JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Ah dank voor uitleg en de tip over boekje. zal er morgen verder achteraan. Eerste rit passagier gehad, best spannend (voor beide) maar zeer vermakelijk.
 
Of het handboek van het 3e wiel, ook erg zinvol!
Ik heb voordat ik de velorex aan mn Jawa knoopte een zijspan rijles genomen. 4 uurtjes oefenen onder leiding van een ervaren rijinstructeur. Daar heb ik eigenlijk nooit spijt van gehad.
 
Er gebeuren relatief erg veel ongelukken met beginnende zijspanrijders. Het lijkt me een goede investering.
 
Ik ben ook wel blij dat ik mijn eerste rit een lantaarnpaal miste. _O-

Bij de verkoper vertrokken en het rijden viel mij enorm mee. :]

Bij de eerste de beste rotonde na enkele kilometers met een flinke dot gas en snelle stuurbeweging rechtsaf ..
.. de bak kwam omhoog en WB met span vervolgens linksaf door het gras over het fietspad.

Toen moest ik daarna nog meer dan honderd kilometer naar huis. :')
 
Lijkt me tzt ook leuk, zijspan rijden. De brommerbeurs was leuk en de Jawaclub stand werd ook goed bezocht. Ze hadden nog geen 640 staan dus ik heb die van mij er maar bij gezet 8-)

Er stond ondermeer een 500 koningsasser en een 125cc viertakt met dezelfde tank en panelen als een 640.
 

Bijlagen

  • jawaclub.jpg
    jawaclub.jpg
    195 KB · Weergaven: 14
Lijkt me tzt ook leuk, zijspan rijden. De brommerbeurs was leuk en de Jawaclub stand werd ook goed bezocht. Ze hadden nog geen 640 staan dus ik heb die van mij er maar bij gezet 8-)
Is die Red Style toevallig van 1992? O-)
 
Ik heb er eentje nieuw gekocht dat jaar, en zoveel zijn er in 1992 niet verkocht in Nederland.
Maar goed, toeval bestaat niet. :+ Ergens zal ik nog wel een foto van het kenteken hebben in mijn andere huis. O-)
 
Ik heb ooit een MZ ETZ250 gehad met zijspan.. ergens in flevoland gekocht, en naar huis gereden...
Was niet het beste plan op aarde, maar we hebben het gered, en daarna ging het eigenlijk prima.
1x een oeps gehad, toen ik een dijkje afreed, en het zijspanwiel mijn voorwiel optilde, en dus stuurloos werdt.
Dit eindigde in de bosjes :)
Groet
Sebas
 
Alles willen kopen, ook losse onderdelen maar plots niet meer reageren als je alleen maar los spul aanbiedt..
en zich Dineke Pel noemen..
-wees gewaarschuwd-
Die Dineke Pel is al heel lang aktief, en ik probeer al een tijdje uit te vissen hoe dat zit. Haar volledige naam lijkt Dineke Elisabeth Štěrbová Pel te zijn, woonachtig in Olomouc. Iemand met de naam Dineke Pel houdt zich ook bezig met Poezie in Tjechië. Een foto van een Dineke Pel is hier te vinden: Ústav pro českou literaturu AV ČR, v. v. i. | Studentská literárněvědná konference. Mogelijk houdt haar echtgenoot zich bezig met de handel in CZ motoren en schrijft zij de nederlandstalige advertenties? Het gaat in elk geval ons land uit, want ik heb nog nooit iets te koop gezien onder die naam.
 
Die Dineke Pel is al heel lang aktief, en ik probeer al een tijdje uit te vissen hoe dat zit. Haar volledige naam lijkt Dineke Elisabeth Štěrbová Pel te zijn, woonachtig in Olomouc. Iemand met de naam Dineke Pel houdt zich ook bezig met Poezie in Tjechië. Een foto van een Dineke Pel is hier te vinden: Ústav pro českou literaturu AV ČR, v. v. i. | Studentská literárněvědná konference. Mogelijk houdt haar echtgenoot zich bezig met de handel in CZ motoren en schrijft zij de nederlandstalige advertenties? Het gaat in elk geval ons land uit, want ik heb nog nooit iets te koop gezien onder die naam.
Leuke meid en geen oplichtster denk ik. ;)
 
Leuke meid en geen oplichtster denk ik. ;)
Well, ze zou een kist onderdelen van me kopen, prijs was geen probleem (ik was er ook niet duur mee)
Erna ging ze me uithoren hoeveel, en wat voor jawa's ik zelf had en wat ik nog meer had staan. Daar ben ik niet op in gegaan. Verder nooit meer wat van gehoord en is de koop niet nagekomen.
 
Mensen ik loop nu tegen zo iets raars aan dat ik 't eitgenlijk niet durf te posten..
Het is raar, het moet simpel zijn en zal aan mij liggen maar?/:?
 
Well, ze zou een kist onderdelen van me kopen, prijs was geen probleem (ik was er ook niet duur mee)
Erna ging ze me uithoren hoeveel, en wat voor jawa's ik zelf had en wat ik nog meer had staan. Daar ben ik niet op in gegaan. Verder nooit meer wat van gehoord en is de koop niet nagekomen.
Dat kan gebeuren, misschien kwam er iets tussen of kreeg ze andere instructies.
Vrouwen zijn gewoon onbetrouwbaar volk. :+
De afgelopen dagen ook twee aanstaande koopsters voor een kinderfietsje van tien euro die niet op kwamen dagen.
Dat heeft twee uur van mijn tijd gekost.

Ook al die vragen over de telefoon de afgelopen week.. zie ik daar roest op de foto? :')

Ben hem net maar zelf op de fiets naar nummer drie gaan brengen.
Een half uur rijden, maar weg = weg. _O-

En best wel spannend een vrouw alleen en manlief is naar het werk. :+:+
Ze had het licht al uitgedaan vertelde ze over de Whatsapp. _O-
 
Laatst bewerkt:
Wat is er loos, mien jong? :+
Well, het achterwiel van de 559 is er uit geweest voor bandenwissel (mitas er af, heidenau er op)
Bij montage lijkt het wiel met de bussen niet meer in de achterbrug te passen? Zeker 8mm ruimte tekort?

Ik snap er niets van, ik heb verder geen onderdelen vervangen, het wiel ligt goed aan op het tandwiel, alle bussen zijn op hun plek en alles heeft zelfde afmetingen als het setje wat in de 360 zit?
Hoe kan dit?
 
Misschien kun je er iets mee, misschien ook niet....
Mijn 634 had achter een busje wat een paar mm langer was dan voor, ergens tussen de 5 en 10mm. Verder waren ze identiek.

Ik heb daar echt een paar uur op lopen puzzelen!

Mijn 353 is ook klaar voor de zomer! Afgelopen weekend ben ik er al op wezen toeren, naar Alphen.
20190224_123733.jpg
 
Well, het achterwiel van de 559 is er uit geweest voor bandenwissel (mitas er af, heidenau er op)
Bij montage lijkt het wiel met de bussen niet meer in de achterbrug te passen? Zeker 8mm ruimte tekort?

Ik snap er niets van, ik heb verder geen onderdelen vervangen, het wiel ligt goed aan op het tandwiel, alle bussen zijn op hun plek en alles heeft zelfde afmetingen als het setje wat in de 360 zit?
Hoe kan dit?

Nieuwe lagers er in gekregen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan