Inbeslagname motor door marechaussee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo te lezen nemen ze er in ieder geval genoeg tijd voor om het goed te onderzoeken. Dat is eigenlijk goed nieuws. Meestal hoor je dat ze juist weinig doen bij diefstal. En dan is de eigenaar ook niet blij. Kortom wanneer doet iedereen het nu goed. Vervelend dat je een onbekende tijd zonder motor moet doen. Al is natuurlijk wel een aanleiding geweest om je motor nader te bekijken.
 
Na inbeslagname maakt de hulpofficier van justitie een beslissing wat er met het goed moet gebeuren. Daarbij kan het aan het bureau gehouden worden voor nader onderzoek, of naar een andere instantie gaan voor nader onderzoek. Er zijn geen eisen hoe lang daar voor staat. De eerste beslissing kan rustig al een maand zijn, of drie. Het mag enkel niet langer duren dan noodzakelijk.

Voor technisch onderzoek hoeft een voertuig niet eens in beslag genomen worden maar mag ook gewoon uit het verkeer gehaald worden (artikel 160 lid 4 WVW). Ook daar is geen harde richtlijn hoe lang dit mag duren, maar over het algemeen wordt er na drie dagen alsnog over gegaan tot beslag als het langer duurt.


Kijk, duidelijk, dan is het of anders geworden , of ik ben toen verkeerd voorgelicht.

Bij mij zijn 2x spullen in beslag genomen, 2x binnen een week reactie/uitslag/besluit
1x reguliere politie, 1x door de KMAR.

( niet echt een punt van discussie , waarom.. kan ze niet eens echt ongelijk geven )
Dat er moeite word gestopt in het terugvinden/opsporen van gestolen materiaal
vind ik alleen maar goed.
En zeker in die tijd had ik m'n kop niet echt mee zeg maar :+

1x netjes terug gekregen , kon het dezelfde dag nog ophalen inclusief een bak koffie.
De andere keer... ik wacht nog steeds zeg maar..


Allebei in een week tijd, combineer dat met de mij vertelde termijn van 10 dagen..
 
Als ze voor ruim 1500 euro aan materiaal tijdens een in beslag name van je "lvt'en" word je
wel wat fel op een bepaalde groep ja.
Toch knap, 1 ruimte, 1 buro, vol met kmar.. en nog verdwijnen.

Snel ook , binnen een week beslissing tot teruggave , en toen was het al verdwenen.
Dus, ja, bij elke vermelding van in beslag name, en KMAR gaan bij mij de haren overeind.
Die fototoestellen mogen ze inmiddels houden, maar wil graag wel de foto's terug..
Ooit.. nog eens..



Zo het mij verteld is : ( termijn )

Met 10 werkdagen moet een beslissing zijn genomen genomen door een officier van justitie(???)
of iets moet worden -> terug gegeven, OF langer worden vast gehouden.
Maar "stilzwijgend" vasthouden tot het schikt of vergeten is, behoord niet tot de opties.

Zo , is het mij verteld door een collega van jou.

Dus het mág wel langer, maar dan is het eerst hoger de voedingsketen in gegaan.

Als zoiets jou is overkomen dan is dat natuurlijk zwaar qud en zoiets zou gewoon niet mogen gebeuren, daar ben ik mij net zo van bewust als jij. Ik hoop dan ook dat je aangifte hebt gedaan. Maar ik neem aan dat je sowieso een schadevergoeding hebt ontvangen over de waarde van die 1500 euro.


Ik heb echt geen idee waar jij (of die collega waar je het van hebt ) die 10 dagen vandaan haalt.
"Vroeger' was er bij de invordering rijbewijs sprake van dat men binnen 10 dagen de beslissing van de officier van justitie zou vernemen, of terug of langer inhouden. Maar dan hebben we het over de invordering van het rijbewijs, niet over een in beslagname en de invordering is op grond van een andere wet als op grond waarvan deze in beslagname is gedaan.
Voor de burger is het allemaal hetzelfde, ik heb en jij neemt mee. Voor de wet heeft het echt niets met elkaar te maken, ook alle regels verlopen geheel anders.





De politie en overheid in zijn algemeen zullen ook eens moeten inzien dat ook zij zullen moeten moderniseren en innoveren.

Je kunt een onwetende burger niet wekenlang in het ongewisse laten betreffende zijn voertuig in dit geval.Elke burger is onschuldig totdat het tegendeel bewezen wordt.Wordt je voertuig in beslag genomen komt dit al over als schuldig bevonden in beginsel.Het RDW is hierin de falende factor ,gezien zij op locatie niet kunnen beschikken over de juiste expertise.Bestaan er twijfels en moet het voertuig dan alsnog mee voor nader onderzoek zorg dan als overheid voor een aftercare zorgplicht.Dan geef je BV een folder mee waar jij je schade kunt claimen mits blijkt dat je onschuldig bent.Of een APP.

Dat ik zulke praktijken vervolgens razzia's noem in een harde bewoording,leuker kan ik het niet maken.

Het gaat (nog ?) niet over weken, TS heeft zelf al meerdere malen aangegeven dat het om 10 werkdagen zou gaan.

Je begint op een overspringende langspeelplaat te lijken, kom s met wat nieuws. Liefst iets waar TS wat aan heeft.
 
Ik zou ze alvast een factuur sturen voor de gemaakte kosten van het huren van een gelijkwaardige motorfiets en de taxi-kosten vanaf de plek van inbeslagname naar huis.
En elke dag bellen s'ochtends en s'avonds.

Die factuur kun je sturen maar dat kost je meer dan je oplevert.












Topicstarter: Ik hoop dat je je KTM zsm terug krijgt :Y
( Uiteraard hoop ik dat maar voor sommigen zal ik het nog even vermelden, die houden nl niet van uitleg en zien dat gelijk alsof ik jou tegenstander zou zijn in dit proces )

Aan de andere kant.... hoe hilarisch zou het zijn als we nooit meer iets van TS horen maar overmorgen een topic word gestart over iemand die dankzij de KMAR nu zijn gestolen KTM weer terug kreeg. En dat blijkt deze KTM te zijn.
Volgens mij zouden er wat mensen dan toch eens na moeten denken over hun reacties tot nu toe ;)
Maar dat zal Willem toch nooit toegeven :+
 
Laatst bewerkt:
Een opmerking van jouw wat ik een paar dagen geleden las was een volvette ban waard :}
Volgens mij zit je nu bij de moddereters wel op het randje, maar we zullen het zien :o

Ik lig daar niet zo vreselijk wakker van ,mijn democratische menig is ook mijn overtuiging waar ik achersta.Zal mij ook nooit de mond zal laten snoeren door personen " in dit geval" geen onafhankelijkheid gezien hun werk ,moderators en hun gevolg.

Als je een beetje wereldkundig bent had je kunnen weten dat dit type gezamenlijke overheidsacties .Destijds op tv kranten etc en nog steeds fuiken en controles door journalisten ook werden benoemd ,zoals ik het benoemde.

http://justitieenveiligheid.nl/inte...e-of-razzia-met-behulp-van-de-duitse-politie/
 
Die factuur kun je sturen maar dat kost je meer dan je oplevert.












Topicstarter: Ik hoop dat je je KTM zsm terug krijgt :Y
( Uiteraard hoop ik dat maar voor sommigen zal ik het nog even vermelden, die houden nl niet van uitleg en zien dat gelijk alsof ik jou tegenstander zou zijn in dit proces )

Aan de andere kant.... hoe hilarisch zou het zijn als we nooit meer iets van TS horen maar overmorgen een topic word gestart over iemand die dankzij de KMAR nu zijn gestolen KTM weer terug kreeg. En dat blijkt deze KTM te zijn.
Volgens mij zouden er wat mensen dan toch eens na moeten denken over hun reacties tot nu toe ;)
Maar dat zal Willem toch nooit toegeven :+

Laten we voor mij hopen dat dit niet zo zal zijn. Mocht t wel zo zijn heeft de rechtmatige eigenaar een motor terug waar een hoop geld in is gestoken door mij *O*
 
Ik lig daar niet zo vreselijk wakker van ,mijn democratische menig is ook mijn overtuiging waar ik achersta.Zal mij ook nooit de mond zal laten snoeren door personen " in dit geval" geen onafhankelijkheid gezien hun werk ,moderators en hun gevolg.

Als je een beetje wereldkundig bent had je kunnen weten dat dit type gezamenlijke overheidsacties .Destijds op tv kranten etc en nog steeds fuiken en controles door journalisten ook werden benoemd ,zoals ik het benoemde.

http://justitieenveiligheid.nl/inte...e-of-razzia-met-behulp-van-de-duitse-politie/


Dit was niet wat ik bedoelde, volgens mij was het in een ander topic.
Ik wil het wel even opzoeken maar dadelijk maak ik slapende honden wakker. En het was ook niet tegen MBM, maar tegen een andere.




Edit: ohoh :$
 
Laatst bewerkt:
Mocht t wel zo zijn heeft de rechtmatige eigenaar een motor terug waar een hoop geld in is gestoken door mij *O*
Als een motor meer dan een maand geleden als gestolen is opgegeven, hoeft de eigenaar hem niet meer automatisch terug te accepteren.
Hij krijgt dan dus de keus of hij hem wil terugnemen, heb zo'n vermoeden dat na ombouw naar supermoto/terugbouw naar enduro dat niet zo snel meer gaat gebeuren.
Zal de verzekering de moeite nemen deze motor te verkopen? (aan jou zou een goeie grap zijn)
Denk eerlijk gezegd dat er iets anders gebeurt -O-
 
Laatst bewerkt:
Als een motor meer dan een maand geleden als gestolen is opgegeven, hoeft de eigenaar hem niet meer automatisch terug te accepteren.
Hij krijgt dan dus de keus of hij hem wil terugnemen, heb zo'n vermoeden dat na ombouw naar supermoto/terugbouw naar enduro dat niet zo snel meer gaat gebeuren.
Zal de verzekering de moeite nemen deze motor te verkopen? (aan jou zou een goeie grap zijn)
Denk eerlijk gezegd dat er iets anders gebeurt -O-


Dat is alleen als je motor tegen diefstal verzekerd is. Een KTM 300 zal over het algemeen niet tegen diefstal verzekerd zijn.
 
Laten we voor mij hopen dat dit niet zo zal zijn. Mocht t wel zo zijn heeft de rechtmatige eigenaar een motor terug waar een hoop geld in is gestoken door mij *O*

:+

Ik kan t wel uitleggen wat er dan zou gaan gebeuren.... maar dat is teveel typwerk zolang het nog niet aan de orde is :P

Ik verwacht nog steeds dat je straks je motor weer terug hebt, met een bekeuringkje voor het ontbreken van je knipperlichten.
En bij een volgende controle kun je aangegeven dat ze even in de computer kijken als ze je VIN niet vertrouwen :+
 
:+

Ik kan t wel uitleggen wat er dan zou gaan gebeuren.... maar dat is teveel typwerk zolang het nog niet aan de orde is :P

Ik verwacht nog steeds dat je straks je motor weer terug hebt, met een bekeuringkje voor het ontbreken van je knipperlichten.
En bij een volgende controle kun je aangegeven dat ze even in de computer kijken als ze je VIN niet vertrouwen :+

Dat lijkt me heel handig haha, niet dat dit elke controle zo gaat :P
 
Na inbeslagname maakt de hulpofficier van justitie een beslissing wat er met het goed moet gebeuren. Daarbij kan het aan het bureau gehouden worden voor nader onderzoek, of naar een andere instantie gaan voor nader onderzoek. Er zijn geen eisen hoe lang daar voor staat. De eerste beslissing kan rustig al een maand zijn, of drie. Het mag enkel niet langer duren dan noodzakelijk.

Voor technisch onderzoek hoeft een voertuig niet eens in beslag genomen worden maar mag ook gewoon uit het verkeer gehaald worden (artikel 160 lid 4 WVW). Ook daar is geen harde richtlijn hoe lang dit mag duren, maar over het algemeen wordt er na drie dagen alsnog over gegaan tot beslag als het langer duurt.


De nationale ombudsman heeft bepaald, dat bij een voertuig, dat uit het verkeer wordt genomen voor technisch onderzoek een termijn van 24 uur redelijk is en als het langer dan 3 dagen duurt, dan verdient inbeslag name de voorkeur.


Na inbeslagname kan het onderzoek iets langer duren })


2014/029: Inbeslagname van een auto die werd gebruikt bij een bedrijfsinbraak | Nationale ombudsman
 
Ik jou ook niet, bij jou komt er niets anders dan onzin uit. _O- :W

:+ _O-


On topic nu 8-)


Integrale verkeerscontrole of razzia met behulp van de Duitse politie?

http://justitieenveilighe...lp-van-de-duitse-politie/

Posted by Dupont algemene verkeerscontrole, belastingdienst, clubhuis, grondrechten, Hells Angels, Outlaw Motorcycle Gangs (OMG) .


Oct
29
2017
.


NRC.nl op 28 oktober 2017 bericht hoe in Harlingen een grote verkeerscontrole gehouden wordt bij een feest van de Hells Angels in samenwerking met Belastingdienst, Douane, Marechaussee en Duitse politieagenten.

De bedoeling is volgens de krant: ‘Tijdens de controle richt de politie zich op verkeersovertredingen en andere strafbare feiten

ETC ETC ETC
 
Laatst bewerkt:
:+ _O-


On topic nu 8-)


Integrale verkeerscontrole of razzia met behulp van de Duitse politie?

http://justitieenveilighe...lp-van-de-duitse-politie/

Posted by Dupont algemene verkeerscontrole, belastingdienst, clubhuis, grondrechten, Hells Angels, Outlaw Motorcycle Gangs (OMG) .


Oct
29
2017
.


NRC.nl op 28 oktober 2017 bericht hoe in Harlingen een grote verkeerscontrole gehouden wordt bij een feest van de Hells Angels in samenwerking met Belastingdienst, Douane, Marechaussee en Duitse politieagenten.

De bedoeling is volgens de krant: ‘Tijdens de controle richt de politie zich op verkeersovertredingen en andere strafbare feiten

ETC ETC ETC
Goh, dat is erg zeg, een controle van de Hells Angels. Van mij mogen ze dat elke dag doen. :t Dan verdwijnen ze vanzelf.
 
Kmar is druk met onbevoegde personen op terreinen van defensie zoeken...en PlayDo kleibommen van Alberto onschadelijk maken, dus even geduld met uw motor aub ;)
 
:+ _O-


On topic nu 8-)


Integrale verkeerscontrole of razzia met behulp van de Duitse politie?

http://justitieenveilighe...lp-van-de-duitse-politie/

Posted by Dupont algemene verkeerscontrole, belastingdienst, clubhuis, grondrechten, Hells Angels, Outlaw Motorcycle Gangs (OMG) .


Oct
29
2017
.


NRC.nl op 28 oktober 2017 bericht hoe in Harlingen een grote verkeerscontrole gehouden wordt bij een feest van de Hells Angels in samenwerking met Belastingdienst, Douane, Marechaussee en Duitse politieagenten.

De bedoeling is volgens de krant: ‘Tijdens de controle richt de politie zich op verkeersovertredingen en andere strafbare feiten

ETC ETC ETC

Noem je dat on topic, een bericht neerplempen dat bijna een jaar oud is?

Gerichte verkeerscontrole om tuig tussen niet tuig uit te filteren.
Waarschijnlijk gaan ze dus allemaal mee. :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan