Inlaatkanaalvraagje

Jooks

Die hard MF'er
26 okt 2002
541
1
Heist-op-den-Berg (België)
Facebook
Onlangs heb ik voor mijn motorfiets een 2e motorblok gekocht, omdat ik graag onderdelen in reserve heb liggen (en ik kon die 2e goedkoop kopen).
Bij demontage van het reservemotorblok viel mij op dat er een klein verschil zit in de cilinderkoppen van beide motoren. Als je in het inlaatkanaal kijkt, dan zie je beide inlaatkleppen zitten, en tussen de kleppen bevind zich dat tussenstukje. Bij de originele cilinderkop loopt dit schot tot 2cm voor de aansluitflens voor de carb (tussenstukje is ongeveer 7cm lang) , bij de reservekop is dat tussenstuk maar een 3 cm lang.
Nu mijn vraag; waarvoor dient dat verlengde tussenstuk? En gaat het verschil maken als ik de cilinderkop met het korte schot monteer? :?
 
effe wat plaatjes posten;
de originele cilinderkop

full
 
Je eigen vinding is de juiste: er is gepoogd de kop te flowen.
Dit schotje heeft blijkbaar een nadelige werking op de juiste doorstroming van het benzine-luchtmengsel.
Laat ik er wel meteen bij zeggen dat dit geen "dremel"-werkje is, maar werk voor de prof met een flowbank.... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan