info mbt 2 voorvorken

rzwanink

I need Vitamin Sea
5 jun 2010
5.654
4.852
Ik heb in mijn Yamaha vmax een USD voorvork van een Suzuki Gsx 750 vork uit 1994.
Nu lekken mijn keerringen en wil deze gaan vervangen.

Ik zou graag willen weten welke olie en hoeveel er in deze vork moet????


Dan heeft een maat van me een USD van een Kawasaki 750 zxr voorvork uit 1996 in zijn motor.
Hij wil die ook aanpakken en zou ook graag willen weten wat hier in moet?

Alvast erg bedankt!!!
 
GSX-R750 W: olie 7,5 en luchtkamer 100 mm
laatste ZXR 750: olie SAE 5 en luchtkamer 130 mm
1996 was toch al de ZX-7R uitgekomen? Olie 10 en lk 105 mm

Gegevens komen van een fabrikant van progressieve vorkveren, kan zijn dat het bij andere veren een andere olie en/of luchtkamer nog wat beter werkt. Maar enig experimenteren kan sowieso geen kwaad omdat de vork ook niet meer in de originele motor zit.

Heb je in elk geval een uitgangspunt, iets dikkere olie zorgt voor meer demping, bij een kleinere luchtkamer draagt de luchtdruk in de vork eerder bij aan het dragen van de motor. Aangezien genoemde luchtkamers al redelijk klein zijn zou ik daar niets vanaf halen, de vork moet nog wel kunnen inveren. Luchtkamer gemeten met vork INgeschoven en zonder veer.
 
Kijk hier kunnen we wat mee. Is het laatste model zxr wat hij heeft. Zal wel een 95er zijn dsn. Allebij zijn voorzien van WP veren. En idd zal experimenteren geen kwaad kunnen ivm dat ze in een andere motor zitten.

Alleen is dit bij mij iets lastiger omdat de USD is verlengd en er een extra dikke mantel omheen om er fatlegs van te maken. Als ik dan iedere x die mantel e.d. moet demonteren... monteren.... enz enz.

Maar ga het doen met jou specificaties en dan zal het vast wel goed komen

Thanx
 
Terug
Bovenaan Onderaan