro en de 660 kost 6890 euro.
Maar omdat wij alleen de nadelen van de EU hebben betalen wij nog steeds BPM.
Dan zal de prijs hier ongeveer 7500 euro zijn.
Voor <4 mille kocht ik de 350 gelijk. :Y
Maar die zal inderdaad in NL wel een flink stuk duurder zijn.

De nieuwe Royal Enfield Himalayan is in India 21/2 mille :9~ :} , hier verwacht richting de vijf-zes mille. :')
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee of de kwaliteit vergelijkbaar is maar de laatste paar jaar zijn er toch wel een paar nieuwe merken bij gekomen die leuke retro(achtige) motoren hier in Nederland op de markt hebben gezet. Mash bijvoorbeeld.
Ik vrees dat het imago van jawa in combinatie met de prijs van ongeveer €7500,- niet veel kopers zal trekken.

Hier zou je wel eens heel erg gelijk in kunnen hebben..
 
Het is een oud merk die nog wel wat fans heeft en een grote Jawaclub.

Hyosung had dit niet..... Werd alleen maar afgezeken door de pers en motorbladen zoals Motoplus. Terwijl de prijs/kwaliteit op en top was.
Een echte underdog

JAWA heeft een geschiedenis van ruim 88 jaar.
Belangrijk is dat de kwaliteit nu beter is dan de eerste Sportards 660.
Ik heb er 1. Hij is erg leuk en echt handgemaakt en stuurt enorm goed, maar de afwerking van de blanke lak, stickers en spuitwerk is toch wel een beetje minder.. ;)
De JAWA Sportard kost in NL ruim 8500 euro

7500 euro heb ik wel over voor de Vintage 660, maar wil wel zeker weten dat de afwerking goed is.

Voor de levering van onderdelen en reageren op de mail krijgen ze van mij al een 10
 
Laatst bewerkt:
Het is een oud merk die nog wel wat fans heeft en een grote Jawaclub.

Hyosung had dit niet..... Werd alleen maar afgezeken door de pers en motorbladen zoals Motoplus. Terwijl de prijs/kwaliteit op en top was.
Een echte underdog


10
Echt waar? in het hyosung topic worden anders wel wat techn. problemen genoemd, waarvan ik me niet kan voorstellen dat Suzuki die ook heeft..
 
Die JAWA 660 Vintage is best leuk. Zou ik best op gezien willen worden. Heb alleen niet zo veel vertrouwen in het merk, wellicht onterecht.
Ooit had Tsjechië één van de beste voertuig industriën van de wereld, maar ja, dat is inmiddels bijna een eeuw geleden.
 
Echt waar? in het hyosung topic worden anders wel wat techn. problemen genoemd, waarvan ik me niet kan voorstellen dat Suzuki die ook heeft..

Er is maar 1 probleem bij de Hyosung en dat is de te korte klepgeleiders bij de eerst type`s. Dus die van 2004 met het grijze frame. ( dus ook de overjarige)
Helaas is doordat Greenib failliet ging de recall niet uitgevoerd.
De importeurs die daarna kwamen wilden dit niet op hun conto hebben.
Jammer, want zeker de laatste uitvoering ( vanaf 2010)type 2 dus met ledverlichting achter is echt top.
Suzuki is ook super. Alleen 2000 euro duurder en minder afgewerkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan