Is het bij jullie ook zo winderig :P

Karim1992

Rookie
23 sep 2018
24
9
Rijden jullie met windkracht 6/7 gewoon op de snelweg langs open velden??
Zelf durf ik het niet alleen rij alleen binnendoor met dit weer of ik pak de auto
 
Precies, gewoon rijden. En je hoeft natuurlijk niet met 140 iedereen voorbij, kunt desnoods met 100-120 op de rechterbaan blijven plakken.
 
Ik vind rijden met harde wind juist leuk, beetje hangen in de wind. Vooral goed oppassen als je vrachtwagens inhaalt of plotseling achter bv een geluidswal vandaan komt. Rijden gaat meestal prima, pas als je stapvoets rijdt of stilstaat wordt het lastig om de motor recht te houden.
 
Ik rij niet met gevaarlijke weersomstandigheden.....tijd van moeten rijden op een motor heb ik allang achter me gelaten. Motorrijden heb ik als hobby en daardoor moet het wel leuk blijven. Tis ook nu winterstop tijd maar in de zomer ook met harde windvlagen gereden en dat vond net als vroeger ook niet fijn. Continu wapperen over de breedte vd rijbaan als je andere verkeer of bomen langs de weg langskomt...niks aan.

Maar maak het mee en beoordeel zelf of je het prettig vind.....
 
Ja hoor, maar het is inderdaad ff wennen.

Hier, laten we dit linkje weer eens delen:
Motorrijden in barre weersomstandigheden

Scheelt ook wel wat voor motor je rijdt en hoe goed je schokbrekers hun werk doen. Sinds ik Hyperpro in m'n V-Strom heb zitten is die echt vele malen minder windgevoelig.
mooi ding zo,n v-storm zat er aan te denken heb uiteindelijk gekozen voor een yamaha fazer 600 uit 2005, mischien moet ik dat eens proberen die hyperpro
 
Ik rij niet met gevaarlijke weersomstandigheden.....tijd van moeten rijden op een motor heb ik allang achter me gelaten. Motorrijden heb ik als hobby en daardoor moet het wel leuk blijven. Tis ook nu winterstop tijd maar in de zomer ook met harde windvlagen gereden en dat vond net als vroeger ook niet fijn. Continu wapperen over de breedte vd rijbaan als je andere verkeer of bomen langs de weg langskomt...niks aan.

Maar maak het mee en beoordeel zelf of je het prettig vind.....
jah klopt kan me voorstellen, ik ben op dat gebied nog een noob rijden in dat soort windkrachten ik hoop dat het een kwestie van wennen word want het liefst pak ik elke dag de motor
 
Ik vind rijden met harde wind juist leuk, beetje hangen in de wind. Vooral goed oppassen als je vrachtwagens inhaalt of plotseling achter bv een geluidswal vandaan komt. Rijden gaat meestal prima, pas als je stapvoets rijdt of stilstaat wordt het lastig om de motor recht te houden.
ik heb het het gevoel dat dat ik omwaai ofso echt een super naar gevoel
 
Blijven oefenen, wordt je vanzelf beter in. Frazer is ondertussen bijna vergroeid met zijn motor. Die rijdt ook in de sneeuw enzo.
 
ik heb het het gevoel dat dat ik omwaai ofso echt een super naar gevoel

Vooral harde wind komt hier in NL best regelmatig voor, dus daar wen je vanzelf aan. Je waait echt niet zomaar om. Maar het beste wat je kan doen heb je al gedaan, als je het niet vertrouwd of er geen goed gevoel bij hebt gewoon niet opstappen.
 
Ja, maar het kan soms wel vervelend zijn met de zij \ rukwind. Vooral tussen de file door.
Het maakt ook veel uit of je op een snelweg rijdt met geluidswanden (die dus ook veel wind tegenhouden) of gewoon een open vlakte.

Prettig is anders en als je lekker met de auto kan gaan waarom niet.

Als je vervolgens eeuwig in de file moet gaan staan en \ of veel parkeergeld moet betalen terwijl je eigenlijk geld komt verdienen dan rij ik normaliter wel door de harde wind.
 
mooi ding zo,n v-storm zat er aan te denken heb uiteindelijk gekozen voor een yamaha fazer 600 uit 2005, mischien moet ik dat eens proberen die hyperpro
Ik zeg niet dat Hypoerpro zaligmakend is he, maar de voorveren van een V-Strom (in ieder geval het 2002-model) zijn gewoon niet heel erg goed en kunnen niet worden afgesteld. Door daar een goede Hyperpro veer in te steken is het gedrag van die fiets enorm verbeterd. Als jouw Fazer wel af te stellen is dan kan het best zijn dat je het gedrag al veel beter maakt door 'm even te (laten) servicen en af te (laten) stellen.
 
Waait 't in Rotterdam niet? Hier windkracht 6 volgens weeronline, maar vanmorgen op de A9 had ik echt wel hardere windstoten. ;)
 
?? wind ?? welke wind ? uhm ja alles went.. net als eerste keer op de snelweg.. eerst denk je wtf, later ga je gewoon..
ja beetje wind is oke maar als je word weg geduwt naar recht en dan links met volle kracht is dat niet net als de eerste keer snelweg haha:P
 
Zoals ook in die link staat die ik gaf: zorg dat je de motor 'trekkend' houdt. Soms helpt het een versnellinkje terug te schakelen zodat je wat meer gas kunt geven zonder direct harder te moeten rijden. Je knietje uitsteken in de richting waar de wind vandaan komt kan helpen om heen en weer slingeren als gevolg van windstoten flink te verminderen.

Verder natuurlijk niets doen waar jij jezelf niet prettig bij voelt. Durf je nu de snelweg niet op, zoek die dan ook niet op! Dat gezegd hebbende vind ik met harde wind de snelweg wel iets makkelijker rijden (meer ruimte om een beetje te slingeren, geen tegenliggers op dezelfde baan, minder bochten en je kunt het gas wat meer open houden).
 
Zoals ook in die link staat die ik gaf: zorg dat je de motor 'trekkend' houdt. Soms helpt het een vernellinkje terug te schakelen zodat je wat meer gas kunt geven zonder direct harder te moeten rijden. Je knietje uitsteken in de richting waar de wind vandaan komt kan helpen om heen en weer slingeren als gevolg van windstoten flink te verminderen.

Verder natuurlijk niets doen waar jij jezelf niet prettig bij voelt. Durf je nu de snelweg niet op, zoek die dan ook niet op! Dat gezegd hebbende vind ik met harde wind de snelweg wel iets makkelijker rijden (meer ruimte om een beetje te slingeren, geen tegenliggers op dezelfde baan, minder bochten en je kunt het gas wat meer open houden).
thanksss ik ga je advies wel aannemen en proberen met dat knietje klinkt goed ,mischien gaat er een wereld voor me open en zie je me over een tijdje wheelyend door de wind knallen met windkracht 6:P
 
Meer gas geven. Middelpuntvliedende kracht van de wielen zorgt ervoor dat je vanzelf rechtdoor gaat. K1100rs met volle kuip rijdt gewoon kaarsrecht bij 170. Maakt niet uit hoe hard het waait.
 
Het is een redelijk constante wind, dus geen enkel probleem. Met windstoten kan het wat lastiger worden. Verder beide voeten aan de grond wanneer je stil staat :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan