Jawa, ze kunnen het nog wel

Of de mijne, in 1994 als 2 jaar oude Jawa gekocht bij de Haan. 634 er toen op ingeruild. Eigenlijk jammer achteraf, want de 634 liep mooier dan de 640, die trilde veel meer. Moor toch nooit problemen mee gehad.
 
Jammer zeg, ik had het hele topic al eerder helemaal eens doorgelezen en kwam overal je enthousiaste verhaal tegen. :} -O-

Geplaatst op zondag 04 december 2011

Tja, ik heb geprobeerd om een Jawa 660 te kopen :N.....................................................

28 augustus 2014 :Y :Y :Y :Y :Y :Y

full


full


Nu nog even een kenteken regelen 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
Mooie A2-motor! :P
Bekend Minarelli blok. Fijn blok, ik geniet er weer elke rit van. Denk dat er maar weinig Jawa 660's in NL rijden, dat is dan wel weer leuk om zoiets te hebben.
 
Er zit gewoon een Minarelli blok onder, Minarelli is van Yamaha... dit blok zie je dus in de XT660's, MT-03, Derbi Mulhacen. Kunnen best wat kilometertjes maken, lekker koppelrijk, alleen op de snelweg kom je gewoon een cilinder te kort, zoals bij alle ééncilinders. Snelweg is niet onmogelijk, maar 120-130km/u is mooi zat. Al zit je met zo'n Sportard wel meer uit de wind, maar het is niet alleen de wind die het je minder comfortabel maakt.

Alleen bij constant gas en laag toerental staat het blok veel te arm afgesteld. Ik heb er een o2-mod opgezet en dat werkt een stuk beter, maar maakt het niet perfect. Ik vind het gezegend nu.
 
De motor is betrouwbaar. Als het rijwielgedeelte goed is, rijd je heel europa door met dat ding. Eventueel de motor iets rijker zetten.
 
Het is een Tsjechische motor met een Japans blok gebouwd in Italie. Ik heb de motor gekocht in Belgie en ga morgen in Nederland het kenteken regelen. :+ :+

Het blok is dus getest en door en door ontwikkeld.
JAWA heeft het blok dus gekocht bij Minarelli, net zoals BMW dat doet bij Rotax.
Het is een demo van de Belgische importeur geweest.
Ik heb er een certificate of conformity (verhicle produced in small series) bij :9~ :9~
Mijn JAWA 660 is de 14de uit de fabriek.
Het lakwerk en stickers zijn echt JAWA :+ :+
De wielen zien er erg degelijk uit. Remmen van Brembo.
Er zit niks op *O* *O* geen abs of ander onzin.
Ik ben supertrots en probeer ergens bij een JAWA treffen erbij te zijn :] :]
 
Geplaatst op zondag 04 december 2011

Tja, ik heb geprobeerd om een Jawa 660 te kopen :N.....................................................
Mooie quote. :+

Gefeliciteerd. *O*
Ben je naar de keuring gereden?

Het zadel is gelijk aan een 640/641 zo te zien. O-)
 
Beetje late reactie 8-) 8-)
Ik kom net terug van weer een geweldige motorvakantie. :] :]
3000 km door de Alpen en Dolomiten
Deze reis heb ik nog gemaakt met mijn Hyosung....

Volgend jaar zal dit wel zeker gebeuren met de JAWA

Nog even over de keuring:
Ik heb hem op de aanhanger naar de RDW in Arnhem gebracht.
Ook daar veel bekijks en bewondering 8-) 8-)
Nog net voor de vakantie alles kunnen regelen................dus ik heb al een 100 km gereden :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9

En ja.....HELAAS is dit de jongste JAWA in Nederland 8-) 8-)
(Ook al is het een demo ;) )
Ik zal proberen met het eerst volgende JAWAtreffen van de partij te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Beetje late reactie 8-) 8-)
Ik kom net terug van weer een geweldige motorvakantie. :] :]
3000 km door de Alpen en Dolomiten
Deze reis heb ik nog gemaakt met mijn Hyosung....

Volgend jaar zal dit wel zeker gebeuren met de JAWA

Nog even over de keuring:
Ik heb hem op de aanhanger naar de RDW in Arnhem gebracht.
Ook daar veel bekijks en bewondering 8-) 8-)
Nog net voor de vakantie alles kunnen regelen................dus ik heb al een 100 km gereden :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9

En ja.....HELAAS is dit de jongste JAWA in Nederland 8-) 8-)
(Ook al is het een demo ;) )
Ik zal proberen met het eerst volgende JAWAtreffen van de partij te zijn.



De eerste 1000 km gereden.
Als een scheermes door de bochten. Hoog koppel, dus snel van de plek.
Supermotor
 
De eerste 1000 km gereden.
Als een scheermes door de bochten. Hoog koppel, dus snel van de plek.
Supermotor
Op de racemotor uit de jaren zestig na natuurlijk de snelste Jawa ooit.
Dus de snelste Jawa van de laatste veertig jaar. :+
 
Heet dat een jawaha ?
Die heb ik al eens gebruikt 6 jaar geleden. Mijn toenmalige pekel- en enduro fiets. Zaten topkoffer en spiegels van een voormalige 640 op gemonteerd. De meeste mensen begrepen de woordspeling niet zo, alleen de mensen die mij langer kenden als Jelle Jawa. Veel lol met dit ding gehad, zowel op de weg als in de prut.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan