Integraalhelmbos

Inderdaad, een helm vormt zich toch een beetje naar je hoofd. Als hij dus door iemand anders is gedragen, zal hij jou nooit meer perfect passen.
Daarnaast; iemand kan wel zeggen dat hij nooit gevallen is, maar dat weet je niet...

De prijs van een nieuwe helm zegt overigens weinig over de veiligheid. check maar eens op Sharp, dan zie je dat relatief goedkope helmen het soms veel beter doen dan knoeterdure.
Voor 150-350 euro kan je prima een integraalhelm scoren, ook met met pinlock en zonnevizier. Neem bijv. de AGV K-3, die heeft alles wat je wilt, + uitneembare voering en scoort op Sharp een indrukwekkende 4 sterren op veiligheid. En zit beneden de 200 euro. Ik heb overigens geen ervaring met deze helm dus ik kan niets zinnigs over de kwaliteit zeggen.

Wat veel belangrijker is voor de veiligheid, is de pasvorm. Hij moet echt perfect om je hoofd passen. Bestel dus niet zomaar een mooie helm van internet, maar ga passen. En vraag advies bij dat passen.

Verder betekent een goedkope helm dat er is bezuinigd op comfort. Wat je met dagelijks gebruik echt wil, is een voering die eruit gehaald kan worden om te wassen.
Een belangrijk item wat geld kost, is de vorm. Een ronde helm maken is wat goedkoper maar past lang niet iedereen. Daarnaast weegt mee hoeveel maten buitenschaal gebruikt zijn. Als er maar 1 of 2 maten buitenschaal zijn, zijn de binnenmaten volledig gemaakt met de binnenschaal. En heb je met een grote hoofdmaat een relatief dunne binnenschaal en zit je met een klein hoofd meteen met een waterhoofdmodel helm. Verder kan de kwaliteit van de voering te wensen overlaten of bijv gaat het zonneviziermechaniek snel kapot. Of de ventilatie laat te wensen over.