iemand ervaring met Ruud Motoren?

kijk al wel wat reactie's ik ga er volgende week zaterdag eens kijken aangezien hij een motorfiets naar mijn zijn heeft staan. maar dan maar kijken hoe en wat. Word me eerste fiets en hoop geen gedonder te krijgen. Dus goed opletten hoor ik al. En duidelijk afspraken maken wie weet
 
@ Antera: laat even weten hoe het was bij Ruud Motoren, of het een betrouwbare zaak is.Ik ben zelf ook van plan om er binnenkort langs te gaan...
 
Ruud motoren. Kom hem altijd tegen op advertentiesite's.
De motoren zijn er scherp in prijs. Nu nog binnenkort even langsgaan en een kijkje nemen.
Voor de rest lees ik dat de koffie in orde, ook wel belangrijk!
 
Ik ben vandaag ook even bij Ruud motoren langs geweest. Opzich geen verkeerde eerste indruk, motoren voor mooie prijzen.

De motoren ogen netjes, maar zijn niet opgepoetst om het zo te zeggen. Maar zal ook wel met de snelle in- en verkoop te maken hebben.

De koffie is prima inderdaad, werd redelijk goed geholpen. Een proefrit was helemaal geen probleem en was ook succesvol!! Al met al moet je denk ik niet met de hoogste verwachtigen komen, maar ik denk wel een goede zaak met mijn eerste indrukken!
 
ruud motoren ? die gastte zijn wel aardig maar adviese die ze geven ken iedere gek nog wel bdenken, beetj goedkope zaak, behalve de motoren die zijn weer te duur.
 
ruud motoren ? die gastte zijn wel aardig maar adviese die ze geven ken iedere gek nog wel bdenken, beetj goedkope zaak, behalve de motoren die zijn weer te duur.

Ben ik het niet mee eens.
Motoren zijn vaak de iets oudere modellen die de merkdealers niet meer willen verkopen en die worden ingekocht door Ruud Motoren.
Hier willen ze vervolgens een klein beetje winst op maken waar je dan 1 of 2 maanden garantie op krijgt. (Ligt aan de prijs)

Net mijn kawasaki gpz500 gekocht voor een hele schappelijke prijs. Voor 100 euro extra 2 gloednieuwe banden op.

En proefrijden heb ik nog nooit zo soepel meegemaakt, geen papieren inleveren of gezeur over financiën. Gewoon buiten zetten en rijden maar.

Verder komen ze soms idd wel een beetje simpel over :+

Toch raad ik iedereen met een klein budget toch aan er is een kijkje te nemen :Y
 
Ik ben er ook wezen kijken voor een motor. Het is een heldere formule: what you see is what you get. Tja, ik kon er toen niet slagen, maar er werd i.i.g. niet moeilijk gedaan over proefritten en dergelijke.
 
Ik ben er in de vakantie bij geweest. Heb daar een Honda CBR uit 2001 mee gekregen voor een proefrit. Ik ben tijdens die proefrit naar een bevriende dealer geweest en hem ernaar laten kijken.

Wat blijkt: Er miste 2 bouten van de cilinderdeksel! Er zaten scheuren in het kappenwerk, het frame was (slecht) overgespoten, remlicht deed het niet. (Goed dat een vriend van me met de motor achter me reed) En zo waren er nog meer dingen die niet klopten bij een fiets met maar 10.000 km op de teller.

Motor teruggereden en niet meer heen geweest. Hij had verder ook niks bijzonders staan.
 
Collega van mij komt er altijd heeft er ook zijn laatste 2 motoren gekocht en laat zijn onderhoud ook daar doen. Hij is dik tevreden er over.
Maar is toch iets dat je zelf moet ervaren, en goede en slechte ervaringen blijf je toch houden bij wie of waar je je motor ook koopt...
Ik ga er binnenkort ook is kijken..als mn meissie dr A heeft gehaald...laat em wel goed checken dan...ben wel zuinig op dr... :+
 
ik heb er afgelopen donderdag nog een motor gekocht,
<= dat schatje,
hij heeft me goed geholpen, en die motor die er stond zag er netjes uit, net als de prijs,
wel was de rechterspiegel gebarsten, knipperlichtje kapot, en voorband afgesleten,
hij wou niet zakken met de prijs, want daar doet hij niet aan,
dus toen heb ik het andersom voorgesteld,
hij verving de voorband, zijspiegel, knipperlichtje en gaf de motor een beurtje,
nieuwe vloeistoffen en bougies e.d.
dus volgende dag terug gekomen en toen was hij helemaal in orde,

heb zijn koffie niet geproeft, maar hij gaf een mooie deal en deed niet moeilijk over de eisen die ik stelde....

ik heb goed gekeken, en van de motoren die hij heeft staan hebben de meeste wel wat,
maar hij verhelpt dat zodra de motor gekocht word.

en omdat ik mijn rijbewijs heb, heb ik in plaats van 2 maanden, 1000 kilometer garantie.

ik heb mijn pa meegenomen, want die heeft wel verstand van motoren,
maar ik zou iedereen aanraden om iemand mee te nemen als je geen verstand van motoren hebt.

dus al met al een goede ervaring..
 
Ik heb net een kleine beurt uit laten voeren bij Ruud,en ik kan alleen maar zeggen dat ik heel tevreden ben.
Je moet geen haast hebben,maar de prijs en de service zijn gewoon heel erg goed.
De hele motor werd nog even nagelopen,en alles wat hij smeren of bijvullen kon nam hij gelijk mee.
Vooraf prijs afgesproken en er kwam ook geen dubbeltje bij.
Terwijl ik daar was kwam er een meisje die vond dat haar motor niet lekker remde en er werden gelijk,kosteloos een paar nieuwe blokjes gemonteerd.
Haar motor was omgevallen en de plekjes werden in een moeite mee even geschuurd en netjes gespoten.
De motoren die hij momenteel had staan zagen er gezien de prijs goed uit en de service die hij verleent is gewoon goed te noemen.
En,nee,ik heb geen korting gehad en hij weet niet dat ik dit plaats.
 
Iemand nog recente ervaringen bij Ruud Motoren?
Ik hoop deze week mijn A te halen :] en hij heeft voor mij een aantal interessante low-budget motoren staan... (NTV 650, XJ 600 N, VX 800, XJ 600 S...)

Lees graag reacties van mensen die er recent zijn geweest! :)
 
Ik heb mijn motor er gehaald.
Prijzen zijn ok, maar er moest achteraf toch heel wat aan mijn motor gebeuren. Dus als je handig bent: Sla je slag.
 
Heb hier ook een motor zien staan die me goed beviel (op de site dan wel). Ben ook benieuwd naar de ervaringen.
 
Welke motor?
Zoals gezegd: Ik heb mijn motor er vandaan.
Prima zaak als je verstand van motoren hebt. Ik zou mijn eerste motor er niet vandaan halen (als je niet weet waar je moet kijken). Zoals hij adverteert: Alle waar naar zijn prijs.

Als je dus een paar honderd euro goedkoper uit bent, maar je moet na een paar maanden al je bochten of je banden vervangen, dan kon je nog wel eens duurder uit zijn.

Ik kijk in ieder geval nog geregeld op zijn site (wel gek dat er nog steeds "Ruud Motore)" staat bovenin, ook al jaren).
 
Welke motor?
Zoals gezegd: Ik heb mijn motor er vandaan.
Prima zaak als je verstand van motoren hebt. Ik zou mijn eerste motor er niet vandaan halen (als je niet weet waar je moet kijken). Zoals hij adverteert: Alle waar naar zijn prijs.

Als je dus een paar honderd euro goedkoper uit bent, maar je moet na een paar maanden al je bochten of je banden vervangen, dan kon je nog wel eens duurder uit zijn.

Ik kijk in ieder geval nog geregeld op zijn site (wel gek dat er nog steeds "Ruud Motore)" staat bovenin, ook al jaren).


Staan 2 CB's op.Die van 2001 bevalt me wel maar denk dak ook nog wel een proefritje op die andere maak als ik toch daar ben. Dat het mijn eerste motor word zal denk ik niet veel uitmaken aangezien ik een vader heb die zich minstens 1x per jaar een nieuwe motor koopt en wel weet waar hij moet kijken :P
 
Ik hoop niet dat je bij Ruud bent gaan kijken en indien wel... hou het bij kijken en niet kopen...
Ik wist dat ik zijn naam eerder ben tegengekomen...

Bron met verstand van motoren...
En zijn verhaal...

MS-61-LR
Als ik voor Ruben op pad ga om een ST1100 Pan European te gaan keuren, heb ik nog niet het geringste vermoeden dat ik met een oude bekende te maken zal krijgen. Met mijn Tom Tom in mijn hoofd, inderdaad ik ben de enige op de weg die nog niet zo'n ding op het raam geplakt heeft, rijd ik naar Bleskensgraaf waar Ruud zijn motorzaak heeft. Hij is net bezig de laatste hand aan een kleine verbouwing te leggen, de zaken gaan goed. Wanneer de Honda tussen een rijtje motoren vandaan wordt gehaald ziet de Pan er in eerste instantie nog redelijk goed uit. De spirituele kant in mij geeft echter een heel ander signaal af, eentje waarvan ik weet dat die serieus genomen dient te worden. Van dichterbij bekeken valt het op dat beide wielen opnieuw zijn gepoedercoat, wat meestal alleen maar om cosmetische redenen gedaan wordt, maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Maar in combinatie met scheuren in topkuip en rechter zijdeel (t.h.v. zijkoffer) en een gerepareerd rechter zijrooster begint er al wat twijfel te komen. Dan maar even dieper graven. Wanneer ik de stuuraanslagen op het frame inspecteer blijken deze aan beide kanten ingedeukt te zijn, wat dus WEL op enige schade duidt. Tevens heeft het schakelpedaal flink krom gestaan, er zit zelfs een diepe geul in het staal waar hij omgevouwen was. Dit hebben we dus duidelijk, nu het technische gedeelte nog. Dat blijkt in een redelijke goede staat te verkeren. Beide voorremschijven hebben last van krommerietes. Daarbij is de linker remschijf zo goed als versleten dus dat komt goed uit. Nu de proefrit nog. Hiervoor is wel enige overredingskracht mijnerzijds nodig, maar ik krijg er uiteindelijk toch toestemming voor. Alles lijkt goed te functioneren totdat bij de ABS-test de banden het uitgillen van plezier. Bij het wegrijden op het gras staat ook het achterwiel vrolijk te spinnen, ondanks dat de lampjes voor het ABS en TCS netjes uit zijn gegaan. Niet zo netjes, daar je er als berijder toch vanuit gaat dat beide systemen dan ingeschakeld zijn. Bij terugkomst confronteer ik hem ermee maar hij doet verbaasd en verklaart dat het vorige week allemaal nog prima functioneerde. Terug op kantoor voer ik, net als elke andere motor die ik keur, de gegevens van de motor bij het NAP (Nationale Auto Pas) in. Meteen krijg ik de melding terug dat er een trendbreuk is opgetreden. De huidige kilometerstand van 68.655 blijkt namelijk al eens eerder gepasseerd te zijn. In 1995 stond de stand op 45.000 en in 2001 al op de 120.303 kilometers. Nieuwsgierig geworden naar Ruud en zijn motorzaak ga ik spitten in mijn eigen database van gekeurde motoren. En jawel hoor, ik kom de naam nog een keer tegen. Toen werd ik echter door een advocaat ingeschakeld om een motor van een cliënt te keuren die een rechtszaak tegen Ruud begonnen was. Die betreffende motor was eigenlijk rijp voor de sloop, maar dankzij Ruud werd deze voor de shredder behoed. Alleen werd deze nobele daad door de eigenaar niet echt gewaardeerd.


Zegt genoeg lijkt me... ;)
 
Ja ik las dit artikel toen ook in de Promotor.. Heb er wel eens rondgekeken en heb er toen niets gekocht. Puur omdat er niets van mijn gading bij stond op dat moment. Men was wel klantvriendelijk, maaja dat zegt natuurlijk niets over zijn motoren. Nadat ik het artikel van Erik had gelezen besefte ik wel dat ik er waarschijnlijk goed aan zou doen om of hier in de toekomst niet te kopen, of gewoon een paar centen meer uit te geven en hem door een keurmeester van tevoren te laten keuren. Bij twijfel kies ik zowiezo voor de laatste optie, maaja ik ben dan ook technisch een kneus :+
 
Zelf heb ik in 2004 daar een VFR van '93 gekocht. Zag er uit alsof de vorige eigenaar hem net naar binnen had gereden en onderweg nog door een modderpoeltje was gekomen. Ruud had hem dus niet schoongemaakt, op zich niet erg. Na een proefritje leek de motor mij technisch in orde. De prijs waren we het snel over eens. Weekje later kon ik hem ophalen.

Thuisgekomen heb ik de kuip eraf gehaald om alles eens goed schoon te maken; toen bleken er in het kuipwerk wat scheurtjes te zitten die eerder niet opgevallen waren. De collector bleek een gat te hebben door het roesten. Na veel gezeur en aandringen bij Ruud heeft hij er een andere ondergezet die ik zelf ergens op de kop had getikt. Kuipwerk heb ik zelf maar netjes gemaakt. Later bleek dat de motor een fikse schuiver had gemaakt en niet helemaal 100% hersteld was.

slotconclusie: hij vertelde mij niet eerlijk wat er met de motor niet goed was. Toen ik er mee op de proppen kwam mompelde hij zoiets als: och, niet gezien. Koop ze scherp in en hoef niet veel winst en doe er ook niet teveel aan. Al met al was ik niet echt blij met hem. Zou er niet snel meer naar terug gaan.
 
Ben er 2 weken geleden ook geweest. Was aangenaam verrast over de prijzen. Wilde de motor die ik op het oog had laten keuren door van Lent, maar na verhalen van anderen over de "afkraakpraktijken voor eigen gewin :? " heb ik dit laten doen bij een Yamaha Dealer. En wat blijkt, prima fiets met hier en daar een beetje slijtage, maar in erg goede staat.

Over de prijs waren we het snel eens, banden en beurt kreeg ik er bij. Ik ben dus best tevreden. :)
 
Ben er 2 weken geleden ook geweest. Was aangenaam verrast over de prijzen. Wilde de motor die ik op het oog had laten keuren door van Lent, maar na verhalen van anderen over de "afkraakpraktijken voor eigen gewin :? " heb ik dit laten doen bij een Yamaha Dealer. En wat blijkt, prima fiets met hier en daar een beetje slijtage, maar in erg goede staat.

Over de prijs waren we het snel eens, banden en beurt kreeg ik er bij. Ik ben dus best tevreden. :)

Afkraakpraktijken... :?
Volgens mij keurt Erik alleen en onderhoud hij niets... dus wat zou zijn gewin dan zijn... :?
 
Ben er 2 weken geleden ook geweest. Was aangenaam verrast over de prijzen. Wilde de motor die ik op het oog had laten keuren door van Lent, maar na verhalen van anderen over de "afkraakpraktijken voor eigen gewin :? " heb ik dit laten doen bij een Yamaha Dealer. En wat blijkt, prima fiets met hier en daar een beetje slijtage, maar in erg goede staat.

Over de prijs waren we het snel eens, banden en beurt kreeg ik er bij. Ik ben dus best tevreden. :)

Laatste bezoek:vrijdag 09 april 2010 12:27 (9 minuten geleden)Laatste actie:logoutAantal berichten geplaatst:1Gemiddeld aantal berichten per dag:1,00Tijd besteed op dit forum:6 minutenGeregistreerd op:vrijdag 09 april 2010 12:13 (0 uren geleden)
[-] Snelkoppelingen:

en je hebt je speciaal gereigistreerd om dat te melden :')

hoeveel korting kreeg je van ruud of ben je ruud?
 
Terug
Bovenaan Onderaan