Intermot 2024

Barbabart

t is altijd motorweer, niet altijd een 4 seasonpak
Lid geworden
11 dec 2013
Berichten
547
Waarderingsscore
654
Locatie
Budel (regio Eindhoven/Weert)
5-8 december de op 1 na grootste motorbeurs ter wereld (na eicma Milaan).

In Keulen, voor de zuidoostelijke Nederlanders ongeveer even ver als motorbeurs Utrecht.

Wie heeft ervaring, of interesse?
Ben me aan het oriënteren, lijkt me veel interessanter dan Utrecht?Motorcycle fair in Cologne
 
Dus wat je eigenlijk zegt is dat je nog wel een nieuw rondje wilt maken?:)
Als ik het goed begrijp zijn motoren vrijgesteld van alle milieuzone-gemekker, dus kun je nog steeds lekker met de tweetakt in 2024?
 
Laatst bewerkt:
Dus wat je eigenlijk zegt is dat je nog wel een rondje wilt maken?:)
Als ik het goed begrijp zijn motoren vrijgesteld van alle milieuzone-terreur, dus kun je lekker met de tweetakt in 2024?
Nee joh, dat geslenter tussen al die BMW's en KTM's... :+
En die 350 is na het opknappen nog een keer vastgelopen en toen was ik er klaar mee en kocht een RD500, die helaas ook weggedaan;(
Momenteel zit ik even tussen twee motoren maar de volgende zal zeker niet op die beurs staan te showen dus zie geen reden om te gaan ;)
 
Ik heb net tickets gekocht
Nog parkeertips?
we gaan met de auto. Koukleum hier naast me wil niet met de motor
 
Ik ben er een paar maal geweest,laatste keer voor corona in 2018.
Er zijn om de beurs in Keulen overal parkeerplaatsen en vandaar lopen pendelbussen naar de beurs en die waren toen gratis.

 
Ik heb net tickets gekocht
Nog parkeertips?
we gaan met de auto. Koukleum hier naast me wil niet met de motor
Mijn maat heeft ze besteld, en er zat een beschrijving bij de tickerts/op de website om vlakbij te parkeren en het laatste stukje met OV te doen begreep ik?
 
Ik denk dat ik ook ga.
Waarschijnlijk met de motor:]
Parkeren zal dan ook een stuk gemakkelijker zijn

Een jaar of 7 geleden geweest.
Degradeerd utrecht tot amateuristisch geheel.
 
Degradeerd utrecht tot amateuristisch geheel.
Ik ben heel benieuwd, alle seinen staan op groen wat mij betreft.
Iedereen is al zo vaak naar de motorbeurs utrecht geweest, maar zelfs door de motorrijders die ik ken in mijn regio zuidoost NL is INTERMOT nog nauwelijks bezocht.

Ik ben er op donderdag. Bewust een doordeweekse dag vrijgemaakt, zodat het niet te druk is.
 
Ik ben heel benieuwd, alle seinen staan op groen wat mij betreft.
Iedereen is al zo vaak naar de motorbeurs utrecht geweest, maar zelfs door de motorrijders die ik ken in mijn regio zuidoost NL is INTERMOT nog nauwelijks bezocht.

Ik ben er op donderdag. Bewust een doordeweekse dag vrijgemaakt, zodat het niet te druk is.
Kan alle dagen,pensioen.
Alleen zondag niet.
Koop het liefst een ticket aan de kassa of op het laatste moment ,online.
Ik moet er nog veel foto's van hebben.
Maar geloof me : een stuk proffesioneler en sjieker.👌
 
Ik lees dat er maar 2 hallen in gebruik zijn dit jaar. Is dat normaal? Of zijn die hallen vele malen groter dan in Utrecht?
Kan iemand mij daar meer over vertellen toevallig? Vind 20 euro entree best veel geld als ik met een paar uurtjes weer uitgekeken ben.
 
Ik lees dat er maar 2 hallen in gebruik zijn dit jaar. Is dat normaal? Of zijn die hallen vele malen groter dan in Utrecht?
Kan iemand mij daar meer over vertellen toevallig? Vind 20 euro entree best veel geld als ik met een paar uurtjes weer uitgekeken ben.
Ik ga morgen sowieso. Aan het eind van de dag streef ik er naar om een korte terugkoppeling te geven, als vergelijking met motorbeurs Utrecht.
De mensen die vrijdag of in het weekend willen gaan kunnen daar hun voordeel mee doen.
 
Ik ben heel benieuwd hoe het is bevallen en of je je er een beetje hebt kunnen vermaken.
 
Korte samenvatting van vandaag:
Er zijn 2 hallen van de messe in gebruik.
De grote (vooral japanse) merken zijn prima vertegenwoordigd. Er was veel personeel en weinig bezoek, dus iets vragen is makkelijk.

Ducati had een presentatie om 11 u van de nieuwe modellen met veel show en toelichting.

Er waren ook een heleboel Chinese elektrische scooter merken en stepjes /quads/trikes/ebikes.
Daarnaast waren er veel toeleveranciers uit Azië van plastic kuipdelen elektrische onderdelen, remhendels enzo.
Dat trekt de gemiddelde motorrijder niet echt denk ik,


Er zijn nauwelijks verkopers van accesoires/poetsspulletjes en dergelijke.
ACF-50 had een demo stand, een product wat me al langer interesseert.
Die deelden alleen proefflesjes uit, maar je kon er niet eens een spuitbus kopen.
Louis had een stand waar je alleen een tasje kon krijgen met een code. Die kon je scannen en dan kon je 200 euro shoptegoed winnen. Er was verder helemaal niks te koop van deze enorme Duitse motorspullen-winkel.
Dat was een beetje jammer, ik kocht op de beurs in Utrecht altijd wel iets.

Een aantal raceteams had hun motoren tentoongesteld, en een aantal raceklassementen werden vertegenwoordigd. (enduro... tweetaktracers enzo).
De BVDM had ook een grote informatiestand, interessante organisatie.

In totaal hebben we er een uurtje of 4 aan besteed, daarna een brotchen mit wurst gekocht en weer terug naar NL vertrokken.
Ik had er best hoge verwachtingen van, maar dit is echt veel minder beurs dan motorbeurs utrecht 2020 (mijn laatste beursbezoek).








EE
 
De Intermot (en zijn voorganger IFMA) is nooit een beurs geweest zoals Utrecht die gericht is op verkoop.
Fabrikanten laten er zien wat ze maken,niet alleen motoren maar ook onderdelen en kleding.
Vroeger stonden echt bijna alle fabrikanten er,ook de kleinere merken en had je echt een dag nodig om rond te geraken.
Maar die tijd is al even voorbij.
Utrecht is altijd echt een verkoopsbeurs geweest,in het begin stonden er zelfs geen fabrikanten met nieuwe motoren.
 
Korte samenvatting van vandaag:
Er zijn 2 hallen van de messe in gebruik.
De grote (vooral japanse) merken zijn prima vertegenwoordigd. Er was veel personeel en weinig bezoek, dus iets vragen is makkelijk.

Ducati had een presentatie om 11 u van de nieuwe modellen met veel show en toelichting.

Er waren ook een heleboel Chinese elektrische scooter merken en stepjes /quads/trikes/ebikes.
Daarnaast waren er veel toeleveranciers uit Azië van plastic kuipdelen elektrische onderdelen, remhendels enzo.
Dat trekt de gemiddelde motorrijder niet echt denk ik,


Er zijn nauwelijks verkopers van accesoires/poetsspulletjes en dergelijke.
ACF-50 had een demo stand, een product wat me al langer interesseert.
Die deelden alleen proefflesjes uit, maar je kon er niet eens een spuitbus kopen.
Louis had een stand waar je alleen een tasje kon krijgen met een code. Die kon je scannen en dan kon je 200 euro shoptegoed winnen. Er was verder helemaal niks te koop van deze enorme Duitse motorspullen-winkel.
Dat was een beetje jammer, ik kocht op de beurs in Utrecht altijd wel iets.

Een aantal raceteams had hun motoren tentoongesteld, en een aantal raceklassementen werden vertegenwoordigd. (enduro... tweetaktracers enzo).
De BVDM had ook een grote informatiestand, interessante organisatie.

In totaal hebben we er een uurtje of 4 aan besteed, daarna een brotchen mit wurst gekocht en weer terug naar NL vertrokken.
Ik had er best hoge verwachtingen van, maar dit is echt veel minder beurs dan motorbeurs utrecht 2020 (mijn laatste beursbezoek).








EE

Dat is de reden dat ik ga : indrukken, inspiratie op doen en informatie/innovatie.
Tevens mag ik ook graag naar spullen en motoren van onze chinese vrinden kijken🤓
Spulletjes kopen hoef ik niks op het moment 💁‍♂️

Ik ga morgen:]
 
Ik lees dat er maar 2 hallen in gebruik zijn dit jaar. Is dat normaal? Of zijn die hallen vele malen groter dan in Utrecht?
Kan iemand mij daar meer over vertellen toevallig? Vind 20 euro entree best veel geld als ik met een paar uurtjes weer uitgekeken ben.
Ik ben er drie maal geweest,voor de laatste keer voor corona .
Toen had je de hele dag nodig en had je nog niet alles gezien ,het was toen groter dan Utrecht .
 
Dat is de reden dat ik ga : indrukken, inspiratie op doen en informatie/innovatie.
Tevens mag ik ook graag naar spullen en motoren van onze chinese vrinden kijken🤓
Spulletjes kopen hoef ik niks op het moment 💁‍♂️

Ik ga morgen:]
Hoi Downsider, voor jouw perspectief is het een betere beurs denk ik.
Ik ben er drie maal geweest,voor de laatste keer voor corona .
Toen had je de hele dag nodig en had je nog niet alles gezien ,het was toen groter dan Utrecht .
Dan is het recent dus door lockdowns en dergelijke verandert denk ik. Jammer hoor.
 
Het getrek in die kledingbakken in Utrecht kon je hier écht niet mee vergelijken, Utrecht was de 'outlet' van handelaartjes, dealers keken op IFMA of EICMA naar wat ze konden bestellen en wat de fabrikanten aan nieuwe noviteiten hadden.

Vroeger heette de intermot inderdaad IFMA (wat @Lucasfalt al aangeeft), en was het een 2 jaarlijkse beurs. Om en om het jaar gehouden met EICMA in Milaan, om veelal de primeurs van de fabrikanten centraal in Europa tentoon te stellen voor het volgende jaar... In die dagen (mid jaren '90) liep ik er met m'n ouders minimaal 2 dagen op de zgn. 'dealerdagen', om de noviteiten van het komende jaar te aanschouwen, waren het 10 hallen (of meer soms) en stond alles op gebied van 2wieler mobiliteit er (fietsen, bromfietsen, motoren, accessoires, kleding e.d.).. Toen zelfs als jonge puber nog Kevin Schwantz letterlijk tegen het lijf gelopen, liep daar zelfs nog incognito rond..

Helaas is de realiteit echter nu anders en is het jammer dat het zo gedecimeerd is, zo te lezen.. Wou er vandaag wel naar toe, maar helaas last minute werkafspraken vandaag en morgen, anders was de 300 km enkele reis het (wel) waard geweest, qua primeurs..
 
Korte samenvatting van vandaag:
Er zijn 2 hallen van de messe in gebruik.
De grote (vooral japanse) merken zijn prima vertegenwoordigd. Er was veel personeel en weinig bezoek, dus iets vragen is makkelijk.

Ducati had een presentatie om 11 u van de nieuwe modellen met veel show en toelichting.

Er waren ook een heleboel Chinese elektrische scooter merken en stepjes /quads/trikes/ebikes.
Daarnaast waren er veel toeleveranciers uit Azië van plastic kuipdelen elektrische onderdelen, remhendels enzo.
Dat trekt de gemiddelde motorrijder niet echt denk ik,


Er zijn nauwelijks verkopers van accesoires/poetsspulletjes en dergelijke.
ACF-50 had een demo stand, een product wat me al langer interesseert.
Die deelden alleen proefflesjes uit, maar je kon er niet eens een spuitbus kopen.
Louis had een stand waar je alleen een tasje kon krijgen met een code. Die kon je scannen en dan kon je 200 euro shoptegoed winnen. Er was verder helemaal niks te koop van deze enorme Duitse motorspullen-winkel.
Dat was een beetje jammer, ik kocht op de beurs in Utrecht altijd wel iets.

Een aantal raceteams had hun motoren tentoongesteld, en een aantal raceklassementen werden vertegenwoordigd. (enduro... tweetaktracers enzo).
De BVDM had ook een grote informatiestand, interessante organisatie.

In totaal hebben we er een uurtje of 4 aan besteed, daarna een brotchen mit wurst gekocht en weer terug naar NL vertrokken.
Ik had er best hoge verwachtingen van, maar dit is echt veel minder beurs dan motorbeurs utrecht 2020 (mijn laatste beursbezoek).








EE
Bedankt voor de samenvatting. Hopelijk heb je je toch goed vermaakt, ondanks dat het wat tegenviel.
1 vraagje nog: er staan geen dealers/motorzaken met occasion's?
 
Korte samenvatting van vandaag:
Er zijn 2 hallen van de messe in gebruik.
De grote (vooral japanse) merken zijn prima vertegenwoordigd. Er was veel personeel en weinig bezoek, dus iets vragen is makkelijk.

Ducati had een presentatie om 11 u van de nieuwe modellen met veel show en toelichting.

Er waren ook een heleboel Chinese elektrische scooter merken en stepjes /quads/trikes/ebikes.
Daarnaast waren er veel toeleveranciers uit Azië van plastic kuipdelen elektrische onderdelen, remhendels enzo.
Dat trekt de gemiddelde motorrijder niet echt denk ik,


Er zijn nauwelijks verkopers van accesoires/poetsspulletjes en dergelijke.
ACF-50 had een demo stand, een product wat me al langer interesseert.
Die deelden alleen proefflesjes uit, maar je kon er niet eens een spuitbus kopen.
Louis had een stand waar je alleen een tasje kon krijgen met een code. Die kon je scannen en dan kon je 200 euro shoptegoed winnen. Er was verder helemaal niks te koop van deze enorme Duitse motorspullen-winkel.
Dat was een beetje jammer, ik kocht op de beurs in Utrecht altijd wel iets.

Een aantal raceteams had hun motoren tentoongesteld, en een aantal raceklassementen werden vertegenwoordigd. (enduro... tweetaktracers enzo).
De BVDM had ook een grote informatiestand, interessante organisatie.

In totaal hebben we er een uurtje of 4 aan besteed, daarna een brotchen mit wurst gekocht en weer terug naar NL vertrokken.
Ik had er best hoge verwachtingen van, maar dit is echt veel minder beurs dan motorbeurs utrecht 2020 (mijn laatste beursbezoek).








EE
Flinke reis voor 4 uur rondkijken :/. Ik ben in een ver verleden met een aantal motormaatjes naar Keulen geweest, en toen was een hele dag nog te kort.

Indertijd was er om het jaar ook een grote motorshow in Parijs; daar was je ook wel een dag zoet mee om alles te zien :Y.
 
Utrecht is altijd echt een verkoopsbeurs geweest,in het begin stonden er zelfs geen fabrikanten met nieuwe motoren.
Inderdaad. Ik ging vroeger altijd met veel plezier naar de Motorrai, gewoon een mooie gelegenheid om op één moment en één plaats te zien wat alle merken dat jaar aan nieuwe modellen brachten.
Totdat ik tot mijn eigen verbazing in de krant las dat ik de Motorrai maar niks vond “omdat er te weinig aktie en activiteit was”. Dus het jaar daarop naar “Utrecht”, waar een hoop dealers stonden met tweedehands spul waar ze van af moesten, en allerlei bakken met zonnebrillen en handschoenen, dat bleek die “actie en activiteit” te moeten zijn.

Dit jaar voor het eerst sinds een jaar of twintig weer eens naar de beurs Utrecht geweest, viel me niet tegen.
 
Bedankt voor de samenvatting. Hopelijk heb je je toch goed vermaakt, ondanks dat het wat tegenviel.
1 vraagje nog: er staan geen dealers/motorzaken met occasion's?
Motorzaken met occasions zul je daar niet aantreffen,je kunt het een beetje vergelijken met de vroegere motorrai,alleen nieuw
 
We have arrived

Veel regen ☔ gehad

IMG-20241206-WA0000.webp
 
Terug
Bovenaan Onderaan