Jajaja, hier is ik dan eindelijk ook

Damn! 👍

Goed geslaagd zeg. Best grote bak, maar oogt compleet niet lomp.
Mijn complimenten!!!
 
Oeps...... |(

Toch nog een kleine hick-up tegengekomen. Het bakspatbord zit té laag zo. Maar de nieuwe 55mm hogere beugels zijn alweer in de maak. Bovenkant spatbord komt nu gelijk met bovenkant deksel. Dit om langere veerweg/induiken van zijspanwiel mogelijk te maken bij "uitstapjes door de berm" enzo.
Wonderlijk is dat het enige wat we (tot nu toe :t ) tegengekomen zijn, ondanks dat bak gebouwd is zonder motor en zijspanframe in de buurt.

Ik ben een HAPPY CAMPER :W
 
Gisteren een zeer productieve avond gehad. Alle "hardware" is nu klaar. Vandaag begonnen met de lampen aansluiten en draadjes trekken. Ook de klem van de smiley krasvrij gemaakt. Deze smiley is trouwens de voet van het achterklep pootje. Vanaf nu heb ik een Blijspan
full
 
Dat soort dingen horen erbij. Ik heb ook mijn spatbord een keer opnieuw moeten bevestigen hoor.

moet zo vaak dingen opnieuw maken, dat vind ik ook een v/d moeilijkste dingen bij een bouw project. erkennen dat het geen waar je 3 dagen mee bezig bent geweest, gewoon niet goed is, en er weer af moet. beste is dan ergens anders mee beginnen en na 2 weken dan het toch maar er af slopen, dan doet het niet meer zo'n pijn ;)
 
Jullie zijn hardstikke ouderwets. Dat heet scrum. In korte sprintjes een product ontwikkelen, dat gaat niet altijd goed. Iteratief ontwikkelen, dat is modern.
 
[quotehalve


Jullie zijn hardstikke ouderwets. Dat heet scrum. In korte sprintjes een product ontwikkelen, dat gaat niet altijd goed. Iteratief ontwikkelen, dat is modern.]~[/quote]
maar in een keer goed geeft wel meer voldoening. ps lukt mij ook niret altiijd
 
Jullie zijn hardstikke ouderwets. Dat heet scrum. In korte sprintjes een product ontwikkelen, dat gaat niet altijd goed. Iteratief ontwikkelen, dat is modern.
Daarom heb ik ook eerst een jaartje rond gereden met een prototype waar ik veel aan gewijzigd en geprobeerd heb.Versie II heb ik in 1 keer gebouwd, alleen de spatbord bevestiging moest een keer opnieuw.

@Bertje:Blijspan _O-
 
Joepiejoepiejoepie, morgen gaat het gebeuren. Het BLIJspan mag mee naar de seizoensopening van De Hei en De Motorschuur. Helaas nog zonder klaptent omdat tentenmaker nog net niet klaar is, maar zonder deze tent wel heeel veel laadruimte in de lege bak voor alle normale kampeerzooi.
Zal na het weekend hier wel een paar "on the road" foto's plaatsen. Goed weekend allemaal :W
 
Joepiejoepiejoepie, morgen gaat het gebeuren. Het BLIJspan mag mee naar de seizoensopening van De Hei en De Motorschuur. Helaas nog zonder klaptent omdat tentenmaker nog net niet klaar is, maar zonder deze tent wel heeel veel laadruimte in de lege bak voor alle normale kampeerzooi.
Zal na het weekend hier wel een paar "on the road" foto's plaatsen. Goed weekend allemaal :W

Hmm misschien maar goed dat de klaptent nog niet klaar is. Voor je het weet ben je aan deze luxe gewend en kom je niet meer naar huis.............En das weer slecht voor ons |( :+
 
Hmm misschien maar goed dat de klaptent nog niet klaar is. Voor je het weet ben je aan deze luxe gewend en kom je niet meer naar huis.............En das weer slecht voor ons |( :+

Geen "paniek" Ben weer veilig thuis en bijna klaar voor weer een geweldig BRAK seizoen :t
 
:) Zo, dat was weer een prettig lang weekend. Vrijdag vertrokken naar de seizoensopening van Camping de Hei in Siebengewald. De rit daarnaartoe was de eerste kennismaking met met nieuwe bak en verliep probleemloos. Ook nog even bij Ad (LBS) langsgereden en hem geshowed wat er op zijn gebouwde basis is gekomen. Hij was tevreden :t

full

full


Zaterdagochtend de losse campeerzooi weer ingeladen en ik dacht daarbij nog " die stugge rubberbal rally sluiting wordt gelukkig al wat soepeler"...... Echter begon het aluminium bovendeksel steeds meer te klapperen bij drempels en kuiltjes, dit had me moeten waarschuwen. Na een pittige 100 kmh rechterbocht met slechter wegdek werdt ik door maatje rob, die gelukkig achter me reed ingehaald met de kreet " het deksel staat open!!!" Ik had het zelf nog niet eens gemerkt ondanks dat de gasveer het deksel helemaal opengedrukt had. Ff zijweggetje gepakt en daar de boel maar eens nader bekeken. Bleek dat de rubber bal helemaal losgescheurd was van de sluiting en dat, omdat ik de T kruk niet op slot gedraaid had, deze ook gelost had.

full

full


Kleinigheidje dus en met een tie rap en een spanband erover weer verder gereden naar de Motorschuur waar het seizoen ook geopend werdt.
Daar weer onze gewone tent opgezet en pretig biertje gedronken. Voor ik het wist was het weer laat en dan niet alleen omdat de klok verzet is. O-)

Zondags weer naar huis gereden zonder verdere bijzonderheden, al heb ik wel proefondervindelijk vastgesteld dat het benzineverbruik pittig stijgt met flnk doorrijden op de snelweg. Binnendoor is een 1 op 14 wel te verwezenlijken, dus dat is te doen.
Maandagavond bij Sander de nodig afsluitrubbers geplakt tussen bak, achterklep en deksel en ook direct maar nieuwe metalen vergrendeling besteld.

full


Het tentframe gemonteerd en alles is nu klaar voor de tent.

full

full

full


En ook bagagerek op deksel gemonteerd wat het grote traanplaat deksel oppervlak wat breekt.

full


Hoop dat ik de op maat gemaakte tent deze week nog op kan halen zodat mijn BlijSpan / SideCamper hier op motorcamping de Brakke Zeeuw geshowed kan worden bij onze seizoensopening. Duimen maar..... En anders krijgt het zijspantreffen in Genemuiden de primeur!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan