JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Ghehe, oude foto van mijn ex-schoonzusje. :)

FZR heb ik ook al jaren inderdaad maar nog geen 1000km mee gereden. Ding staat dus ook te koop hier op MF, voor wie het leuk vindt. Zie te koop sectie.

De 640 vind ik een leuke motor, genoeg power maar om nou te zeggen dat je makkelijk een stukgaatie bijhoudt weet ik niet. :+
Heb vorige week een EX 500 gekocht, had ik dat al gezegd? Dat is dan nummer 4 en ik heb helemaal geen schuur meer tegenwoordig. Dus mijn fietsen staan her en der verdeeld door het land bij familie en kennissen. :P
Vandaar dat de FZR te koop staat.

Maar de jawa gaat nooit weg. :)
Ik had de FZR gezien inderdaad, vandaar ik de foto van de Jawa tegenkwam.
Want ik zocht een foto voor in je verkooptopic. ;)

Waarom zo weinig mee geredenn. :?

Verder staat er inderdaad genoeg te koop voor een leuke prijs.
Ik zit daarom op internet met oogkleppen.

Je Jawa hart zit goed de goede plek. 8-)
 
Ik had de FZR gezien inderdaad, vandaar ik de foto van de Jawa tegenkwam.
Want ik zocht een foto voor in je verkooptopic. ;)

Waarom zo weinig mee geredenn. :?

Verder staat er inderdaad genoeg te koop voor een leuke prijs.
Ik zit daarom op internet met oogkleppen.

Je Jawa hart zit goed de goede plek.8-)

8-) Jawa 4 Life!

Waarom de fzr weg gaat, omdat ik een oen ben. :+ Ik rijd niet zo veel meer en vind zo´n 600cc jankertje niet zo leuk. Als het leuk word zit je op invorderings snelheden en dat wil ik niet. Gek genoeg had ik met de ZX10 minder last daar van, zal wel door het hogere koppel komen.

Heb nou een EX 500 gekocht, had ik dat al verteld? Ik heb een beetje een zeef van een geheugen tegenwoordig. Anyway zaterdag ophalen. 60pk 2cilindertje. Lijkt me wel geinig om met het meisje in de buurt rond te ploffen. Hebben van de zomer een aantal keer op de Z200 gereden met zn 2en maar dat houd toch niet echt over met 15 pk of zo. :] Maar het was wel heel leuk.
 
Tsja, als hij niet loopt kan ook het hele blok aan gort zijn, toch lijkt 't me nu niet slecht voor een liefhebber.. zeker gezien de snel stijgende marktwaarde.
Ik vind het zelf wel raar/verdacht dat hij niet 20 euro uitgeeft voor een nwe accu en meer geld voor de motor kan vangen..
 
Laatst bewerkt:
Ik zag toevallig vandaag een filmpje voorbij komen op youtube over de nieuwe jawa's :)
Ik zie mij er nog wel eens eentje kopen.
Lekker dagelijks zuinig en betrouwbaar viertakten voor woon~werk. :$
Voor 2020 zullen ze wel niet in Europa komen. Als ze al komen.
 
zuinig en betrouwbaar 4 takten
unjyg9F.jpg

DIESELMOTOR 10PS 418CC + ELEKTROSTARTER, AUSGANG DER PASSFEDER FG3 | eBay
 
India geloof ik. Weet niet of ze typegoedkeuring krijgen voor hier. Zal wel vanwege de emissie eisen niet gaan.
Reken maar dat het hypermoderne blokken zijn.
En diverse 'grote' merken produceren al in India, ondermeer mijn BMW komt er vandaan. O-) :)

Met die 10 pk diesel kom ik in de Randstad de snelweg niet op met het drukke verkeer. ;) (Ben er begin dit jaar al afgereden op een CBR250R)
 
Wel, Als het van dezelfde kwaliteit is als hoe mijn enfield is afgeleverd en hoe dit merk nog steeds motoren maakt, zou ik er met een grote boog omheen lopen..
Ik vind dit ook niet echt meer iets met 'onze' jawa's te maken hebben..
 
Tadaaaaa. Nu ff bedenken wat ik er mee ga doen. :9
En wat is nu het verhaal van dat blok bij de vorige eigenaar?
Het leek alsof het bij een berg onderdelen zat. Hij heeft er zelf niets mee gedaan dacht ik.. :)

Kart is wel een goed idee. _O-
 
Wel, Als het van dezelfde kwaliteit is als hoe mijn enfield is afgeleverd en hoe dit merk nog steeds motoren maakt, zou ik er met een grote boog omheen lopen..
Ik vind dit ook niet echt meer iets met 'onze' jawa's te maken hebben..
Nee, het heeft niets met 'onze' Jawa's te maken, maar het houdt voor mij wel een beetje de droom/nostalgie in de lucht.
Er zit even niets meer in voor de echte Jawa fabriek, dat wordt steeds meer historie.

Qua kwaliteit verwacht ik wel een beetje serieuze business zoals TVS in India. (Produceren nu twee BMW motorfietsen in licentie)
TVS Motor Company is a multinational motorcycle company headquartered at Chennai, India.
It is the third largest motorcycle company in India with a revenue of over 15,000 Cr ($2.12 billion) in 2017-18.
The company has an annual sales of 3 million units and an annual capacity of over 4 million vehicles.
TVS Motor Company is also the 2nd largest exporter in India with exports to over 60 Countries.
TVS Motor Company - Wikipedia
 
Ik vraag me even af of er 'onder licentie' ooit wel eens een deugdelijk/goed product is gemaakt.. maar goed, we zullen het zien in de loop er jaren(ik denk het niet, deze motoren spreken de Europese markt niet aan)
 
Terug
Bovenaan Onderaan