JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Yep, hij is gesplinterd en het heeft rondgetold. De kop en cilinder zijn nog redelijk goed. Met een lichte hoon valt het nog op te lossen. Ik ben meer bezorgd over het ijzerslijpsel, daar moet wat van in de krukasruimte liggen. Ik denk dat het blok wel even uit elkaar moet.
 
Zou een veer niet goed op 't slotje hebben gezeten? Misschien is er iemand op het forum die deze schade herkent.. Ik vind het heel raar..
 
Ook een mogelijkheid, misschien in combinatie met slechte kwaliteit zuigerveren of te ruig zijn met het monteren.
Als ik weer tijd heb om er mee aan de gang te gaan zal ik naar de richting kijken. Toen ik mijn Puch Monza kocht had deze nog een halve zuigerveer(van de twee) maar dat liep allemaal netjes de uitlaat in.. en ja hij liep nog wel 40..})
 
Intussen heb ik en raadsel met mijn 360 in opbouw.
Het lufihuis heeft 2 montagegaten maar er is slechts 1 gat in het frame?
7QTOuHu.jpg
 
Sjonge, dat is balen Hooijer! :(

@sammie, op de foto ziet mijn cylinder er heel dramatisch uit, in werkelijkheid kan ik het randje met m'n vingers niet voelen, en is de tik die ik hoor tijdens het rijden erg zacht. ik zal nog eens verder zoeken naar spelingen. Buiten de tik om, loopt de Jawa ondertussen overigens perfect, alles werkt mooi en ziet er goed onderhouden uit.

Apart zeg, dat er maar 1 gat in je frame zit! In je luchtfilter zit ook 1 sleufgat en 1 rond gat, wat suggereerd dat je hem zou moeten kunnen draaien om het onderste gat. (omdat de carburateur onderin zit, zou ik anders om verwachten).
 
Ik heb een youtube video gezien waar het filterhuis alleen aan het bovenste gat zat gemonteerd.. toch lijkt de onderste-slijtsporen- ook gebruikt te zijn.

Het is een raadsel m'n beste Watson..

Kijk ook eens op de zuigerveren misschien op-neer speling hebben?
 
Zuigerveer slotjes niet op de juiste plek
Kan zijn dat de zuiger er verkeerd om in is gezet.
Pennetje er uit kan ook.
Maar een papieren koppakking geeft een hoog knoei nivo aan.
Geeft daarom ook het rammelende geluid als aankondiging aan.

Beste geheel uit elkaar.
Nieuwe zuiger en de cilinder honen
Zou ook als je blok toch uit elkaar gaat een nieuwe drijfstang en lager monteren.
 
Klopt die heb ik ook gezien.. Er zou een - zo heb ik intussen vernomen- verschil zijn in 250 en 350 frames, en dat zou het 2de gast zijn.
Het frame wat ik nu heb zou wel een origineel 350 ding zijn.. nou ja, het filter blijft wel hangen aan 1 oog en het aanzuigrubber.
 
Ik heb dat ooit ook eens gehad...
Naald van de naaldlager (v/d zuiger) gebroken, en rond gestuiterd door de cilinder....
Zuiger, cilinder en lagers naar de klote...
Groet
Sebas
 
Het was gemakkelijk te vinden... de naald stond rechtop in de zuiger (natuurlijk een goed eind de zuiger ingemept)
Waarschijnlijk een zwakke plek in de naald oid... Ps dat was van een jawa 634.
Groet
Sebas
 
M'n 638 stotterde onderweg wat..Ik dacht eerst aan water in de vlotterbak gezien de vele regen afgelopen nachten maar ik zag dat het voltmetertje af en toe/tijdens het stotteren naar de 16Volt ging.

De spanningsregelaar is een Hella en verwacht daar niet meteen het probleem van.
De originele gelijkrichter heb ik wel eerder vervangen maar zie niet hoe deze spanningspieken kan geven.

Mijn multimeter heeft een lege batterij/doet het niet dus ik besloot gewoon alle massa-aansluitingen van de regelaar naar massa,, gelijkrichter naar massa, - accu en frame schoon te maken. Meteen alle overige aansluiten op de regelaar en gelijkrichter meegenomen.

De pluspool van de accu was schoon maar de min-pool was wat geoxideert.
Verder waren alles aansluitingen best vies dus/en ik hoop 't hiermee te hebben opgelost. Testrit vanavond..
 
M'n 638 stotterde onderweg wat..Ik dacht eerst aan water in de vlotterbak gezien de vele regen afgelopen nachten maar ik zag dat het voltmetertje af en toe/tijdens het stotteren naar de 16Volt ging.

De spanningsregelaar is een Hella en verwacht daar niet meteen het probleem van.
De originele gelijkrichter heb ik wel eerder vervangen maar zie niet hoe deze spanningspieken kan geven.

Mijn multimeter heeft een lege batterij/doet het niet dus ik besloot gewoon alle massa-aansluitingen van de regelaar naar massa,, gelijkrichter naar massa, - accu en frame schoon te maken. Meteen alle overige aansluiten op de regelaar en gelijkrichter meegenomen.

De pluspool van de accu was schoon maar de min-pool was wat geoxideert.
Verder waren alles aansluitingen best vies dus/en ik hoop 't hiermee te hebben opgelost. Testrit vanavond..

Het heeft gewerkt, ding doet 't weer normaal..*O**O**O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan