JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

[imgatt]
Het word zo richting kerst steeds gezelliger in de huiskamer..
 

Bijlagen

  • Photo0591.jpg
    Photo0591.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 32
Het pakket met nwe banden voor de 638 werd aangeboden toen ik niet thuis was.
De 'niet thuis code' van GLS zegt vrolijk dat het pakket afgeleverd is en kun je dus geen nwe afspraak maken voor het ontvangen.

De pakketcode zegt wel dat ik niet thuis was..
Raar..
Heb GLS een mailtje gestuurd hoe en wat nu..
 
Zo, eindelijk die klote K65 van het achterwiel van de 638 en de vertrouwde BT45 er op.. Wat gaan wij strax lekker rijden! :]
 
Wel grappig dat het ineens cult fietsen geworden zijn!
Lekker blijven knetteren
Groet
Sebas
Die had ik ook niet aan zien komen.
(Beter had ik nooit wat verkocht, maar helaas staat hier ook geen boerenschuur aan ruimte)
Maar het gaat nog een stapje verder zelfs. :}

Jawa_Motorcycles_India_Mahindra.jpg


Gewoon nieuw uit de fabriek! :}

Jawa opent 100 nieuwe dealers
Categorie: Motornieuws 12 december 2018
Bij de terugkeer van het klassieke motormerk Jawa pakt Mahindra, de eigenaar van het merk in Azië, flink door. Op de markt van het nieuwe thuisland India worden binnenkort 100 showrooms geopend, met een eigen aankleding in retro-stijl onder de naam "Jawa Cafe". Recent kondigde Jawa de eerste drie nieuwe modellenaan: de Jawa, Jawa 42 en de Jawa Perak, waarvan de laatste meer als een special edition cruiser gezien moet worden. Met de meer algemeen gebouwde Jawa en Jawa 42 wil Mahindra de directe strijd aangaan met dat andere grote retro-merk in India: Royal Enfield. Technisache basis voor de nieuwe modellen is de Mahindra Mojo, waarvan er al miljoenen verkocht zijn. De markt van India is enorm: vorig jaar werden alleen daar zo'n 18 miljoen nieuwe motorfietsen verkocht.

Vraag is nog wel of deze zeer doortastende herstart van het cultmerk ook naar Europa doorgetrokken gaat worden. Omdat Mahindra alleen de naamrechten voor Azië bezit, zouden Europese modellen eigenlijk vanuit de slapende fabriek in Tsjechië moeten komen. Die -wat meer exlusieve- modellen komen maar zeer mondjesmaat naar buiten, de originele fabriek lijkt dan ook maar nèt te kunnen overleven als eigendom van technisch bedrijf Jihostroj Velešín. Ongeveer gelijk met de nieuwe Jawa's liet Mahindra in Europa twee nieuwer uitziende motoren op dezelfde technische basis van de Mojo 300 zien; die werden onder de merknaam Peugeot Motocycles getoond, ook dat merk is door Mahindra opgekocht. Het lijkt er dan ook op dat Mahindra onder de naam Peugeot naar Europa wil komen, maar gezien het moderne uiterlijk van de recent getoond prototypes lijkt dit niet voor retro-modellen bedoeld.

Jawa opent gelijk 100 nieuwe dealers
 
Mensen, ik heb een gedeeltelijk gesplitst 354 blok over(voortandwiel wil niet los) met setje cylinders.. mag weg voor erg weinig.. Iemand hier?
Tevens 634 linkercarterdeksel. (ik vind het ook weer zonde het weg te mikken)
 
Laatst bewerkt:
Die had ik ook niet aan zien komen.
(Beter had ik nooit wat verkocht, maar helaas staat hier ook geen boerenschuur aan ruimte)
Maar het gaat nog een stapje verder zelfs. :}

Ik heb je 640 nog steeds hoor. Heb hem vandaag geschorst omdat ik er niet aan toe kom om het blok (weer) te repareren. Die staat nu bij mn pa in de schuur. Als ie het weer doet mag je er best wel weer eens een stukje mee tuffen hoor. We zijn immers 'familie' :)
 
Ik heb je 640 nog steeds hoor. Heb hem vandaag geschorst omdat ik er niet aan toe kom om het blok (weer) te repareren. Die staat nu bij mn pa in de schuur. Als ie het weer doet mag je er best wel weer eens een stukje mee tuffen hoor. We zijn immers 'familie' :)
Tnx Bart. :')









Heb je die Kawasaki 200 nog? Wat rij je momenteel aan motorpark? ;)
 
De Z200 heb ik ook nog inderdaad. En een fzr600 van 1989 en gisteren per ongeluk een kawasaki ex 500 gekocht (gpz 500s, amerikaanse import)... oeps.
 
blijven ook wel stoere fietsjes, die 640 :)
Rijdt dat een beetje "modern" of is het gewoon een 634 met een moderne jas?
Groet
Sebas
 
De Z200 heb ik ook nog inderdaad. En een fzr600 van 1989 en gisteren per ongeluk een kawasaki ex 500 gekocht (gpz 500s, amerikaanse import)... oeps.
Die FZR heb je ook al jaren volgens mij. :Y ;)

Je zwager had een GSX750F toch? Of was het een broer/vriend..
Kon de Jawa ook al niet bijhouden op dijkjes. _O-
blijven ook wel stoere fietsjes, die 640 :)
Rijdt dat een beetje "modern" of is het gewoon een 634 met een moderne jas?
Groet
Sebas
Ik vind het persoonlijk rijden als een A2 motor (segment bestond alleen niet niet :+ ) , bij 135 km/u houdt het op, maar dat is ook helemaal niet erg.
Het frame werd door vrienden achter mij wel gezien als zwabberen, terwijl ik zelf dacht dat ik lekker sportief door de bocht ging. _O-
De 634 nooit mee gereden, maar ik verwacht weinig verschil. Vering het meeste.

Ik heb met de 640 ook een toertocht op secundaire wegen voorgereden, onder meer een Ducati SS900 en een V-Strom 650 in de groep.
De Jawa maakte hierbij wel indruk met optrekken bij stoplichten (melding Duc / ik moet serieus gasgeven :? ), en de snelheid op de secundaire stuurweggetjes.(melding V-Strom, het gaat weer lekker een stuk harder dan dat ik hier alleen rij) :]

Wat ze op hun vizier zagen landen was dan wel wat minder. Maar dit werd met een lach gemeld. ;) ;)
(Ze hadden het vast liever niet O-) )
 
Laatst bewerkt:
blijven ook wel stoere fietsjes, die 640 :)
Rijdt dat een beetje "modern" of is het gewoon een 634 met een moderne jas?
Groet
Sebas
Een 640 is een anders gestyleerde 638 met mindere kwaliteit plaatwerk e.a. onderdelen.
en nee, modern als bij een normale motor rijdt het niet, maar het is leuk, erg handelbaar, zeer onderhoudsarm en je hebt een halfautomaat,
Als je de 640 mooi vind ga er voor maar.. ik zou je een 634 of 638 aanraden(betere zitting ook).
 
Hallo Sammie,
Ik heb zelf een 634, maar ik was even nieuwschierig hoe groot het verschil is.
(of het blok wat moderner is, of alleen optisch opgeleukt)
Groet
Sebas
 
Hallo Sammie,
Ik heb zelf een 634, maar ik was even nieuwschierig hoe groot het verschil is.
(of het blok wat moderner is, of alleen optisch opgeleukt)
Groet
Sebas
Snel even wisselen op een Jawa meeting! ;)
Mijn allereerste motor in 1993 was een gloednieuwe 640.
Voor mij een hele moderne motor dus. Het gevoel is nog steeds hetzelfde. _O-

Het blok heeft wat meer vermogen, tot +7 pk en het komt er vloeiender uit.
Of dit voelt zo, want er is tevens zeven kilo winst geboekt op alleen het blok. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen, ik ben twee meter en met een A2 rijbewijs heb ik nog geen comfortabelere motor gevonden dan mijn 634. Die van mij heeft een 638 blok, heeft genoeg power maar de versnellingsbak moet wel met beleid geschakeld worden na 83,000 km.. :}
Ik heb ook een 640 gehad, dat stoeltje deed veel meer plastic aan en de zithouding was ook iets minder.
 
Een Bart uit het Oosten. Niet ik dus. ;) (Linken lukt weer eens niet @ nieuwe MF )

full
 
Goed, maar vanwege gewicht etc zie ik het niet zitten om het op te sturen dus moeten we wat anders verzinnen..
 
Een Bart uit het Oosten. Niet ik dus. ;) (Linken lukt weer eens niet @ nieuwe MF )

full
Die FZR heb je ook al jaren volgens mij. :Y ;)

Je zwager had een GSX750F toch? Of was het een broer/vriend..
Kon de Jawa ook al niet bijhouden op dijkjes. _O-
Ik vind het persoonlijk rijden als een A2 motor (segment bestond alleen niet niet :+ ) , bij 135 km/u houdt het op, maar dat is ook helemaal niet erg.
Het frame werd door vrienden achter mij wel gezien als zwabberen, terwijl ik zelf dacht dat ik lekker sportief door de bocht ging. _O-
De 634 nooit mee gereden, maar ik verwacht weinig verschil. Vering het meeste.

Ik heb met de 640 ook een toertocht op secundaire wegen voorgereden, onder meer een Ducati SS900 en een V-Strom 650 in de groep.
De Jawa maakte hierbij wel indruk met optrekken bij stoplichten (melding Duc / ik moet serieus gasgeven :? ), en de snelheid op de secundaire stuurweggetjes.(melding V-Strom, het gaat weer lekker een stuk harder dan dat ik hier alleen rij) :]

Wat ze op hun vizier zagen landen was dan wel wat minder. Maar dit werd met een lach gemeld. ;) ;)
(Ze hadden het vast liever niet O-) )

Ghehe, oude foto van mijn ex-schoonzusje. :)

FZR heb ik ook al jaren inderdaad maar nog geen 1000km mee gereden. Ding staat dus ook te koop hier op MF, voor wie het leuk vindt. Zie te koop sectie.

De 640 vind ik een leuke motor, genoeg power maar om nou te zeggen dat je makkelijk een stukgaatie bijhoudt weet ik niet. :+
Heb vorige week een EX 500 gekocht, had ik dat al gezegd? Dat is dan nummer 4 en ik heb helemaal geen schuur meer tegenwoordig. Dus mijn fietsen staan her en der verdeeld door het land bij familie en kennissen. :P
Vandaar dat de FZR te koop staat.

Maar de jawa gaat nooit weg. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan