Intruder topic (deeltje II)

Ik heb de onderdeel nummers even opgezocht van onze Intruder 800. De binnenpoten hebben hetzelfde onderdeelnummer als de poten van de 600 en de 750.
De carburateurs zijn anders, de 700/750 heeft 34mm carburateurs, de 800 heeft 36mm.

Heb je emotionele binding met deze motor? Wij hebben er 1 die ook niet perfect is, maar van het zomer wel gewoon gereden heeft. Die motor wordt eigenlijk nooit meer gereden en mag er zo langzaam aan wel eens uit.
 
Ik heb de onderdeel nummers even opgezocht van onze Intruder 800. De binnenpoten hebben hetzelfde onderdeelnummer als de poten van de 600 en de 750.
De carburateurs zijn anders, de 700/750 heeft 34mm carburateurs, de 800 heeft 36mm.

Heb je emotionele binding met deze motor? Wij hebben er 1 die ook niet perfect is, maar van het zomer wel gewoon gereden heeft. Die motor wordt eigenlijk nooit meer gereden en mag er zo langzaam aan wel eens uit.
bedankt en nee er is geen emotionele binding met deze vs, sterker nog, nu hij uit elkaar ligt twijfel ik of het wel een goede basis is, want echt alles is in verregaande staat van ontbinding.
 
Sinterklaas is langs geweest *D

Highway steppies voor de 1400. En voor een schappelijk prijsje een set carbs op de kop weten te tikken.

Ik had van de zomer (paar berichten terug) probleem dat de vlotter ophanging van de achterste carb was afgebroken, wat de garage weer gelijmd heeft. Heb deze set gekocht, aangezien het natuurlijk maar de vraag is hoe lang dat goed blijft gaan met die reparatie (volgens de monteur zag het er ook uit alsof het al eens eerder verlijmd was).
Wat zouden jullie doen, preventief carb vervangen? Of op de plank laten liggen tot hij weer kuren begint te vertonen? Hij is nu namelijk wel perfect afgesteld, en dat moet dan natuurlijk weer opnieuw als ik hem nu ga vervangen...
Ik ga sowieso eens beginnen met ze te reinigen. Nooit gedaan, dus dat wordt een leuk leer projectje.

IMG_20231204_121912_982.jpg
 
Zolang het goed werkt zou ik er gewoon van afblijven,de andere set klaarmaken en klaarleggen voor het geval, kan je je beter voorbereiden voor de klus, niet alleen het sleutelwerk maar mss ook al wat spullen bij elkaar rapen die dan gelijk meegenomen kunnen worden
 
Even een intruder vraagje: zijn de achterwielen van een vs700 gelijk aan de vs800? Ik zoek een net achterwiel, maar de netste die ik kan vinden is van een 700, geen idee of die gelijk zijn aan mijn 800, zo op het oog/foto wel, maar dat zegt niet alles he?
 
Hey mensen,

Ik heb pas een verbouwde Intruder VL 1500 uit 1999 gekocht met onder andere een breed achterwiel en ik vroeg mij af welke bandenspanning ik hier moet gebruiken.
Er ligt een Metzeler ME 888 Marathon Ultra 240/50 R16 84V onder.
Moet ik nou nog steeds de door de fabrikant voorgeschreven bandenspanning van 2,5 Bar (achter solo) aanhouden of zou het hier anders moeten ?
Iemand hier ervaring mee ?

 

Bijlagen

  • 1000006294.jpg
    1000006294.jpg
    436 KB · Weergaven: 0
Vraagje... Is dit de juiste forum locatie als je een Suzuki Boulevard hebt? Is toch de spirituele opvolger van de Intruder?

AP1GczMSTMyN2L10lQzQHVDWufQ8cpxcJF6ZkuwxSwvYviItRD84PtPf0jwyi2u_ANKfIwgi0CLYJfR9ik5iUgQqRgm8os231WNsVyqWOtrsdrHbGDbamg4nrZvpfoe6Mmkdyj5Vv-E10_VcfPIquqVJjrVE5w=w1631-h1223-s-no
Yep, de boulevard is in feite een rebranding van de intruder line-up. Van wikipedia:
For the 2005 model year Suzuki decided to re-launch all their cruisers with the “Boulevard” name in an effort to make the name less off-putting to conservative American cruiser buyers. The slender, sporty VS Intruder 800 and VS1400 Intruder became the “Boulevard S50” and “Boulevard S83” respectively, their cubic centimeter names being replaced with the engine displacement in cubic inches.
In europa hebben ze de intruder naam nog wat langer aangehouden geloof ik. Hier zijn de VS#### modellen volgens mij altijd intruders gebleven, en pas de daarop volgende generaties zijn boulevards geworden (en volgens mij dat ook niet helemaal consequent).

Ziet er netjes uit! :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan