IMG-tags om afbeelding in te voegen

Fear

MF'er
6 jun 2006
143
37
Zaltbommel
Ik host mijn foto's ergens anders en voeg deze dan op diverse fora in met behulp van IMG-tags, zo ook op Motor Forum. Echter wil ik net een paar foto's op die manier invoegen maar alles levert het resultaat op naar een icon van een foto met een kruis er door.
logo.svg


Check in de UBB-codes geeft dat ik wel de goede code gebruik, BBCodes. Als ik een foto invoeg via de GUI (dus icon afbeelding aanklikken en dan de url pasten) dan is het resultaat hetzelfde als direct de IMG-tags gebruiken (dit om spelfouten te voorkomen).

Controle op mijn posts laat zien dat haast al mijn foto's op die manier weer worden gegeven. Gekke is dat in Tuono Bastards Deel 21 de IMG-tag wel werkt.

De foto's die ik link staan in hetzelfde album dus dat één foto het wel doet kan ik niet verklaren (rechten staan per map op het album ingesteld, niet per foto). Bestandsformaat is ook allemaal . jpg.

Ik zag wel in Resizing van de afbeeldingen door de proxy? een maximaal formaat van afbeeldingen maar dat zit ik onder. Mogelijk staat mijn host op een black list als er inderdaad een proxy tussen zit?
 
Laatst bewerkt:
Ik host mijn foto's ergens anders en voeg deze dan op diverse fora in met behulp van IMG-tags, zo ook op Motor Forum. Echter wil ik net een paar foto's op die manier invoegen maar alles levert het resultaat op naar een icon van een foto met een kruis er door.
logo.svg


Check in de UBB-codes geeft dat ik wel de goede code gebruik, BBCodes. Als ik een foto invoeg via de GUI (dus icon afbeelding aanklikken en dan de url pasten) dan is het resultaat hetzelfde als direct de IMG-tags gebruiken (dit om spelfouten te voorkomen).

Controle op mijn posts laat zien dat haast al mijn foto's op die manier weer worden gegeven. Gekke is dat in Tuono Bastards Deel 21 de IMG-tag wel werkt.

De foto's die ik link staan in hetzelfde album dus dat één foto het wel doet kan ik niet verklaren (rechten staan per map op het album ingesteld, niet per foto). Bestandsformaat is ook allemaal . jpg.

Ik zag wel in Resizing van de afbeeldingen door de proxy? een maximaal formaat van afbeeldingen maar dat zit ik onder. Mogelijk staat mijn host op een black list als er inderdaad een proxy tussen zit?
Ook in de door jou gelinkte post waarvan je zegt dat het werkt, werken de fotos niet.

Doe eens een linkje naar een foto die je probeert te gebruiken
 
Ook in de door jou gelinkte post waarvan je zegt dat het werkt, werken de fotos niet.

Toen ik dit topic opende werkte de foto daar nog wel.

Doe eens een linkje naar een foto die je probeert te gebruiken

Enkele voorbeelden:
https://tweakers.net/fotoalbum/image/dyzIndNvLnXmHPcu5bzln8Y0.jpg
https://tweakers.net/fotoalbum/image/MDnFyHxX34pjjAgG3Yrfx1rg.jpg
https://tweakers.net/fotoalbum/image/2OXcyNSQzGXqxYtKB47dLsYk.jpg

Als ik bovenstaande links aanklik in een incognito browser openen ze. De foto's zelf lijken mij daarmee toegankelijk, het zichtbaar maken met IMG-tags lijkt het probleem.

Aanvullend:
Als ik mijn post bewerk dan laden de foto's in de editor wel.
 
Sommige websites blokkeren het gebruik van 'hun' foto's op andere websites (het zogenaamde hotlinken). Tweakers is zo'n website.

Upload al je foto's hier op MF, meer ruimte en ze gaan nooit verloren :)
 
Upload al je foto's hier op MF, meer ruimte en ze gaan nooit verloren :)

De reden dat ik op één plek host is dat ik op één plek beheer over mijn foto's heb. Qua ruimte en nooit verloren gaan heb ik genoeg vertrouwen in Tweakers (en mijn rol/type abonnement aldaar).
 
Dat uitgangspunt begrijp ik goed. Alleen is het lastig dat je dus een plek uitgekozen hebt waarvan je niet kan hotlinken...
 
Dat uitgangspunt begrijp ik goed. Alleen is het lastig dat je dus een plek uitgekozen hebt waarvan je niet kan hotlinken...

Vanwaar gaat het dan wel goed op andere fora als Horlogeforum en HT Forum (en voordat het offline ging, Hardware.info)? Sterker, het ging hier ook goed. Als hotlinken niet mogelijk zou zijn vanaf de bron Tweakers dan zou het op geen één forum moeten werken. Ik probeer dit vooral te begrijpen en voor nu klopt de theorie mijns inziens niet met de praktijk.

Ik zal Kees (über beheerder Tweakers) eens berichten om zijn licht te laten schijnen op dit issue.
 
Laatst bewerkt:
Sommige websites blokkeren het gebruik van 'hun' foto's op andere websites (het zogenaamde hotlinken). Tweakers is zo'n website.

Tweakers blokkeert geen afbeeldingen. Ik heb antwoord van Kees, beheerder van Tweakers:

hotlinken blokkeren we niet bewust, maar het kan wel zijn dat een proxy aan een ratelimit komt als ze de boel proxien en dan lijkt het alsof het niet werkt.

Zoals gedacht is dit een probleem van/op Motor Forum. Verklaart waarom het linken van foto's alleen hier niet (meer) werkt en op andere fora wel. Anyhow, dan lijkt de proxy toch mogelijk roet in het eten te gooien.

@Duderuud
Zou je de proxy toch eens na willen lopen?
 
Je gebruikt blijkbaar cloudflare workers voor de image proxy, die blokeerde ik nadat die gebruikt werden in een ddos aanval een tijdje geleden. Bij deze weer unblocked. Blijkbaar mag ik geen plaatjes toevoegen, maar in de 'bekijk' voorbeeld ging hij wel goed ;)

rXhPgqE4nqx4xKqzPGIFInav.jpg
 
Je gebruikt blijkbaar cloudflare workers voor de image proxy, die blokeerde ik nadat die gebruikt werden in een ddos aanval een tijdje geleden. Bij deze weer unblocked.
....

Hey bofh! Dat klopt, al ons verkeer loopt via Cloudflare (en sinds kort worden alle images gehost in R2 al geldt dat niet voor proxy cached images).
Dank voor het fixen, daar zal @Fear blij mee zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan