iemand tips route Eindhoven - Toulon (Marseille)?

DeBadmeester

Rookie
15 sep 2009
27
0
Stadskanaal
Beste mede motor liefhebbers,

Van duik vakantie zomer 2013 gaan een vriend en ik gezamenlijk op één motor (i.n.c. tent en bagage) naar Toulon vanaf Eindhoven. Toulon licht vlakbij Marseille.

Voor deze rit hebben hebben we ongeveer drie dagen heen en drie dagen terug ingepland. Gezien de bagage en de motor (450cc) schat ik niet boven de 60a80Km per uur uit te komen.

Nu ben ik de reis aan het voorbereiden en bezig met een mogelijke route uit te stippellen.
Iemand suggesties en tips voor de route? Of al een goede kant en klare route liggen? Tolwegen zijn uitgesloten en we planning is om onderweg gebruik te maken van campings.

Simpel gezegd, ik heb hulp nodig met plannen van de route.
Alvast bedankt en zie uit naar jullie tips!
Groeten, Sven

p.s. bijgevoegde afbeelding is ter visuele indicatie van waar naar waar, niet de gewenste route

full
 
Ik zou je vriend adviseren om ook een motor te kopen.Die 60 a 80 km/h ga je echt niet redden.
En sommige vrachtwagens in Frankrijk rijden met gemak 100 km/h en dat op een 2baansweg waar je daar 90 mag rijden. En bergop ga je misschien 30 om over de stabiliteit maar te zwijgen als je er aan de andere kant er weer afgaat.
Afgeraden om zoiets te doen. Ga lekker met de auto.
 
Ze willen wat passen in de vogezen gaan sluiten... voorgenomen plannen zoals er zo veel zijn in frankrijk die alsnog floppen. In het zwart woud en de eifel zijn ook bepaalde wegen dicht voor motorrijders. Zolang niets definitief is lekker boeiend....
RDGA is Route des Grandes Alpes. De mooise alpenpassen aan elkaar geknoopt.
 
Dat is minimaal 1.100 km. Dus zul je op z'n minst zo'n 370 km per dag moeten gaan rijden. Met zoveel bagage en iemand achterop i.c.m. de motor die je rijdt zou ik ook de auto eens overwegen.
 
Ik kan helemaal met cmk meegaan. Als je 60-80km/uur rijdt ben je een gevaar op de N-wegen in Frankrijk. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je omgeving. Daar komt bij dat veel N-wegen en inmiddels ook aardig wat D-wegen 4-baans zijn met een max van 120 km/uur. Dat wordt op een kaart heel slecht aangegeven en als je er eenmaal opzit ben je meestal te laat, want afslagen zijn ze heel spaarzaam mee.

De route van David is prachtig de aansluiting naar de RDGA vind je op mijn site (zie onderschrift). De route is als GPX te downloaden.

Overigens had ik niet voor niets een smiley achter mijn bericht gezet... de invoering van de blokkade in de Vogezen is voorlopig uitgesteld.
 
Meiden van dubbele wegen is één van redenen waarom dit topic begon. Kijken of we extra dagen voor de reis nodig hadden en meiden van die wegen. We hebben alle tijd :-)

Vogezen
Saint claude
Chatereuze
Verdon

Staan op de lijst.
 
Ik heb het echt 2 keer moeten lezen, maar ik snap nu dat je niet de meiden wilt mijden, maar de wegen met 2 rijstroken en meer :+ _O-
 
ik heb geen tips hoe je naar Marseille moet komen (ik pak altijd de péage), wel wat er zo rond Marseille te doen is .... ik woon in Marseille 8-)
en er zijn erg veel leuke wegen hier in de buurt .... Gineste, Route de Crête, St. Baume, Gemenos, St. Victoire, Gorge de la Nesque en omgeving, Luberon .....
 
Terug
Bovenaan Onderaan