Jooks
Die hard MF'er
Onlangs heb ik voor mijn motorfiets een 2e motorblok gekocht, omdat ik graag onderdelen in reserve heb liggen (en ik kon die 2e goedkoop kopen).
Bij demontage van het reservemotorblok viel mij op dat er een klein verschil zit in de cilinderkoppen van beide motoren. Als je in het inlaatkanaal kijkt, dan zie je beide inlaatkleppen zitten, en tussen de kleppen bevind zich dat tussenstukje. Bij de originele cilinderkop loopt dit schot tot 2cm voor de aansluitflens voor de carb (tussenstukje is ongeveer 7cm lang) , bij de reservekop is dat tussenstuk maar een 3 cm lang.
Nu mijn vraag; waarvoor dient dat verlengde tussenstuk? En gaat het verschil maken als ik de cilinderkop met het korte schot monteer?
Bij demontage van het reservemotorblok viel mij op dat er een klein verschil zit in de cilinderkoppen van beide motoren. Als je in het inlaatkanaal kijkt, dan zie je beide inlaatkleppen zitten, en tussen de kleppen bevind zich dat tussenstukje. Bij de originele cilinderkop loopt dit schot tot 2cm voor de aansluitflens voor de carb (tussenstukje is ongeveer 7cm lang) , bij de reservekop is dat tussenstuk maar een 3 cm lang.
Nu mijn vraag; waarvoor dient dat verlengde tussenstuk? En gaat het verschil maken als ik de cilinderkop met het korte schot monteer?