Ik zie nietsIlaps kan ook loggen. Deze data kun je importeren en weergeven in Google earth.
Ziet er dan zo uit:
[afbeelding]
Nou,
net terug van het testen van 'Track Day'.
Wat heb ik gedaan?
Een rondje opgezocht waar je ongeveer 35 seconden over rijd.
Ben op een bepaald punt gaan staan en heb de laptime-functie aangezet, het programma gaat dan je huidige positie bepalen en deze legt ie dus vast.
Daarna kun je gewoon gaan rijden.
Het eerste rondje is nooit accuraat. De tijd gaat pas lopen wanneer je een klein stukje bewogen bent.
Opzich maakt dit niets uit... het eerste rondje op het circuit kom je ook nooit vol gas over start/finish, dus wat dat betreft geen nadeel.
Vervolgens kun je gewoon rondjes blijven rijden zonder ook maar ergens aan te denken. Track Day gaat automatisch over naar 'lap 2' wanneer je voorbij het van te voor bepaalde punt gereden bent.
Eerste deel van de test dus geslaagd
Alhoewel ik uiteraard niet kan zeggen hoe nauwkeurig de laptimer zijn werk doet. Dat moet nog blijken wanneer we dit naast de tijden van de transponder gaan leggen.
Maar een laptimer is ook niet zo nauwkeurig als de transponder.
Al denk ik wel dat de Iphone wat meer zal afwijken.
Maar als de iphone elk rondje net zo veel afwijkt, is 'ie meteen weer nauwkeurig
Als tweede wilde ik weten hoe het zou zijn wanneer ik van te voor in de pit zou staan om start/finish te bepalen, vervolgens terug te gaan naar mijn standplaats, de motor pakken en opstellen voor vertrek in de pitstraat.
Wanneer start/finish bepaald is kun je Track Day niet uitzetten, dit is dus zeker een nadeel
Wanneer Track Day aan blijft kun je de rondetijden wel stoppen, wanneer je weer op start drukt krijg je de vraag of je hetzelfde punt als de laatste keer weer wilt gebruiken.
Ik deed dit dus een km verder en reed vervolgens weer langs het punt dat ik in het begin had bepaald, daar pakt ie dan weer netjes op... dus zolang Track Day aan blijft staan is het aardig gebruiksvriendelijk.
Voordelen:
-werkt goed en zonder knopjes in te drukken bij start/finish
Nadelen:
-Waarschijnlijk minder nauwkeurig dan een laptimer(kan ik nog niet hard maken)
-Track Day mag niet uitgezet worden i.v.m. bepaalde start/finish
-Rondetijden worden niet opgeslagen, dit wordt dus pen en papier pakken elke sessie
Al met al is het voor die € 10,- een erg goed programma
klinkt goed ........
maar hoe kan je je start/stop punt bepalen als je hem in de pit
aanzet en netjes je rondjes ga doen .......... aan het einde kom
je pas weer in de pit dus zal die die ronden niet gaan tellen ?
of pakt de app. het punt om een breedte van 8 mtr ?
Voor welke foon? IPhone?
Nice! ook maar is proberen dan, had ik dat gister maar gelezen.Ben vandaag met de Impreza op Zandvoort aan het stoeien geweest en heb Ilap op mijn HTC uitgetest.
Ik moet zeggen dat het een handig proggie is, ik heb 1 keer start finish moeten selecteren (onder het rijden) en dat punt onthoud hij gewoon ookal sluit je het programma af tussen de sessies. Elke keer als je langs start finish komt begint hij weer met een nieuwe ronde.
Na elke sessie kun je met je richting toetsen je rondetijden bekijken.
Volgende keer met de motor gaat de HTC in de binnenzak en gaat hij als het goed is gewoon weer de tijden opnemen.
Je kunt de breedte van de start finish lijn ook instellen dus als je deze wat breder neemt kun je volgens mij ook wel vanaf de pitmuur selecteren.
Kortom best tevreden
Ik heb racechrono uitgeprobeerd 18 mei assen,
met Nokia N 95 8gb, is denk ik nog niet accuraat genoeg,
omdat ik in 1 lab, 3 rondjes gereden heb.....hmmmmmmmm
miscien instellingen wijzigen?? high/lo speeds ?? alleen hoeveel ???
hoeveel m/s ?.... goeveel g braking accelerating ???
wel leuk is dat je kunt zien hoe hard je rijdt in elke bocht.
heeft er iemand instellingen die wel goed werken ??
Ik heb Racechrono vorige week uitgeprobeerd op Spa-Francorchamps en ben er wel over te spreken. Moet er wel bij zeggen dat ik gebruik maak van een loss GPS receiver met 5Hz.
The latest Qstarz BT-Q818X has a 5Hz setting within the On/Off switch.
De meeste GSM's met interne GPS hebben volgens mij 1Hz en zijn daardoor minder nauwkeurig. Misschien heeft dat meegespeeld. Inderdaad Hi/Lo speed op 20m/s zetten.
Ook ik heb in de regen en zware bewolking wat missers gehad, maar ben tevreden.
Je kunt van je ronden zelfs een filmpje maken van een zelf in te richten dasboard. Dit kun je vervolgens weer over je onboard beelden leggen en je snelheid en positie op het circuit zijn in beeld.
Hoe maak je dat filmpje dan??
Hoe maak je dat filmpje dan??