Interesse in motor FM/DAB radio

wil je FM/DAB radio?

  • ja, goed idee

    Stemmen: 3 27,3%
  • nee, uperhaupt niet

    Stemmen: 9 81,8%

  • Totaal aantal stemmers
    11

BMW-XR

Die hard MF'er
12 sep 2016
930
543
Is iemand geinterreseerd in een kleine, verwijderbare, goede FM/DAB radio voor op de motor? Ik denk twee bedrijven te contacteren, maar een indicatie van interesse zou leuk zijn. En ik denk aan Kickstarter als systeem voor succes. Ik weet dat er velen zijn die liever het geluid van de motor horen, maar mijn humeur zakt als een baksteen als er geen (echte) bochten zijn. Prijs indicatie heb ik niet, maar denk dat er rond de € 100-150 veel te realizeren is

Waar ik aan denk
- verwijderbare unit (diefstal) met eigen antenne, of antenne schroef aansluiting
- één grote draaiknop
- FM en DAB, geen MP3
- geen accu, gewoon 5V USB ansluiting
- geen luidspreker
- bluetooth zender

zoiets maar kleiner. Deze is 16cm breed, en heeft al teveel knoppen vanwege MP3. Is ook groot vanwege ingebouwde versterkers. Kunt ook kubus denken: groot scherm, draaiknop en andere op zijkanten
image.png (fusion marine RA 55)

Ik denk aan Perfectpro (nederlands bedrijf, doen pocket spatwater dichte werf radios) als eerste.
 
Die radio is eigenlijk al alles wat je opnoemt, alleen die versterker zit in de weg...

fusion_ms-ra55_zijkant_x_bootradio.jpg
 
Gebruik mijn iPhone als radio, werkt gewoon
Heb wel eens een dab radiootje gebruikt maar dan had ik meer geen bereik als wel
Kan nu misschien verbetert zijn
Voor de geluidskwaliteit hoef je het niet te doen denk ik
 
Die radio is eigenlijk al alles wat je opnoemt, alleen die versterker zit in de weg...

Niet echt, de kabelboom is enorm en alleen b/t ontvangst

Gebruik mijn iPhone als radio, werkt gewoon
Heb wel eens een dab radiootje gebruikt maar dan had ik meer geen bereik als wel
Kan nu misschien verbetert zijn
Voor de geluidskwaliteit hoef je het niet te doen denk ik
In mijn ervaring werkt iphone ook niet goed. Moet gewoon gokken op een station(buitenland) , en als je dat niet leuk vind dan stoppen en zoeken. En vreet iphone batterij
 
Heb er ook al een tijdje naar zitten kijken..
Gewoon een kleine DAB+ radio die te monteren is op het stuur die direct stroom krijgt van de motor.

Wat zou ik graag zien?
- Een antenne aansluiting voor goed bereik.
- Volumeregeling met een knop (draaiknop)
- 3.5mm uit voor rechtstreeks verbinden met de helm.
- Helder schermpje met informatie

Heb al zelf zitten kijken naar opties.. kwam op dit terecht
Tiny Audio C11 DAB receiver inbouw tuner incl antenne | PDAplus
en
SiriusXM™ onyX EZR Motorcycle Bundle
Wel jammer dat beiden niet standaard waterdicht zijn.. of echt voor de motor gemaakt zijn.
 
Dit radiootje zou bijna ideaal zijn Met b/t zender. Maar niet iedereen tevreden. Ik denk dat een goede antenne, en interne antenne aansluiting van belang is.
 
Heb er ook al een tijdje naar zitten kijken..
Gewoon een kleine DAB+ radio die te monteren is op het stuur die direct stroom krijgt van de motor.

Wat zou ik graag zien?
- Een antenne aansluiting voor goed bereik.
- Volumeregeling met een knop (draaiknop)
- 3.5mm uit voor rechtstreeks verbinden met de helm.
- Helder schermpje met informatie

Heb al zelf zitten kijken naar opties.. kwam op dit terecht
Tiny Audio C11 DAB receiver inbouw tuner incl antenne | PDAplus
en
SiriusXM™ onyX EZR Motorcycle Bundle
Wel jammer dat beiden niet standaard waterdicht zijn.. of echt voor de motor gemaakt zijn.
Die SiriusXM is een sateliet radio.
Daar heb je in Europa niet zo veel aan.
In de USA werkt het perfect door het hele land .
SiriusXM
 
Heb er ook al over nagedacht om zelf een goedkope DAB+ radio uit elkaar te schroeven en zelf iets te maken..
Gewoon in een nieuwe behuizing, met antenneaansluiting etc.. eventueel een ram-mount bal aan de achterkant voor montage op de motor.

Dit lijkt me mooi werken.. not sure of je je headset kan verbinden via bluetooth, via 3.5mm iig wel.
FirstE Car DAB/DAB+ Radio Portable Bluetooth FM: Amazon.co.uk: Electronics

61sd-tCsf0L._SL1000_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb er ook al over nagedacht om zelf een goedkope DAB+ radio uit elkaar te schroeven en zelf iets te maken..

Ik heb deze gekocht voor €23 inclusief shipping met m'n €3 eerste aankoop korting. Is dus alléén DAB, en zendt via FM naar de radio in mi'n b/t setje. Komt met raam plak antenne met versterker.
Net ontvangen in de brievenbus, getest, en het werkt terwiil de verpakking echt minimaal was. Plastic zakje, niet eens bubblewrap, Pakt onmiddelijk 18 DAB zenders op, die allemaal werken, met een antenne die plat ligt, en zonder de versterker 'ground' aansluiting. Dit weekend gaat de zaag erin, even zien of ik er een mini DIN plug (BMW) in kan lijmen, of een voeding solderen

US $25.7 8% OFF|2018 new Car DAB Radio Cigarette Lighter Interface Car DAB Receiver FM Launcher Car Charger Digital Radio-in GPS Receiver & Antenna from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

werkt mischien beter op de motor dan de auto omdat er geen metalen dak tussen de zender en antenne zit?

Ook supervriendelijk advies van Perfectpro (nederlands bedrijf, werfradios) gekregen, was eigenlijk van plan om hun "pocket" radiootje te kopen met een b/t zendertje op de uitgang: Een 'automotive' systeem heeft een antenne systeeem dat konstant naar een betere frequentie zoekt. Andere radio's niet, en verliezen de zender snel. Echte test in twee weken, een weekje motorijden over de grenzen.
 
Ik heb ook eens met het idee gespeeld een radio op mijn Pan en die kan ik kwijt in één van mijn kuipvakjes .
Zelfs met een afstandsbediening op het stuur.
Allemaal heel mooi en praktisch.
Uiteindelijk niet gedaan omdat ik niet constant reclame in mijn oor wil en al zeker niet het gezever van die dj's die zich toch o zo grappig en belangrijk vinden .
 
Ik vind dat reklame reuze meevalt. Vind de variatie van radio leuker i.p.v de 1000+ mp3's op een kaartje. Vindt ook nieuws leuk, en ik spreek 4 talen, dus zeker in buitenland heb ik liever radio dan mijn mp3'tjs.
Ik heb ook lichte tinnitus, met mijn oordopjes wordt het erg stil, en de tinnitus dus kl*ten. Achtergrond muziek en info is wat ik waardeer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan