JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Well, ik heb het gevonden en eh, zo iets verzin je niet..
okay, zeg zijn hier mensen die zo'n 'compleet' vape kitje hebben ingebouwd?
 
Een harde keutel van de Fred gooide de knuppel in het hoenderhok. :? :+

images.jpg


Ik ben lui, dus nooit verder gekomen dan alleen de Vape ontsteking op drie fietsen.
Maar dat kan ook iedereen. :')
 
Sammie je moet de spie eruit laten , zuiger bovenaan daarna 3mm terug laten zakken wiel achteruit draaien in versnelling , dan schuif je voorzichtig vliegwiel erop zodat hij niet klemt dan moet het begin van de verdikking op t vliegwiel gelijk met de censor staan . Dan vast draaien
 
okay dank, maar kan me voorstellen dat de positie van de knobbel en sensor HEEL nauw steekt? En waarom de spie er uit(waarvoor zit hij er dan?)
Controleren met een stroboscoop lijkt me?
 
Gaat er as zaterdag nog iemand naar de Jaap Hamstra onderdelen markt in Wageningen? Ik ben nog op zoek naar een koppelings deksel van een 638 blok zonder oliepomp uitstulping en een rechter cilinder. Heeft iemand nog zo iets liggen. Het hoeft niet voor niets De cilinder moet nog wel geboord/gehoond kunnen worden.
Misschien vind ik daar iets, misschien heeft iemand iets.
 
Koppelingsdeksel heb ik wel voor je. rechter cylinder wellicht
Ik zoek nog een goed achtertandwiel voor m'n op te bouwen 360, als je die ziet liggen...(zijn nw ca 35 euro meen ik, ter richtprijs)
 
Mijn 634(638 blok) begint weer last te krijgen van koppelingsproblemen. Het koppelingshuis zal waarschijnlijk te veel speling hebben. Weet iemand ook of ze op de 640 een ander koppelingshuis gebruikten? Heeft iemand eventueel nog een goeie liggen?
 
Schokkerig, hakerig en met wat kabaal. Ik heb een aantal verschillende koppelingsringen geprobeerd, waarvan de laatste bij jou zaakje in assen weg kwam. Ook geprobeerd met action 10w40 en sae 80. Geen verschil met de huidige ring. Het leek even goed te gaan, maar had er koud altijd wel een beetje last van.
Nu heb ik de problemen zowel warm als koud.
 
Hmm
1- de centrale borgmoer is losgeraakt(komt origineel vaak voor) waardoor de splines van het alu huis zijn ingeslagen. Misschien heb je dit gemist.
Remedie; alu koppelingshuis vervangen en de moer met ring vastzetten met loctite(wel beide delen goed ontvetten)
2- de rubber ring is rot, maar dit heb je al ondervangen.
3- combinatie van 1 en 2.
Als je in de buurt woont wil ik 't gerust samen met je doen..... action 10w40.. is dat niet de halfsyntheet?
 
action 10w40.. is dat niet de halfsyntheet?
Klopt. Jij gebruikt die toch ook?

Ik heb de 10W50 er ook even in gehad bij mijn 638, jaren geleden.
Maar specifieke olie vond ik zelf prettiger aanvoelen met schakelen.
Alsof de tandwielen dan toch wat beter beschermd zijn. Scheelde ook in geluid met het schakelen naar zijn één.

Met een GSX-F750 heb ik dezelfde ervaring. Maar dan gaat het ineens over een viertakt. _O- (De 5W40 voelde veel beter en minder stroef)
 
Laatst bewerkt:
neej, ik doe de 15w40 van der action.. maar olie is niet het probleem hier...voel eens of je de korf links/rechts over de as kan verdraaien.. Zo ja wees blij want dan heb je het euvel gevonden. de korf is niet duur..
 
15W40, ja. Excuses. De borgmoer is het eerste wat ik heb gecontroleerd toen de problemen begonnen. Ik zal binnenkort eens aan de koppelingskorf voelen. Zijn er nog speciale trekkers nodig om deze te vervangen?
 
Enne @Worldbeater de originele eigenaar van mijn 640 woonde in Hellum, de tweede in Winsum. Kenteken MP68GV
Derde eigenaar inderdaad, dat is niet veel.
De datum zou wel eens kunnen kloppen.
Maar dan als eerste eigenaar Rozenburg. O-)

Soms zou ik wel eens in een teletijdmachine willen stappen. :+

Een foto van mijn oude schat zit in een oude doos op een ander adres.
 
15W40, ja. Excuses. De borgmoer is het eerste wat ik heb gecontroleerd toen de problemen begonnen. Ik zal binnenkort eens aan de koppelingskorf voelen. Zijn er nog speciale trekkers nodig om deze te vervangen?
neuh, kun je er zo af plukken..
 
Hallo, een vraagje aan de kenners.
Voor de tweede keer is mijn accu overleden. Eigen schuld, motor driekwart jaar in de schuur gezet en niets aan gedaan. Doet nog wel iets maar niet veel meer. Dus maar weer een nieuwe kopen. Nu zit er een 7amh accu in. Is dit nodig of kan er ook een lichtere accu in. Het is eigenlijk alleen om te starten. Het gaat om een Jawa 640.
Thanks.
Gr. Sander
 
Hallo, een vraagje aan de kenners.
Voor de tweede keer is mijn accu overleden. Eigen schuld, motor driekwart jaar in de schuur gezet en niets aan gedaan. Doet nog wel iets maar niet veel meer. Dus maar weer een nieuwe kopen. Nu zit er een 7amh accu in. Is dit nodig of kan er ook een lichtere accu in. Het is eigenlijk alleen om te starten. Het gaat om een Jawa 640.
Thanks.
Gr. Sander
Hm, 5aH moet ook kunnen.. word meen ik in het handboek voorgescheven?
 
Hallo, een vraagje aan de kenners.
Voor de tweede keer is mijn accu overleden. Eigen schuld, motor driekwart jaar in de schuur gezet en niets aan gedaan. Doet nog wel iets maar niet veel meer. Dus maar weer een nieuwe kopen. Nu zit er een 7amh accu in. Is dit nodig of kan er ook een lichtere accu in. Het is eigenlijk alleen om te starten. Het gaat om een Jawa 640.
Thanks.
Gr. Sander
Ik had er juist een dikkere accu ingehangen. Dan brand het laadlampje minder snel. :)
 
Hoi, Sammie, il wil wel even kijken in Wageningen of er ieen achtertandwiel l ligt. Zijn die gelijk aan die van een 640? Ik denk het haast wel Ik heb er zelf ook nog twee liggen, volgens mij nog bruikbaar van een 640 En tot Hooier met z,n koppelingsproblemen, waarom ga je niet over tot de montage van een stalen huis van een 634.? En dan Worldbeater met z,n accu, voor zover mij bekent heeft Jawa orgineel een 5 AH accu gemonteerd. Ik heb er zelf een 9 AH in gezet, dat kan, als je de ribbels uit het accuhuis snijdt
 
Ik heb op de onderdelenlijst van Motoren SK gekeken naar achtertandwiel 360. De 360 heeft een ander tandwiel als de 640. Helaas, maar ik kijk wel even
 
Hoi, Sammie, il wil wel even kijken in Wageningen of er ieen achtertandwiel l ligt. Zijn die gelijk aan die van een 640? Ik denk het haast wel Ik heb er zelf ook nog twee liggen, volgens mij nog bruikbaar van een 640 En tot Hooier met z,n koppelingsproblemen, waarom ga je niet over tot de montage van een stalen huis van een 634.? En dan Worldbeater met z,n accu, voor zover mij bekent heeft Jawa orgineel een 5 AH accu gemonteerd. Ik heb er zelf een 9 AH in gezet, dat kan, als je de ribbels uit het accuhuis snijdt
Nee! niet gelijk aan die van een 640!
 
Terug
Bovenaan Onderaan